Jak rozwijać biznes ogrodniczy? Ogrodniku, oferuj trendy w sieci
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Aż 83% użytkowników robi zakupy w sieci, a prawie ⅓ deklaruje zakup produktów z kategorii dom i ogród w sieci – tak wynika z raportu „Omni commerce kupuję wygodnie” opracowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej w 2022 roku. Potwierdzają to dane OLX, największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce – w ostatnim sezonie (od marca do czerwca 2022) kategorię Ogród odwiedziło ponad 13 milionów użytkowników.
Prowadzenie biznesu to nieustanna praca nad tym, aby być wyróżniającą się firmą się na rynku. By przyciągnąć zainteresowanych do naszej oferty, możemy zoptymalizować działania, na przykład przedstawiając ją kompleksowo. Dzięki temu oszczędzimy czas kupujących i zainspirujemy ich do wybierania gotowych rozwiązań z oferty naszego sklepu. Istotne jest także regularne śledzenie trendów i pokazywanie sprawdzonych metod urządzania ogrodu czy planowania upraw. Znacznie szybciej osiągniemy sukces, rozwijając nasz biznes online, np. poprzez platformy sprzedażowe, takie jak OLX. Podstawowy krok do sukcesu to odpowiednie przygotowanie ogłoszenia i pomysł na sprzedaż.
Aspekty wizualne i obsługa klienta
Lektura ogłoszenia powinna przynieść odpowiedź na większość potencjalnych pytań, dlatego warto zadbać o jego kompozycję. Zacznijmy już od tytułu — zwięzłego, zawierającego kilka kluczowych słów na temat sprzedawanego produktu. W treści konieczne jest zawarcie podstawowych informacji na temat czasu sadzenia lub siania rośliny, częstotliwości podlewania i nawożenia oraz intensywności nasłonecznienia. Ważnym aspektem jest też jakość fotografii produktowej. Warto pójść o krok dalej i załączyć link do krótkiego filmiku instruktażowego pokazującego jak korzystać z prezentowanych narzędzi ogrodowych lub jakie są techniki sadzenia danej rośliny, a ogłoszenie uzupełnić o proponowane wizualizacje, czy poglądowe zdjęcia sadzonek i nasion, ale również roślin w okresie kwitnienia.
Oprócz szczegółowych informacji na temat produktu warto pamiętać o obsłudze klienta. Jakość komunikacji, częstotliwość odpowiadania na wiadomości – aspekty te składają się na całość doświadczenia konsumenckiego. Dane pokazują, że największa grupa konsumentów oczekuje, że sklep odpowie im w ciągu 3-8 godzin (36%), a kolejne 30% chciałoby taką odpowiedź uzyskać w ciągu 1-3 godzin. Warto pamiętać o tym, że klienci preferują różne formy kontaktu: telefoniczny, mailowy czy poprzez czat. Dywersyfikacja kanałów może przyciągnąć większą liczbę klientów, niż w przypadku gdybyśmy postawili wyłącznie na komunikację np. telefoniczną. Nawet tak pozornie nieistotne kwestie, mogą zaowocować ponownym zakupem, pozytywną opinią zostawioną online lub przekazaną znajomym ogrodnikom. A menedżer kategorii Dom i Ogród w serwisie OLX, Przemysław Klemczak dodaje:
- Warto pamiętać, że na OLX relacja z klientem nie ogranicza się wyłącznie do samej procedury sprzedaży. Przed dokonaniem zakupu, klient ma możliwość kontaktu ze sprzedającym na OLX bezpośrednio - telefonicznie lub poprzez czat. Obsługa przedsprzedażowa to jeden z elementów kształtujących doświadczenie klienta, który może uzyskać kluczowe informacje związane z kupowanym przedmiotem i chętniej skorzystać z oferty danej firmy ponownie.
Dlaczego warto sprzedawać trendy?
Warto też proponować rozwiązania optymalizujące sprzedaż. Dzięki nim będziemy w stanie przedstawić potencjalnym klientom naszą ofertę ubraną w ciekawe konteksty.
- Na przykład, sprzedając meble ogrodowe, zaproponujmy wygospodarowanie w naszym ogrodzie przestrzeni do wypoczynku, medytacji czy spotkań z bliskimi, a w ogłoszeniu wyeksponujmy znajdujące się w ofercie naszego sklepu hamaki, stoliki, rośliny i dekoracje, które wprowadzą taki nastrój w ogrodzie – komentuje Przemysław Klemczak.
Innym pomysłem może być proponowanie oferty w formie pakietów. Jednym z trendów ogrodniczych na rok 2023 jest dzikość i nieskrępowanie w ogrodzie. Warto zaproponować stworzenie łąki kwietnej i zasugerować, które z nasion oferowanych przez nasz sklep sprawdzą się w tym przypadku najlepiej. Całość uzupełnijmy o metody uprawy takiej łąki i ekspozycję jej zalet. W poszczególnych ogłoszeniach możemy dodawać odnośniki do innych, tak by zachęcać do zakupów kompleksowych. Grunt to oddziaływanie na wyobraźnię naszego konsumenta tak, by urządzony przez nich ogród, przenosił ich w konkretne miejsca i przywoływał obrazy, na przykład wakacje na greckiej wyspie. Ekspert OLX, Przemysław Klemczak dodaje:
- Jeśli sprzedajemy narzędzia przeznaczone do uprawy ogrodu, warto wyjaśniać, kiedy i jakie prace ogrodowe wykonamy przy ich pomocy. Warto też opracowane ogłoszenia kierować do konkretnej grupy odbiorców i personalizować komunikaty – inaczej będziemy pisać do właścicieli ogrodów, a inaczej do osób chcących urządzić miejską dżunglę na balkonie.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.