Komunikaty PR

Jak samorządowcy mogą mówić o zmianach klimatu? Przystępnie!

2022-03-09  |  12:00
Biuro prasowe

Ministerstwo Klimatu i Środowiska w ramach kampanii „Nasz Klimat” przygotowało pakiet edukacyjno-informacyjny dla jednostek samorządowych w naszym kraju. W nowoczesnym opracowaniu znalazły się materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk z Polski i innych krajów, a także nowatorskie materiały graficzne do adaptacji według potrzeb konkretnej gminy. Dokumenty pomogą samorządowcom w przekazywaniu wiedzy o zmianach klimatu w przystępny sposób. Pakiet można pobrać ze strony: www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/klimat-dla-samorzadu.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska realizuje kampanię edukacyjną „Nasz Klimat”. Głównym celem działań jest promowanie ekologicznych postaw i nawyków wśród Polaków, budowanie wrażliwości społecznej w zakresie dbania o stan środowiska naturalnego oraz edukacja nt. konsekwencji zmian klimatu i globalnego ocieplenia.

Niezwykle istotnym elementem kampanii jest komunikacja do administracji lokalnego samorządu terytorialnego. W tym zakresie powstały unikatowe materiały edukacyjno-informacyjne do adaptacji i wykorzystania wśród pracowników administracji publicznej oraz mieszkańców gminy.

Pakiet podzielony jest na dwie części – informacyjną oraz graficzno-edukacyjną.

W części informacyjnej znalazły się:

  • Kompendium wiedzy o klimacie – informator dla władz gminy i pracowników administracji. W przystępny i klarowny sposób przybliża najważniejsze zagadnienia związane ze zmianami klimatu.
  • Przykłady dobrych praktyk realizowanych w Polsce – dokument inspiracyjny, który pomoże zapoznać się z najlepszymi inwestycjami i działalnością jednostek samorządowych na rzecz ochrony klimatu w Polsce.
  • Przykłady dobrych praktyk realizowanych w innych krajach – dokument inspiracyjny, który pomoże zapoznać się z najlepszymi inwestycjami i działalnością władz na rzecz ochrony klimatu w Europie i na świecie.

Drugą część pakietu stanowią materiały do wykorzystania w przestrzeni on-line, a także profesjonalnie przygotowane do druku. W części graficzno-edukacyjnej znalazły się:

  • Animacja o OZE: „Zielona energia i odnawialne źródła energii – czym są i jak można je wykorzystać?”
  • Banner internetowy przybliżający tematykę retencji wody.
  • Plakat informacyjny o wydarzeniu organizowanym na terenie gminy – dokument utrzymany w motywie graficznym kampanii jest łatwy do zaadaptowania na własne potrzeby. Może być wykorzystywany jako zapowiedź wydarzenia organizowanego w gminie.
  • Broszura informacyjna, która w jasny i przyjazny sposób wyjaśnia najważniejsze pojęcia z zakresu ochrony klimatu. Może być praktycznym, podręcznym informatorem dla pracowników urzędu gminy lub innych jednostek samorządowych. Można ją również traktować jako mini-kompendium wiedzy o klimacie dla mieszkańców.
  • Ulotka dwustronna, na której zaprezentowano informacje na temat gospodarki o obiegu zamkniętym.
  • Key Visual kampanii, czyli motyw graficzny kampanii „Nasz Klimat”. Plik może być wykorzystany do zastosowania w materiałach promocyjnych gminy – np. na kubkach, torbach wielorazowych czy innych gadżetach.
  • Tapeta na pulpit z kalendarzem – zestaw tapet na pulpit na 12 miesięcy z ekonawykami do wdrożenia w każdym miesiącu.
  • Naklejki z zasadami segregacji odpadów.
  • Prezentacja z listą eko-miejsc w gminie – atrakcyjna wizualnie prezentacja do uzupełnienia według potrzeb i możliwości danej gminy. Prezentacja może służyć pracownikom urzędów, a także mieszkańcom.
  • Szablon dobrych praktyk – gotowy szablon prezentacji w programie Power Point do wpisania najważniejszych dobrych praktyk wdrożonych w gminie (np. zdjęcia autobusów hybrydowych, nowe kosze, oświetlenie led w parku itp.). Taka prezentacja przyda się władzom gminy lub pracownikom administracyjnym do podsumowania działań na rzecz ochrony klimatu. Następnie może też być wykorzystywana jako aplikacja do różnego rodzaju konkursów, do przedstawiania na posiedzeniach, spotkaniach, do edukowania dzieci i młodzieży – najmłodszych mieszkańców gminy.

Pakiety można pobrać ze strony kampanii w zakładce „Klimat dla samorządu”: https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/klimat-dla-samorzadu. Materiały zostały również rozesłane do urzędów gmin drogą mailową.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie http://www.naszklimat.gov.pl/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

2 lipca Komisja Europejska zaproponowała redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 % do 2040 roku (w stosunku do 1990 r.). Taki cel ma wejść do Prawa Klimatycznego Unii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.