Jak skutecznie monitorować harmonogram prac urządzeń i systemów w 2023 roku?
Podwyżki dostaw energii elektrycznej, napięta sytuacja geopolityczna, stale rosnąca inflacja, a także zaostrzenie przepisów unijnych w zakresie emisji dwutlenku węgla – oto wyzwania, z jakimi przyjdzie w 2023 roku zmierzyć się przedsiębiorcom. Można się na nie przygotować, dzięki systemowi planowania i monitorowania zużycia energii, który pozwala zaoszczędzić od 10 do 30% kosztów rocznie.
Rosnąca inflacja, konflikt zbrojny w Ukrainie, wzrost taryfy operatora systemu przesyłowego – te wszystkie czynniki mają wpływ na podwyżki cen prądu. Już w grudniu 2022 roku rząd zdecydował o podwyżce cen energii elektrycznej. Małe oraz średnie przedsiębiorstwa mogą liczyć w 2023 roku na zamrożenie cen prądu, ale co będzie potem? Co z tymi, których zamrożenie cen nie obowiązuje? Jedno jest pewne, energia elektryczna drożeje. Odpowiedzią na ten problem są systemy telemetryczne, których główną rolą jest monitorowanie zużycia energii elektrycznej. Pozwala to na późniejszą analizę oraz optymalizację kosztów zużycia energii w obiektach. W połączeniu z profesjonalnym doradztwem energetycznym firma może zredukować swoje koszty nawet o 30% w ciągu roku.
Czym zajmuje się Energy Manager?
Energy Manager pomaga przedsiębiorstwom w zarządzaniu zużyciem energii elektrycznej w celu zapewnienia maksymalnej wydajności przy najniższych możliwych kosztach oraz minimalizacji emisji CO2.
– W Sescom z powodzeniem prowadzimy projekty z obszaru efektywności energetycznej. Analizujemy umowy na dostawy energii różnych operatorów, dostosowujemy ich parametry do faktycznego zapotrzebowania danego klienta, monitorujemy rzeczywiste zużycie energii i na tej podstawie planujemy działania optymalizujące. Daje nam to podstawę do wypracowania realnych oszczędności w firmie oraz zredukowania emisji śladu węglowego – mówi Bartłomiej Gawin, Dyrektor Biura Energy i Digital w Sescom S.A.
Zarządzanie energią elektryczną sprzyja nie tylko generowaniu oszczędności w firmie, ale również zapobieganiu wszelakim awariom. Wszystko to uzyskasz, dzięki autorskiemu systemowi stałego monitorowania i weryfikacji pracy urządzeń SES Control.
– System telemetrii, którego używamy, jest niezawodnym sprzymierzeńcem przy monitorowaniu zużycia energii. W połączeniu z autorskimi narzędziami analitycznymi Sescom Intelligence bazującymi na algorytmach sztucznej inteligencji możemy integrować przepływ danych, płynących z różnych, rozproszonych systemów SES Control. Zgromadzone informacje oraz dane liczbowe scalamy w raporty i predykcje, które pomagają nam później w optymalizacji działań placówek, nie narażając przy tym komfortu ich użytkowania – dodaje Sławomir Halbryt, prezes Sescom S.A.
Podstawowe narzędzia Energy Managera
Narzędzia Energy Managera dzielimy na te umożliwiające planowanie i harmonogramowanie działań oszczędnościowych oraz takie, dzięki którym możliwe jest stałe monitorowanie zużycia energii elektrycznej w czasie rzeczywistym.
Technologia SES Control umożliwia Energy Managerom monitorowanie oraz analizę zużycia energii elektrycznej przez klientów sieciowych. System składa się z mikro serwera i platformy. Mikro serwer odpowiada za mierzenie czasu pracy oraz temperaturę poszczególnych urządzeń, znajdujących się na terenie obiektu. Mogą być to np. klimatyzatory, lodówki, oświetlenie czy też maszyny produkcyjne. Platforma natomiast służy zbieraniu i wizualizacji tych danych.
Zebrane dane analizowane są poprzez autorskie narzędzie Sescom Intelligence. Służy ono pogłębionej analizie biznesowej, a bazuje na algorytmach sztucznej inteligencji. Sescom Intelligence pozwala na integrację przepływu danych, płynących z wielu systemów SES Control, dzięki czemu Energy Manager może badać zużycie energii z różnych, rozproszonych placówek danej firmy. Opracowane dane pomagają stworzyć raporty i predykcje, które wykorzystywane są przy optymalizacji działań zużycia energii w obiekcie. Dzięki tym nowoczesnym, kompleksowym rozwiązaniom, a także profesjonalnemu doradztwu Energy Managera, klienci są w stanie zredukować swoje koszty.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.