Komunikaty PR

Jak zbudować markę premium? Sprawdź, co radzą eksperci

2022-03-10  |  01:00
Biuro prasowe

W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba dobrze zarabiających Polaków. Do takich osób zaliczają się konsumenci, których dochody brutto przekraczają 7,1 tys. złotych. Dotyczy to ok. 1,7 miliona Polaków[1]. Natomiast do 265 tys. osób wzrosła liczba zamożnych Polaków, których zarobki przekraczały 20 tys. złotych brutto miesięcznie. Bogaci konsumenci najchętniej kupują luksusowe samochody, biżuterię, rękodzieło, a także alkohol czy perfumy. A jak zbudować markę premium i pozyskać takich klientów?

Wiedza o tym, jak promować siebie, swój przekaz, swoje cele i to, co reprezentuje firma w świecie biznesu i swoich klientów, zależy od tego, jak dobrze rozwijana jest marka[2]. Marki premium mogą wymagać większych inwestycji, ale mogą również zapewnić lepszy zwrot z poniesionych nakładów.

Odbiorcy marek premium

Odbiorcami marek premium są osoby, które pragną posiadać dobra na co dzień trudno dostępne dla osób przeciętnie zarabiających.

  – Budowanie marki premium to długotrwały proces. Firma powinna być oparta na pasji, a jej głównym celem powinno być popularyzowanie danego hobby czy innej wyższej idei. Zyski schodzą na dalszy plan. Zamożne osoby poszukują spersonalizowanych produktów wykonanych z największą starannością. Najważniejsza jest ich jakość, a także sposób wykonania i dostępność dla wąskiego grona odbiorców – mówi Remigiusz Kopiej, właściciel firmy Corona Fishing.

Odbiorcy doceniają wizję i misję firmy, a także jej przesłanie. Marka powinna być zgodna z wartościami, jakie są ważne dla konsumentów.

Kanały dystrybucji produktów premium

Z racji tego, że produkty luksusowe przeznaczone są tylko dla wąskiego grona odbiorców, firmy często specjalnie stawiają dodatkowe przeszkody w drodze do zakupu ich produktów. W ten sposób wzrasta poczucie ich prestiżu i unikalności. Luksus ma także swoją cenę.

Wiele marek luksusowych otwiera się jednak na szersze grono klientów i wykorzystuje nowe kanały sprzedaży. Co druga firma deklaruje wejście w e-commerce w ciągu roku, a 38 proc. już teraz pracuje nad rozszerzeniem kanałów dystrybucji[3].

Liczą się detale

W procesie budowania marki premium konieczne są produkty najwyższej jakości. Remigiusz Kopiej przyznaje, że zamożni klienci zwracają uwagę na szczegóły.

 – Dużym zainteresowaniem cieszą się produkty, które są niedostępne na szeroką skalę. Liczy się personalizacja, a także to, kto wykonał dany artykuł. W cenie jest rzemieślnictwo, zatem np. wędki czy przynęty tworzone przez artystów-wędkarzy są atrakcyjne i pożądane. Doświadczenie, a także pasja sprawiają, że rzemieślnicy tworzą wyjątkowe produkty. Lojalność klientów wobec marki zdecydowanie wzrasta, gdy ta ma do zaoferowania coś, czego nie mają inni – dodaje.

Wielu konsumentów wybiera dany produkt z uwagi na dobry stosunek ceny do jakości. Ten pierwszy czynnik zdecydowanie schodzi na dalszy plan w przypadku marek luksusowych.

Wyzwania w budowaniu marki premium

Markę premium – tak jak każdą inną – tworzą klienci. Ogromną rolę odgrywa siła rekomendacji. Ponad 80 proc. osób przyznaje, że wybiera produkty, które mają dobrą opinię wśród innych. To szczególnie ważne w przypadku marek premium. Marketing szeptany to jedno z najskuteczniejszych narzędzi XXI wieku.

Są marki, które od dziesięcioleci komunikują jakość, aby nie stracić swojego statusu. Budowanie marki premium wymaga odpowiedniego podejścia do komunikacji i dialogu z klientem.

 


[1] Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Raport KPMG

[2] https://www.outbrain.com/blog/building-premium-brand/

[3] Mobile Institute

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).

Handel

E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.