Komunikaty PR

Jak zwiększyć zyski dzięki automatyzacji zarządzania projektami?

2020-06-30  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agata Cupriak
Qalcwise.com

Marynarska 15
02-654 Warszawa
agata.cupriak|qalcwise.com| |agata.cupriak|qalcwise.com
22 360 40 72
www.qalcwise.com
Do pobrania Info pras ( 0.08 MB )

Zarządzanie zespołami, projektami i zadaniami w dobie pandemii jest ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw. Dotychczasowe metody i narzędzia są niewystarczające, brakuje kontroli, a komunikacja pozostawia wiele do życzenia. Jak zatem zapewnić sprawne zarządzanie projektami i zwiększyć ich rentowność?

 

Podczas lockdownu wiele firm straciło możliwość nadzoru pracowników i obawiało się, że deklarowany czas spędzany na projektach nie odzwierciedla rzeczywistego. Problemem były (i są) także błędy w zestawieniach czy raportach, praktycznie niemożliwe do zweryfikowania w systemie pracy zdalnej. Trudności pojawiły się więc nie jedynie, w rozliczaniu aktualnych projektów czy nadgodzin, ale i planowaniu nowych prac. To rodzi wiele nieporozumień zarówno na linii pracodawca-pracownik, jak i firma-klient. A także uniemożliwia kontrolę marż, czy rzeczywistą ocenę rentowności projektów. 

 

Przełącz się na aplikacje 

 

Najbardziej popularnym narzędziem do rejestracji czasu pracy są arkusze kalkulacyjne, niestety nie nadają się one do sprawnej pracy grupowej, a ponadto są podatne na błędy (np. nadpisywanie danych) i nadużycia. W niektórych firmach funkcjonują nawet papierowe formularze i grafiki, które okazały się bezużyteczne w momencie przejścia w tryb pracy zdalnej z powodu zagrożenia koronawirusem. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą online’owe narzędzia, doskonale pełniące funkcje systemów rejestrujących czas pracy (tzw. Timesheet). Co więcej pozwalają one optymalizować obłożenie na projektach, lepiej planować koszty przyszłych projektów, a tym samym oszczędzać pieniądze.  

 

Pozostaje więc pytanie, jak wybrać najlepsze rozwiązanie? Na rynku można znaleźć wiele programów, jednak większość z nich oferuje gotowe, sztywne moduły. Doskonałą alternatywą są aplikacje biznesowe na platformie Qalcwise, które zapewniają pełną customizację. To jedyne rozwiązanie, które pozwala w 100% dopasować narzędzie do procesu, a nie na odwrót. A do tego bazuje na znanych z arkuszy formułach i logice sprawiając, że jego obsługa jest wyjątkowo prosta. 

 

Jak to działa? Pracownicy logują się z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie, wygodnie raportują wykonane prace, a pracodawca może bezpośrednio śledzić obecność i rezultaty. Ryzyko błędów jest znacznie mniejsze, ponieważ aplikacje kontrolują poprawność wprowadzanych informacji i umożliwiają wygenerowanie raportu w dowolnym momencie. Nie musisz więc czekać, aż pracownik prześle Ci plik mailem, aby odkryć, że jego moce nie są w pełni wykorzystane lub przeciwnie, jest przeciążony. System automatycznie synchronizuje liczbę godzin pozostałą w projekcie między wszystkimi jego uczestnikami. Dzięki raportom na żądanie, pokazującym dane w czasie rzeczywistym (i w dowolnym widoku), firma może na bieżąco zarządzać obłożeniem, przesuwać pracowników do innych projektów, monitorować poziom marży i optymalizować koszty. Narzędzie ułatwia ustalanie harmonogramów i przydzielania zasobów, a także bardziej precyzyjną wycenę prac. Dzięki dokładnym danym pracownicy są pewni, że otrzymają właściwej wysokości wynagrodzenie, a klienci, że płacą za faktycznie wykonaną pracę.  

 

Korzyści z automatyzacji 

 

Automatyzacja zarządzania projektami pozwala skrócić o 90% czas potrzebny na tworzenie grafików i przydzielanie pracy, ale też rozliczanie czasu pracy i naliczanie wynagrodzeń. Firmy mogą również zaoszczędzić (nawet 60%) na wynagrodzeniach za nadgodziny. Aplikacje zwiększają również produktywność i satysfakcję z pracy, dzięki lepszemu zarządzaniu, sprawnej komunikacji i eliminacji nieporozumień. 

 

Aplikacje Qalcwise stwarzają więcej możliwości niż popularne narzędzia i są dużo prostsze w użyciu. Pozwalają szybko i wygodnie zarządzać wieloma projektami i zadaniami w jednym miejscu. Dzięki graficznej wizualizacji procesu (workflow) umożliwiają wygodne śledzenie postępów prac. Ponadto usprawniają komunikację, pracę grupową, minimalizując ryzyko opóźnień i błędów. 

 

Firmy, które decydują się na korzystanie z aplikacji są często zaskoczone, jak nierentownie do tej pory prowadziły projekty – mówi Sylwia Ciemińska, Manager of Sales w Qalcwise.com. – Często okazuje się, że pracownicy mnóstwo czasu spędzają na zadaniach administracyjnych lub nieproduktywnych, które można zautomatyzować, a pracowników oddelegować do pilniejszych zadań. 

 

Dzięki aplikacjom Qalcwise firmy mogą prowadzić nieograniczoną liczbę projektów na swoich zasadach lub tak jak wymaga tego organizacja i struktura. To rozwiązanie sprawdzi się więc w firmach każdej wielkości, zatrudniających zarówno pracowników stacjonarnych, zdalnych, jak i czasowych czy zmianowych. 

 

Więcej o aplikacji: https://qalcwise.com/apps/harmonogramowanie/ 

 ------------------------------------------------------------------------------------------

Qalcwise – Start–up został stworzony w 2014 r. przez Krzysztofa Kowala, Mateusza Bieleckiego i Karola Zienkiewicza. Qalcwise to innowacyjna platforma typu no–code do budowy aplikacji biznesowych przez nie–programistów. Autorska technologia pozwala na tworzenie aplikacji za pomocą formuł arkusza kalkulacyjnego i widgetów. Aplikacje upraszczają i przyspieszają obsługę procesów zarządzanych dotąd ręcznie, na papierze lub w Excelu. Qalcwise minimalizuje ryzyko błędów i nadużyć, zwiększa wydajność zespołów i obniża koszty obsługi administracyjnej. Z aplikacji Qalcwise korzysta już ponad 100 000 pracowników polskich i międzynarodowych firm, m.in: Carrefour, Osram, Schindler, Costa Coffee, Lafarge, Gatta, Medicover. Więcej: www.qalcwise.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma 5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023 Biuro prasowe
2024-04-18 | 06:00

5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023

16 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało coroczny raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”. Po raz kolejny wyróżniono w nim firmę Mars
Firma Dział Handlowy Agrii Polska z nowym Dyrektorem
2024-04-17 | 10:00

Dział Handlowy Agrii Polska z nowym Dyrektorem

Od 26 marca bieżącego roku Piotr Rybkowski objął stanowisko Dyrektora Handlowego w firmie Agrii Polska Sp. z o.o., awansując w ramach zmian w wewnętrznej strukturze. Przejęcie przez niego
Firma Cyfryzacja i outsourcing napędzają rynek Call Center
2024-04-16 | 13:55

Cyfryzacja i outsourcing napędzają rynek Call Center

Globalny rynek Call i Contact Center osiągnie wartość 495 miliarda dolarów do 2030 roku, rosnąc co roku o 5,8%. Za 6 lat blisko 75% tego rynku będą stanowiły wewnętrzne centra

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.