Komunikaty PR

Jeszcze mniej plastiku – Lidl z nowymi celami strategii REset Plastic

2023-10-19  |  01:00
Biuro prasowe

Zakorzenione w DNA firmy troska o środowisko naturalne i poczucie odpowiedzialności, a także sukcesy w realizacji dotychczasowych celów strategii REset Plastic, zainspirowały Lidl do postawienia sobie nowych, jeszcze bardziej ambitnych założeń w zakresie ograniczenia ilości plastiku w opakowaniach marek własnych. Swoją aktywnością we wdrażaniu konceptu gospodarki o obiegu zamkniętym sieć chce zainspirować pozostałe podmioty rynku.

Działania w kierunku eliminacji plastiku oraz międzynarodowa współpraca pomogły firmie Lidl osiągnąć, a nawet przekroczyć pułapy celów strategii REset Plastic, którą sieć realizuje od 2018 roku. Skuteczność w realizacji ustalonych założeń skłoniły sieć do obrania jeszcze bardziej ambitnego kursu: do 2025 roku firma zmniejszy zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 30%, a do 2027 roku wartość ta zwiększy się do 35% w porównaniu z  rokiem bazowym 2017.

Poniższe dane ilustrują postępy poczynione przez Lidl Polska w 2022 roku w porównaniu z 2017 rokiem:

  • Sieć zmniejszyła zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 29%.
  • Firma wykorzystuje 11% materiałów pochodzących z recyklingu.
  • W Lidl Polska udało się osiągnąć maksymalną zdolność do recyklingu dla 53% opakowań marek własnych.

Jak tego dokonaliśmy?

Zaprojektowane z myślą o recyklingu

W Lidl nieustannie pracujemy nad projektem, aby stworzyć opakowanie, które w  jak największym stopniu nadaje się do recyklingu. Z tego powodu przeszliśmy na monomateriały dla dużej części naszych opakowań marek własnych, które mogą być ponownie wykorzystane.

Innowacyjne wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu

W opakowaniach świeżych kurczaków marki własnej Lidl w Niemczech udało się wykorzystać materiały pochodzące z recyklingu pojemników i worków. Zastosowanie innowacyjnych procesów płukania i sortowania pozwoliło przetworzyć je w taki sposób, aby spełniały surowe wymogi prawne dotyczące bezpieczeństwa żywności. Ponadto zwiększyliśmy ilość materiałów pochodzących z recyklingu, wykorzystywanych w naszych produktach do prania i czyszczenia oraz w artykułach gospodarstwa domowego.

Zoptymalizowane opakowanie dzięki nowemu wzornictwu

Podejmując działania w zakresie optymalizacji opakowań (np. usunięcie uchwytu na jogurcie greckim marki własnej „Milbona”) oraz wprowadzając nowe opakowania próżniowe, firmie udaje się zmniejszyć wagę opakowań marek własnych.

Spółki Grupy Schwarz, do której należy również Lidl Polska, stale współpracują, aby osiągnąć cele REset Plastic. Każde działanie mające na celu zapewnienie odpowiedzialnego korzystania z tworzyw sztucznych przyczynia się do większego dobra, zgodnie z ogólnogrupową wizją „mniej plastiku – obieg zamknięty”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.