Kaspersky Lab żegna się z Polską
Zarząd polskiej spółki zgodnie z wpisem na swoim profilu deklaruje, że nie będzie się zaopatrywać w produkty Kaspersky Lab. Jednakże zamierza wywiązać się z zobowiązań wobec istniejących klientów, m.in. nadal będzie dostępny polskojęzyczny dział pomocy technicznej. Co bardziej wnikliwi obserwatorzy zauważyli, iż z Internetu zniknęły już polskojęzyczne wersje serwisu z domeną kaspersky.pl oraz sklepu internetowego z oprogramowaniem rosyjskiego producenta.
Wkrótce po wybuchu wojny na Ukrainie w Internecie pojawiły się głosy wzywające do bojkotu produktów Kaspersky Lab. Natomiast dużo większe reperkusje wywołały komunikaty wydane przez instytucje w kilku krajach Unii Europejskiej. Na początku marca Polskie Towarzystwo Informatyczne zaapelowało do obywateli, przedsiębiorstw i jednostek publicznych o zaprzestanie kupowania i wykorzystywania programów komputerowych oraz innych produktów pochodzących z Rosji.
Z kolei Federalny Urząd Bezpieczeństwa Technik Informacyjnych (BSI) zalecił Niemcom, aby nie używali oprogramowania Kaspersky Lab, ponieważ jego producent może być zaangażowany, dobrowolnie lub siłą w możliwe cyberataki komputerowe.
Również francuska agencja cyberbezpieczeństwa ANSSI odradza korzystanie z oprogramowania antywirusowego Kaspersky Lab.
Co ciekawe, na łamach Computer Bild ukazał się artykuł, w którym autorzy rekomendują alternatywne rozwiązania dla rosyjskiego antywirusa. Na krótkiej liście znalazły się takie marki jak Bitdefender, Norton, Avast i G Data. Zdaniem niemieckich dziennikarzy najlepszą opcją jest wybór pakietu Bitdefender, który w testach przeprowadzonych przez Computer Bild wyróżnił się bardzo dobrą ochroną antywirusową i licznymi funkcjami dodatkowymi.
Mateusz Bergolc z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce, przyznaje, że otrzymuje wiele zgłoszeń od zaskoczonych resellerów wcześniej związanych z Kaspersky Lab, którzy potwierdzają, iż sprzedaż rosyjskiego antywirusa w Polsce nie będzie kontynuowana. Bitdefender zachęca do współpracy polskich partnerów, oferując specjalne warunki.
Resellerzy związani z Kaspersky Lab znaleźli się w dość trudnym położeniu, bowiem praktycznie z dnia na dzień dowiedzieli się, że producent wycofuje się z Polski. Razem z Bitdefender planujemy w Polsce podjęcie szeregu działań techniczno-handlowych dla byłych partnerów Kaspersky Lab. Wśród nich znajdzie się nieodpłatna pomoc przy wdrożeniach produktów i darmowa asysta. Planujemy też powiększyć swój skład osobowy w Polsce, aby zapewnić jak najwyższy poziom wsparcia technicznego. Ponadto wzrośnie liczba szkoleń, które pozwolą klientom i partnerom lepiej poznać nowy system. Nowi partnerzy zyskają również dostęp do specjalnego portalu oraz materiałów marketingowych. Mogą też liczyć na specjalne niższe ceny projektowe oraz ochronę kontynuacji, co oznacza, że klient przedłużający po roku czy dwóch latach umowę licencyjną jest zobligowany do kontaktu z tym samym resellerem. - mówi Mateusz Bergolc z firmy Marken.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.