Komunikaty PR

Kawa Segafredo Single Origin Peru zwycięzcą mistrzostw Cup of Poland

2023-04-05  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Produkt został wyróżniony w kategorii „wybór konsumenta” na podstawie ślepych testów kawy espresso. Co ciekawe – mimo że Segafredo to palarnia brandowa, kawę Single Origin Peru oceniono w tej konkurencji wyżej niż napary pochodzące z wytwórni rzemieślniczych. Jak wyglądały pierwsze mistrzostwa Cup of Poland?

Polski rynek kawy z roku na rok rośnie i staje się coraz bardziej dojrzały. Dziś przeciętny rodak wypija jej 95 litrów rocznie. Zmienia się też kultura picia – na znaczeniu zyskują produkty speciality i rzemieślnicze palarnie. Coraz więcej osób pije ją w kawiarniach – w 2020 roku było to 42%, a w 2022 roku aż 54% (za: Badanie Cafe Monitor 2022, ARC Rynek i Opinia). Najczęściej wybierają tam caffe latte (29%) oraz espresso (28%).

Konsumenci, pijąc kawę w kawiarni czy restauracji, wybierają głównie kawy o profilu smakowym czekoladowo-orzechowym. Dobrze pasuje on do kaw mlecznych, które wybiera ponad połowa Polaków. Zauważamy jednak zmianę w nawykach kawoszy. 17% osób pije kawę, aby doświadczać jej smaku i jakości, dlatego nie dodaje do niej mleka ani cukru. Za tym trendem idzie chęć eksperymentowania ze smakiem. Konsumenci zaczęli szukać innych profili smakowych, przesuwając się w kierunku 100% arabiki i kaw o cytrusowych nutach – tłumaczy Joanna Sobyra, Dyrektor Marketingu w Segafredo.

Jak dodaje: – W odpowiedzi na te trendy zdecydowaliśmy się na stworzenie kawy Single Origin z dwóch najbardziej popularnych regionów: Peru i Brazylii. Kawę wypaliliśmy tak, aby dobrze smakowała w espresso i kawach americano bez mleka, dopasowując ją do gustów konsumenta w kawiarni, dzięki temu nasi partnerzy biznesowi sprzedają jej więcej i zwiększają swoje obroty. Podążając za trendami na rynku kaw rzemieślniczych, zadbaliśmy o nowoczesny design opakowania, jak również o to, aby nie zawierało ono aluminum i było w pełni recyklingowalne. To właśnie ta kawa, Single Origin Peru, zwyciężyła w konkursie Cup of Poland.

Świadomość konsumentów budują również konkursy baristyczne, pozwalające wyłaniać najlepsze marki i ich produkty. Większość z nich ocenia jednak napary przez pryzmat pracy baristy i techniki parzenia. To właśnie z tej obserwacji zrodziła się idea Mistrzostw Palarni Cup of Poland, podczas których  ocenia się głównie kunszt wyprażania kawy.

Pierwsze takie mistrzostwa w Polsce

Podczas zawodów sędziowie nie wiedzieli, skąd pochodzą dane kawy oraz kto je przygotowywał, dlatego mogli skupić się wyłącznie na jej smaku, aromacie i wyglądzie. W konkursie była przygotowywana kawa espresso, a każdy barista miał do dyspozycji te same urządzenia do parzenia kawy i ten sam czas na jej przygotowanie. Oprócz profesjonalnych sędziów, do testowania zostali zaproszeni także konsumenci, którzy sami decydowali o tym, który napar najbardziej im smakuje. Warto dodać, że sędziowie w kategorii „wybór konsumenta” to przedstawiciele sponsorów i uczestników targów, czyli osoby lubiące kawę, pijące ją w kawiarniach, ale na co dzień niezwiązani z nią zawodowo. Do rywalizacji stanęło 15 palarni rzemieślniczych i jedna palarnia brandowa – Segafredo Zanetti Poland. W obu kategoriach kawy były oceniane w ślepym teście. 

Konsumenci wybrali: 100% arabika z Peru

Kawa Segafredo przeszła do finału w obu kategoriach: professional choice i consumer choice. Do finału weszło 6 z 16 palarni. 

– Atmosfera podczas całego konkursu była niesamowita. Mimo rywalizacji bariści wspierali się nawzajem – mówi Grzegorz Staszowski, Trener-barista Segafredo. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w konkursie i porównać nasze shoty espresso z innymi palarniami. Choć mogłoby się wydawać, że to te kraftowe będą ocenione najwyżej, to publiczność wybrała właśnie kawę brandową, międzynarodowej marki. Wypalamy kawę z myślą o naszych klientach, dlatego jesteśmy wdzięczni, że swoim wyborem potwierdzili uznanie dla tego produktu.

W kategorii „wybór konsumenta” zwyciężyła marka Segafredo ze swoją kawą ziarnistą Single Origin Peru. To czysta arabica pochodząca z plantacji z jednego kraju, na którą ogromny wpływ ma różnorodność aż 28 mikroklimatów. W naparze wyczuwalne są nuty karmelu, orzechów i cytrusów. Typowa dla niej jest wyższa kwasowość, czystszy smak i niska gęstość naparu (tzw. body).

Zwycięstwo w pierwszych Mistrzostwach Palarni Cup of Poland to dla nas ogromne wyróżnienie. Wiele dla nas znaczy fakt, że zostaliśmy wyłonieni właśnie na drodze ślepych testów i pokonaliśmy nawet kraftowe palarnie – przyznaje Joanna Sobyra z Segafredo Zanetti Poland. – Tworząc kawę, kierujemy się przede wszystkim tym, aby smakowała konsumentom. Dbamy o powtarzalność smakową naszych kaw. Nasza palarnia w Bochni ma certyfikat IFS oraz BIO i Rainforest Alliance, co pozwala nam wyprażać wiele mieszanek, również certyfikowanych. Dziękujemy konsumentom za ich wybór, jak również profesjonalnym sędziom za docenienie naszej kawy, dzięki czemu dostaliśmy się aż do finału Mistrzostw.

Mistrzostwa Palarni Cup of Poland odbyły się podczas Gastrotargów SMAKKi w marcu 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Polityka

J. Scheuring-Wielgus: Napięcia geopolityczne wymagają silniejszego zjednoczenia państw Europy. To lekcja z II wojny światowej

Parlament Europejski podczas specjalnej sesji w Strasburgu uczcił 80. rocznicę zakończenia II wojny światowej. – Jesteśmy zdeterminowani, by stanąć razem i powiedzieć jasno i stanowczo: nigdy więcej – podkreśliła przewodnicząca PE Roberta Metsola. Zarówno kombatanci, których obecność uświetniła uroczystość, jak i europosłowie podkreślali, że projekt utworzenia europejskiej wspólnoty był odpowiedzią na ówczesne zagrożenia dla pokoju, o który nieustannie trzeba wspólnie dbać.

Ochrona środowiska

Budownictwo modułowe coraz popularniejsze w samorządach. Teraz rozwój sektora jest napędzany przez KPO

Rozwój budownictwa modułowego jest coraz bardziej zauważalny w inwestycjach samorządowych. Wpływa na to przede wszystkim szybsze tempo prowadzonych prac w porównaniu z tymi, w których wykorzystywane są tradycyjne technologie budowlane. Istotną kwestią jest również spełnianie warunków środowiskowych, w tym wysoka efektywność energetyczna budynków, która ma wpływ na możliwość uzyskania dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy. Samorządowcy mają już niewiele czasu na finalizację dotowanych inwestycji. Termin upływa 31 sierpnia 2026 roku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.