Kawiarnie Starbucks znów otwarte, na razie w formacie na wynos
Miłośnicy Starbucks w Polsce mają powód do radości – po kilkutygodniowej przerwie mogą znów cieszyć się ulubioną kawą. Na tym etapie klienci Starbucks będą mogli odbierać swoje napoje i jedzenie wyłącznie w modelu na wynos, przy zachowaniu wszelkich zalecanych środków ostrożności. Na darmowy napój nadal będą mogli liczyć przedstawiciele służby zdrowia.
Od pierwszego tygodnia maja wszystkie lokale Starbucks w Polsce będą działały w modelu na wynos, umożliwiając klientom zamawianie i odbieranie napojów oraz jedzenia na miejscu w kawiarniach. W trosce o bezpieczeństwo swoich gości i pracowników, Starbucks we wszystkich lokalizacjach będzie stosował dodatkowe środki ostrożności zgodne z zaleceniami władz państwowych – w tym także te dotyczące dystansowania społecznego. Poza ograniczeniem liczby osób, nadal preferowaną formą płatności pozostaną transakcje zbliżeniowe, a wszystkie napoje będą wydawane w papierowych kubkach (przy honorowaniu wcześniejszych zniżek za przychodzenie z własnym kubkiem). Przy wejściu do kawiarni dostępne będą też płyny dezynfekujące, a na podłodze umieszczone zostaną specjalne oznaczenia, pomagające zachować 2 metry wymaganej odległości między klientami.
- Cieszymy się na powrót. Tęsknimy za regularnymi spotkaniami z naszymi gośćmi, chociaż pamiętamy, że najważniejsze w tym momencie jest bezpieczeństwo. Na razie, zgodnie z rozporządzeniami i decyzjami władz, nasze kawiarnie będą działały wyłącznie w modelu na wynos, przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager w Starbucks Polska.
Wzajemna pomoc w czasie pandemii
W okresie zamknięcia kawiarni, Starbucks w wybranych lokalizacjach prowadził sprzedaż za pośrednictwem bezpiecznych okienek Take Away, w których na darmową kawę mogli liczyć pracownicy medyczni, policjanci, straż miejska, pożarna, graniczna oraz wojsko. Wraz z innymi markami firma włączyła się także w akcję #Wzywamyposiłki, w ramach której dostarczała kawę oraz przekąski z życzeniami i słowami otuchy od baristów Starbucks do pracowników szpitali w całej Polsce. W zeszłym miesiącu sieć zaangażowała się też w pomoc dla biznesu gastronomicznego, zachęcając na swoich kanałach społecznościowych gości do udziału w inicjatywie #Środynazamówienie i wspierania swoich ulubionych restauracji.
- Za nami kilka wymagających tygodni, które w wyjątkowy sposób pokazały jednak, że możemy na sobie polegać. Odbyły się dwie cudowne akcje - #Wzywamyposiłki i #Środynazamówienie, w ramach których mieliśmy okazję pomóc innym – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager w Starbucks Polska. – W trakcie pierwszych tygodni podjęliśmy też decyzję, aby wspierać pracowników służby zdrowia. Od marca mogą oni liczyć na darmowy napój w naszych kawiarniach – to niewielki gest wdzięczności za wszystko, co dla nas robią.
Aktualną listę otwartych kawiarni Starbucks można znaleźć na profilu facebookowym marki.
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.