Klabater osiągnął niemal 1 mln przychodu i blisko 0,25 mln zysku netto w 2020
BuzzAir
ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl
Blisko 1 mln przychodów ze sprzedaży wypracował w I kwartale 2020 roku Klabater S.A., notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. Zysk netto w tym okresie wyniósł 244 197,44 zł. Spółka utrzymała przychody na tym samym poziomie, co w analogicznym okresie ubiegłego roku, natomiast zysk jest dużo wyższy. Stało się to pomimo braku premier, za to dzięki bardzo dobrej sprzedaży gier z „back katalogu” Spółki.
Strategia budowania portfolio długo sprzedających się gier przynosi korzyści. Dzięki aktywnej polityce promocyjnej i wykorzystaniu narzędzi promocji sprzedaży oferowanych przez platformy konsolowe oraz platformę STEAM, osiągnęliśmy nie tylko wzrost przychodów ze sprzedaży gier z „back katalogu” o blisko 165% rok do roku, ale również wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 25% - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater S.A.
I kwartał 2020 roku obfitował w wiele znaczących wydarzeń dla Spółki. Konsekwentnie realizowany był plan wydawniczy gry Crossroads Inn, w tym wydanie płatnego dodatku Pests & Puppies. W lutym Spółka uczestniczyła w targach PAX w Bostonie, promując nadchodzące produkcje Skyhill: Black Mist i Help Will Come Tomorrow. Dla tego drugiego tytułu w marcu z sukcesem uruchomiona została akcja crowdfundingowa na Kickstarterze, w ramach której zebrano ponad 530 wspierających z całego świata oraz zwiększono listę życzeń i zainteresowanie tytułem do 25 000 osób w momencie premiery. W I kwartale 2020 roku pracowaliśmy nad wieloma projektami i tak m.in. sfinalizowaliśmy zakup praw do gry Heliborne od litewskiej spółki Jet Cat Games i rozpoczęliśmy prace nad Heliborne Enhanced Edition w wersji na PC oraz konsole. Zawarliśmy także umowy ze spółką Punch Punk Games na wydanie gry This is the Zodiac Speaking na PC i konsole we wrześniu br. – wymienia Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.
Obecnie na wydawane przez siebie gry Spółka zebrała już łącznie ponad 490 000 „zainteresowań” tzw. wishlist, ciągle też pracuje nad poszerzeniem swojego wydawniczego portfolio. W I kwartale przychody ze sprzedaży gier z „back katalogu” oraz aktywne promocje, takie jak np. Polish Spring Bundle, zorganizowana wspólnie z innymi laureatami nagród Paszportów Polityki, pozwoliły osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, a wpływ pandemii koronawirusa nie dotknął negatywnie rynku gier wideo. Pandemia jednak nie minęła, będziemy więc bacznie obserwować rozwój sytuacji rynkowej – zapowiada Michał Gembicki.
Aktualny katalog produkcji Klabatera to dwa tytuły własne – Crossroads Inn oraz Heliborne. Portfolio uzupełnia 7 tytułów od zewnętrznych developerów wydanych przez Spółkę. W planach wydawniczych na najbliższy czas są gry Skyhill: Black Mist oraz This is the Zodiac Speaking. Z kolei w produkcji znajdują się 4 własne projekty: The Moonshiners i Animal Planet Rescue (oparte o pozyskane z Discovery Networks prawa licencyjne) oraz Amazing American Circus i Heliborne Enhanced Edition.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele
Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.
Konsument
Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.
Konsument
Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.