Komunikaty PR

Klabater osiągnął niemal 1 mln przychodu i blisko 0,25 mln zysku netto w 2020

2020-05-15  |  12:39
Biuro prasowe
Kontakt
Maurycy Nosowski
BuzzAir

ul. Niekłańska 35/1
03-924 Warszawa
maurycy.nosowski|buzzair.pl| |maurycy.nosowski|buzzair.pl
+48 22 402 96 10
www.corepr.pl

Blisko 1 mln przychodów ze sprzedaży wypracował w I kwartale 2020 roku Klabater S.A., notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. Zysk netto w tym okresie wyniósł 244 197,44 zł. Spółka utrzymała przychody na tym samym poziomie, co w analogicznym okresie ubiegłego roku, natomiast zysk jest dużo wyższy. Stało się to pomimo braku premier, za to dzięki bardzo dobrej sprzedaży gier z „back katalogu” Spółki.  

Strategia budowania portfolio długo sprzedających się gier przynosi korzyści. Dzięki aktywnej polityce promocyjnej i wykorzystaniu narzędzi promocji sprzedaży oferowanych przez platformy konsolowe oraz platformę STEAM, osiągnęliśmy nie tylko wzrost przychodów ze sprzedaży gier z „back katalogu” o blisko 165% rok do roku, ale również wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 25% - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater S.A.

I kwartał 2020 roku obfitował w wiele znaczących wydarzeń dla Spółki. Konsekwentnie realizowany był plan wydawniczy gry Crossroads Inn, w tym wydanie płatnego dodatku Pests & Puppies. W lutym Spółka uczestniczyła w targach PAX w Bostonie, promując nadchodzące produkcje Skyhill: Black Mist i Help Will Come Tomorrow. Dla tego drugiego tytułu w marcu z sukcesem uruchomiona została akcja crowdfundingowa na Kickstarterze, w ramach której zebrano ponad 530 wspierających z całego świata oraz zwiększono listę życzeń i zainteresowanie tytułem do 25 000 osób w momencie premiery. W I kwartale 2020 roku pracowaliśmy nad wieloma projektami i tak m.in. sfinalizowaliśmy zakup praw do gry Heliborne od litewskiej spółki Jet Cat Games i rozpoczęliśmy prace nad Heliborne Enhanced Edition w wersji na PC oraz konsole. Zawarliśmy także umowy ze spółką Punch Punk Games na wydanie gry This is the Zodiac Speaking na PC i konsole we wrześniu br. – wymienia Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.

Obecnie na wydawane przez siebie gry Spółka zebrała już łącznie ponad 490 000 „zainteresowań” tzw. wishlist, ciągle też pracuje nad poszerzeniem swojego wydawniczego portfolio. W I kwartale przychody ze sprzedaży gier z „back katalogu” oraz aktywne promocje, takie jak np. Polish Spring Bundle, zorganizowana wspólnie z innymi laureatami nagród Paszportów Polityki, pozwoliły osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, a wpływ pandemii koronawirusa nie dotknął negatywnie rynku gier wideo. Pandemia jednak nie minęła, będziemy więc bacznie obserwować rozwój sytuacji rynkowej  – zapowiada Michał Gembicki.

Aktualny katalog produkcji Klabatera to dwa tytuły własne – Crossroads Inn oraz Heliborne. Portfolio uzupełnia 7 tytułów od zewnętrznych developerów wydanych przez Spółkę. W planach wydawniczych na najbliższy czas są gry Skyhill: Black Mist oraz This is the Zodiac Speaking. Z kolei w produkcji znajdują się 4 własne projekty: The Moonshiners i Animal Planet Rescue (oparte o pozyskane z Discovery Networks prawa licencyjne) oraz Amazing American Circus i Heliborne Enhanced Edition.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BuzzAir
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.