Klabater S.A. z najlepszym pierwszym kwartałem w historii firmy
Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, odnotował w pierwszym kwartale 2024 roku wzrost przychodów netto, osiągając 1.126.203,89 zł, co stanowi wzrost o 14% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. To najlepszy wynik pierwszego kwartału w historii spółki, co odzwierciedla efektywność i rosnący potencjał naszych działań.
- Mimo spadku przychodów z produkcji własnych o 9%, całkowite przychody z projektów portingowych i publishingowych wzrosły o 24%, osiągając wartość 845.362 zł. Wynik ten podkreśla skuteczność naszych strategicznych decyzji i umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. Marża na sprzedaży wzrosła o 245%, osiągając 256.397 zł, co stanowi najlepszy wynik w pierwszym kwartale roku kalendarzowego w historii spółki. - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
W pierwszym kwartale 2024 roku gry konsolowe były najsilniejszą kategorią w przychodach spółki. Na rynki konsolowe trafiły dwie kolejne przygotowane przez nas adaptacje konsolowe gier: "Starward Rogue" oraz "Bio Inc. Redemption". Premiery te zwiększyły widoczność naszej oferty na globalnym rynku gier, a katalog spółki przekracza już 35 tytułów.
- Aktywnie poszukujemy strategicznego partnera wydawniczego dla 'Crossroads Inn 2', co jest istotnym krokiem w kierunku zapewnienia długoterminowego rozwoju tej kluczowej dla nas marki. Równolegle, kontynuujemy proces optymalizacji kosztów operacyjnych i redukcję kosztów ogólnego zarządu. Dzięki tym działaniom, nasza firma nie tylko utrzymuje stabilność finansową w obliczu wyzwań branżowych, ale także aktywnie dostosowuje strategie operacyjne, aby przygotować się do dalszego rozwoju i wprowadzenia nowych tytułów na rynek gier wideo – podkreśla Robert Wesołowski.
Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.