Klabater S.A. z najlepszym pierwszym kwartałem w historii firmy
Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, odnotował w pierwszym kwartale 2024 roku wzrost przychodów netto, osiągając 1.126.203,89 zł, co stanowi wzrost o 14% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. To najlepszy wynik pierwszego kwartału w historii spółki, co odzwierciedla efektywność i rosnący potencjał naszych działań.
- Mimo spadku przychodów z produkcji własnych o 9%, całkowite przychody z projektów portingowych i publishingowych wzrosły o 24%, osiągając wartość 845.362 zł. Wynik ten podkreśla skuteczność naszych strategicznych decyzji i umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. Marża na sprzedaży wzrosła o 245%, osiągając 256.397 zł, co stanowi najlepszy wynik w pierwszym kwartale roku kalendarzowego w historii spółki. - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.
W pierwszym kwartale 2024 roku gry konsolowe były najsilniejszą kategorią w przychodach spółki. Na rynki konsolowe trafiły dwie kolejne przygotowane przez nas adaptacje konsolowe gier: "Starward Rogue" oraz "Bio Inc. Redemption". Premiery te zwiększyły widoczność naszej oferty na globalnym rynku gier, a katalog spółki przekracza już 35 tytułów.
- Aktywnie poszukujemy strategicznego partnera wydawniczego dla 'Crossroads Inn 2', co jest istotnym krokiem w kierunku zapewnienia długoterminowego rozwoju tej kluczowej dla nas marki. Równolegle, kontynuujemy proces optymalizacji kosztów operacyjnych i redukcję kosztów ogólnego zarządu. Dzięki tym działaniom, nasza firma nie tylko utrzymuje stabilność finansową w obliczu wyzwań branżowych, ale także aktywnie dostosowuje strategie operacyjne, aby przygotować się do dalszego rozwoju i wprowadzenia nowych tytułów na rynek gier wideo – podkreśla Robert Wesołowski.
Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.