Klasa patronacka KAN. Inwestycja w zawodową przyszłość
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Uczniowie kierunku „Operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych” poznawali tajniki innowacyjnych wtryskarek bezpośrednio u producenta tych maszyn. Trwa też nabór do kolejnego rocznika klasy pod patronatem firmy KAN.
- KAN od zawsze stawiał na praktyczną naukę zawodu, a umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej jest kluczowym elementem w procesie edukacji. Chcemy by uczniowie traktowali naukę w tej klasie, jako inwestycję w swoją zawodową przyszłość i stwarzamy im ku temu warunki – zarówno podczas praktyk w halach firmy, jak i u zewnętrznych wiodących producentów innowacyjnych urządzeń – mówi Jan Kaczan, wiceprezes KAN. - Dlatego, realizując szkoleniowe cele, wyszliśmy z inicjatywą zorganizowania takich warsztatów u czołowego producenta maszyn wtryskowych. Pozwala to uczniom poznać najnowsze technologie i zyskać praktyczne umiejętności przy obsłudze maszyn, z którymi jako przyszli operatorzy będą mieli do czynienia.
W szkoleniu wzięli udział uczniowie klas pierwszej i drugiej kierunku, realizowanego przez Branżową Szkołę I st. nr 9, należącą do Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 w Białymstoku.
- Firma, w której odbyły się warsztaty, to znany na światową skalę producent tych urządzeń, wykorzystujący najnowsze technologie, również z zakresu robotyki przemysłowej –– mówi technolog KAN, nauczyciel praktycznej nauki zawodu i organizator szkolenia.
Szkolenie przebiegało w trzech etapach - najpierw uczniowie poznawali teorię, następnie za pomocą komputera – wirtualnie programowali maszynę wtryskową, a w końcu na hali produkcyjnej, już na rzeczywistej maszynie mieli wyprodukować zadany detal. Dzięki takiemu systemowi szkolenia – uczestnicy mogli uniknąć błędów i ryzyka ewentualnego uszkodzenia maszyny.
- Uczniowie klasy mają praktyki także w fabryce KAN, dlatego to szkolenie jest istotne przy realizacji zadań na produkcji – dodaje przedstawiciel KAN. - Wyjazd do producenta i poznawanie rozwiązań z zakresu formowania wtryskowego to kolejny krok w kierunku budowania silnej i konkurencyjnej kadry zawodowej, która będzie w stanie sprostać wymaganiom współczesnego rynku pracy.
Egzaminy i rekrutacja
Czerwiec to też czas intensywnych przygotowań do egzaminów zawodowych, do których na początku miesiąca przystępują uczniowie klasy trzeciej. Egzamin, złożony z części teoretycznej i praktycznej, przeprowadzany jest pod okiem nauczycieli szkoły i przedstawicieli firmy KAN.
- To ostateczne potwierdzenie, nabytych podczas trzyletniej nauki kwalifikacji zawodowych – mówi Wiesław Kalinowski, kierownik kształcenia praktycznego w ZSZ nr 2. – Warto dodać, że nasza szkoła jest obecnie jedynym w Polsce ośrodkiem egzaminacyjnym dla zawodu operatora maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Obecnie – do 18 czerwca- trwa nabór dla absolwentów szkół ponadpodstawowych, chętnych do nauki na nowym kierunku. Absolwenci klasy po trzyletnim okresie nauki mają zapewnione miejsca pracy w firmie KAN. Mogą też kontynuować edukację w 2-letniej branżowej szkole II stopnia, podnosząc swe kwalifikacje do poziomu technikum i dalsze wykształcenie wyższe na studiach technicznych.
Nowy kierunek nauczania zawodu powstał cztery lata temu w ramach unijnego projektu Miasta Białystok i obecnie jest kontynuowany w należącej do ZSZ nr 2, Branżowej Szkole I st. nr 9. Pomysłodawca – firma KAN - jeden z największych pracodawców w regionie i ceniony producent z branży instalacyjnej, objęła klasę swoim patronatem. Prócz gwarancji zatrudnienia, ze strony patrona uczniowie mogą też liczyć m.in. na atrakcyjny system stypendialny, zajęcia praktycznej nauki zawodu w rzeczywistych warunkach u pracodawcy i prowadzenie zajęć przez specjalistów – praktyków.

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.