Komunikaty PR

Klasa patronacka KAN. Inwestycja w zawodową przyszłość

2024-06-11  |  12:40
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania kan ( 0.02 MB )

Uczniowie kierunku „Operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych” poznawali tajniki innowacyjnych wtryskarek bezpośrednio u producenta tych maszyn. Trwa też nabór do kolejnego rocznika klasy pod patronatem firmy KAN.

- KAN od zawsze stawiał na praktyczną naukę zawodu, a umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej jest kluczowym elementem w procesie edukacji. Chcemy by uczniowie traktowali naukę w tej klasie, jako inwestycję w swoją zawodową przyszłość i stwarzamy im ku temu warunki – zarówno podczas praktyk w halach firmy, jak i u zewnętrznych wiodących producentów innowacyjnych urządzeń – mówi Jan Kaczan, wiceprezes KAN. -  Dlatego, realizując szkoleniowe cele, wyszliśmy z inicjatywą zorganizowania takich warsztatów u czołowego producenta maszyn wtryskowych. Pozwala to uczniom poznać najnowsze technologie i zyskać praktyczne umiejętności przy obsłudze maszyn, z którymi jako przyszli operatorzy będą mieli do czynienia.

W szkoleniu wzięli udział uczniowie klas pierwszej i drugiej kierunku, realizowanego przez Branżową Szkołę I st. nr 9, należącą do Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 w Białymstoku.

- Firma, w której odbyły się warsztaty, to znany na światową skalę producent tych urządzeń, wykorzystujący najnowsze technologie, również z zakresu robotyki przemysłowej –– mówi technolog KAN, nauczyciel praktycznej nauki zawodu i organizator szkolenia.

Szkolenie przebiegało w trzech etapach - najpierw uczniowie poznawali teorię, następnie za pomocą komputera – wirtualnie programowali maszynę wtryskową, a w końcu na hali produkcyjnej, już na rzeczywistej maszynie mieli wyprodukować zadany detal. Dzięki takiemu systemowi szkolenia – uczestnicy mogli uniknąć błędów i ryzyka ewentualnego uszkodzenia maszyny.

- Uczniowie klasy mają praktyki także w fabryce KAN, dlatego to szkolenie jest istotne przy realizacji zadań na produkcji – dodaje przedstawiciel KAN. - Wyjazd do producenta i poznawanie rozwiązań z zakresu formowania wtryskowego to kolejny krok w kierunku budowania silnej i konkurencyjnej kadry zawodowej, która będzie w stanie sprostać wymaganiom współczesnego rynku pracy. 

Egzaminy i rekrutacja

Czerwiec to też czas intensywnych przygotowań do egzaminów zawodowych, do których na początku miesiąca przystępują uczniowie klasy trzeciej. Egzamin, złożony z części teoretycznej i praktycznej, przeprowadzany jest pod okiem nauczycieli szkoły i przedstawicieli firmy KAN.

- To ostateczne potwierdzenie, nabytych podczas trzyletniej nauki kwalifikacji zawodowych – mówi Wiesław Kalinowski, kierownik kształcenia praktycznego w ZSZ nr 2. – Warto dodać, że nasza szkoła jest obecnie jedynym w Polsce ośrodkiem egzaminacyjnym dla zawodu operatora maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych.

Obecnie – do 18 czerwca- trwa nabór dla absolwentów szkół ponadpodstawowych, chętnych do nauki na nowym kierunku. Absolwenci klasy po trzyletnim okresie nauki mają zapewnione miejsca pracy w firmie KAN. Mogą też kontynuować edukację w 2-letniej branżowej szkole II stopnia, podnosząc swe kwalifikacje do poziomu technikum i dalsze wykształcenie wyższe na studiach technicznych.

Nowy kierunek nauczania zawodu powstał cztery lata temu w ramach unijnego projektu Miasta Białystok i obecnie jest kontynuowany w należącej do ZSZ nr 2, Branżowej Szkole I st. nr 9. Pomysłodawca – firma KAN - jeden z największych pracodawców w regionie i ceniony producent z branży instalacyjnej, objęła klasę swoim patronatem. Prócz gwarancji zatrudnienia, ze strony patrona uczniowie mogą też liczyć m.in. na atrakcyjny system stypendialny, zajęcia praktycznej nauki zawodu w rzeczywistych warunkach u pracodawcy i prowadzenie zajęć przez specjalistów – praktyków.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BRAK ZDJĘCIA
2024-06-25 | 13:00

Boomers z Zetką w jednym teamie

Polski rynek pracy staje się coraz bardziej różnorodny. Tworzą go nie tylko osoby o różnej płci, narodowości, orientacji seksualnej, ale także w bardzo zróżnicowanym wieku. Obecnie aktywne zawodowo są aż cztery
Praca Randka z rekruterem – O4 coworking w Olivia Centre pomaga rekrutować
2024-06-25 | 11:30

Randka z rekruterem – O4 coworking w Olivia Centre pomaga rekrutować

Miejskie legendy krążą o tym, jak osoby rekrutujące wykorzystują aplikacje randkowe do znajdowania kandydatów. Okazuje się, że randki z rekruterami faktycznie się odbywają i to z
Praca Ojciec to też rodzic, ale pracodawcy o tym zapominają – wynika z raportu CVeasy
2024-06-21 | 07:55

Ojciec to też rodzic, ale pracodawcy o tym zapominają – wynika z raportu CVeasy

Zdaniem trzech czwartych Polek i Polaków firmy powinny oferować mężczyznom elastyczne godziny pracy lub opcję pracy zdalnej, aby umożliwić im aktywny udział w życiu rodziny. Według

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi

Prawie połowa polskich turystów podróżujących do Czech obiera za cel stolicę tego kraju. Chociaż w ostatnich latach chętniej podróżujemy do innych regionów naszego południowego sąsiada, wciąż wiele miejsc i atrakcji pozostaje nieodkrytych przez Polaków. Czesi chcą to zmienić i ruszają z dwiema kampaniami promocyjnymi skierowanymi do polskich turystów, które mają pokazać nieco inne Czechy, niż do tej pory znaliśmy. Potencjał jest, bo Polacy już dziś stanowią trzecią najliczniejszą grupę gości zagranicznych na czeskim rynku.

Firma

Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania

Prawie 3/4 polskich start-upów, które rozwijają innowacje w medycynie, nawiązuje współpracę z placówkami medycznymi – pokazuje nowy raport „Top Disruptors in Healthcare 2024”. Wynika z niego też, że największym wyzwaniem dla młodych, innowacyjnych spółek wciąż pozostaje znalezienie inwestora i pozyskanie finansowania. Szansą dla start-upów może się okazać międzynarodowy program eco-Disruptive, prowadzony przez Bupa, właściciela Grupy LUX MED. Obok 200 tys. funtów nagrody finansowej zwycięski start-up może liczyć w nim również na wsparcie doradcze, możliwość dalszego rozwoju swojego produktu bądź usługi oraz szansę zadebiutowania na zagranicznych rynkach.

Ochrona środowiska

Małe i średnie firmy dopiero zapoznają się z tematyką zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania ze strony dużych kontrahentów wymuszą na nich szybsze działania

Czynniki ESG, związane ze zrównoważonym rozwojem, odgrywają coraz ważniejszą rolę w działalności firm, bez których zaangażowania niewiele da się zdziałać w kwestii łagodzenia skutków zmian klimatu i zanieczyszczenia środowiska. W Polsce słyszało o nich już 3/4 dużych i 2/3 średnich firm, ale w praktyce długofalową strategię działań w tym obszarze ma o wiele mniej podmiotów. Rodzime przedsiębiorstwa przywiązują też zdecydowanie większą wagę do celów społecznych niż środowiskowych. Jednak unijne regulacje, które wejdą w życie w przyszłym roku, wymuszą poprawę na tym polu, chociaż będą one dotyczyć w pierwszej kolejności dużych podmiotów. One będą z kolei wymagać tego od swoich mniejszych kontrahentów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.