Klienci Barbora.pl nie wyrzucają dobrego jedzenia
A gdyby tak spróbować zapobiec marnowaniu żywności? To pytanie stało się impulsem do podjęcia konkretnych kroków przeciwdziałających wyrzucaniu jedzenia. Jednym z nich jest połączenie sił z Too Good To Go – aplikacją umożliwiającą zamawianie dobrej do spożycia, nadwyżkowej żywności i uratowanie jej przed wyrzuceniem. Od czerwca br. użytkownicy Too Good To Go mogą zakupić Paczki Niespodzianki także z supermarketu online – Barbora.pl.
Choć według danych udostępnionych przez Banki Żywności problem wyrzucania jedzenia wciąż jest potężny, świadomość społeczna w tym temacie zdecydowanie wzrosła. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Capgemini w czerwcu 2022 roku, aż 72% respondentów zwraca większą uwagę na kwestię marnowania żywności, a co drugi badany zapewnia, że chętnie wyda pieniądze w sklepie, który ma realny wpływ na zmniejszenie tego problemu.
W odpowiedzi na takie deklaracje konsumentów oraz z intencją zapobiegania narastającemu problemowi, w czerwcu 2023 roku supermarket online Barbora.pl połączył siły z Too Good To Go, największą na świecie platformą do sprzedaży nadwyżek żywności. Od tej pory klienci Barbory korzystający z aplikacji mogą zamawiać Paczki Niespodzianki w korzystnych cenach. W przypadku Barbory, użytkownicy mają do wyboru dwa rodzaje paczek – z owocami i warzywami oraz tzw. paczki mix.
Mechanizm jest bardzo prosty – wystarczy pobrać darmową aplikację Too Good To Go, a następnie zarezerwować Paczkę Niespodziankę ze sklepu Barbora.pl i odebrać ją we wskazanym punkcie. W przeciwieństwie do regularnych zamówień, paczki z Too Good To Go są odbierane bezpośrednio przez klientów, w trzech lokalizacjach w Polsce – w Gdańsku, Katowicach i Ożarowie.
– Z aplikacji Too Good To Go korzysta ponad 3 miliony użytkowników, a dzięki niej uratowanych zostało blisko 8 milionów paczek. Choć wciąż jest to kropla w morzu problemu, to jednak jest to konkretny krok, pozwalający na uniknięcie zmarnowania żywności dobrej do spożycia. Zyskują na tym wszyscy – klienci kupują taniej, my unikamy kosztów związanych z utylizacją nadwyżek i ratujemy żywność przed wyrzuceniem – mówi Anita Komar, Dyrektor Marketingu, Barbora Polska.
– Z każdym miesiącem do Too Good To Go dołączają nowi partnerzy. Są to piekarnie, kawiarnie, cukiernie, osiedlowe warzywniaki, sklepy małe i wielkopowierzchniowe, stacje paliw, hotele a teraz również sklepy internetowe. Łącznie to już ponad 5 tysięcy aktywnych partnerów. Każdego dnia realnie przyczyniają się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia, a jednocześnie zachęcają swoich klientów do ważnych zmian. Cieszymy się, że w Barborze podejście do niemarnowania żywności ma priorytetowe znaczenie. Każda uratowana Paczka Niespodzianka to krok w kierunku zielonej planety – mówi Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.