Komunikaty PR

Klienci Żabki coraz chętniej angażują się w program „Dobra Paczka”

2022-08-22  |  10:50
Biuro prasowe

Żabka, obserwując rosnące z miesiąca na miesiąc zainteresowanie programem „Dobra Paczka”, podjęła decyzję o jego rozszerzeniu na kolejne sklepy w Poznaniu i Wrocławiu. W ramach realizowanej od grudnia 2021 r. akcji, której hasło przewodnie brzmi „Proste rozwiązanie na niemarnowanie”, klienci w aplikacji mobilnej Żappka mogą zamawiać zestaw dwóch lub trzech produktów z krótkim terminem przydatności do spożycia za połowę ceny.

Rocznie na całym świecie marnujemy około 1 mld ton żywności, a statystyczny Polak wyrzuca w ciągu roku aż 247 kg jedzenia! Jednak marnowanie żywności to problem nie tylko ekonomiczny. To także negatywny wpływ na środowisko – poprzez zwiększone zużycie zasobów m.in. wody i energii oraz nadprodukcję śmieci. „Dobra Paczka” to projekt Żabki mający na celu zmniejszenie ilości marnowanej żywności w sklepach i jest działaniem wspierającym realizację jej Strategii Odpowiedzialności, w której sieć zobowiązała się m.in. do przeciwdziałania marnowaniu żywności.

W Żabce wdrażamy wiele rozwiązań mających na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Jednym z nich jest narzędzie „Dobra Paczka”. Klienci chętnie korzystają z możliwości zakupu za połowę ceny paczki niespodzianki, składającej się z pełnowartościowych produktów w ich ostatnim dniu przydatności do spożycia. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu „Dobrej Paczki” na dwa miasta – Poznań i Wrocław, dzięki czemu już od sierpnia usługa będzie dostępna dla jeszcze większego grona klientów. Wierzymy, że wspólnie z naszymi franczyzobiorcami i klientami możemy znacząco ograniczyć ilość marnowanej żywności. Jest to wybór dobry dla planety, ponieważ minimalizujemy zużycie jej zasobów, ale także dla klienta, który może minimalizować swoje wydatki – mówi Joanna Kasowska, Dyrektor Jakości i Standardów Zarządzania Żywnością w Żabka Polska.

Zyskują klienci

Projekt „Dobra Paczka” jest skierowany do osób, które tak jak Żabka nie lubią, gdy żywność się marnuje. Za pomocą aplikacji mobilnej Żappka klienci mogą zamówić „Dobrą Paczkę”, czyli zestaw pełnowartościowych produktów z krótką datą przydatności do spożycia za połowę ceny. Do wyboru są trzy rodzaje paczek: dla wegetarian, dla wegan i dla osób bez konkretnych preferencji żywieniowych. W produktach sprzedawanych w ramach „Dobrej Paczki” można znaleźć dania obiadowe, kanapki i inne przekąski. „Dobra Paczka” to paczka niespodzianka – przed zakupem klient zna tylko kategorię produktów, które się w niej znajdują. Gotową paczkę klient może odebrać w sklepie w wybranym przez siebie czasie – jej cena zawsze wyniesie 50 proc. wartości produktów, a zapłacić za nią należy w sklepie przy pomocy dowolnego sposobu płatności.

... i franczyzobiorcy

Wdrożenie „Dobrej Paczki” przynosi wymierne korzyści także dla franczyzobiorców, do których m.in. należą mniejsze straty finansowe oraz zmniejszanie kosztów utylizacji produktów świeżych po terminie. Projekt „Dobra Paczka” przyciąga do sklepu także grupę nowych klientów.

Żabka przeciw marnowaniu żywności

Odpowiedzią Żabki na problem marnowania żywności jest nie tylko narzędzie „Dobra Paczka”, ale także stworzony i rozwijany ekosystem convenience, który ułatwia klientom korzystanie z rozwiązań wspierających minimalizowanie strat żywności. Blisko 90% artykułów dostępnych w sklepach sieci to produkty przeznaczone do natychmiastowej konsumpcji, dzięki czemu w łatwy sposób zaspokajają potrzeby żywieniowe jak głód czy pragnienie, bez konieczności robienia zakupów na zapas. Aby zapobiegać marnowaniu żywności w sklepach, Żabka wdrożyła kody GS1 i system zarządzania terminami przydatności do spożycia produktów QMS (Quick Meal Solutions). Sieć współpracuje też z partnerami społecznymi w celu zwiększenia efektywności dystrybucji produktów żywieniowych wśród osób potrzebujących takiego wsparcia – w 2021 roku przekazała organizacjom pożytku publicznego prawie 630 ton żywności

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.