Škoda i TOPR zachęcają do wspólnego odkrywania Tatr w jubileuszowej kampanii
Marka Škoda wspiera wymagającą pracę ratowników Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego już od 20 lat. W ramach tego ważnego jubileuszu od 11 sierpnia do 30 września br. trwa kampania „Odkryj najtrudniejszy szlak z ratownikami TOPR”. Aby uhonorować wieloletnią współpracę, ratownicy wyruszyli na szlak Orla Perć wyposażeni w kamery nagrywające ich patrol w technologii 360. Materiał z wyprawy można obejrzeć w kinach w całym kraju oraz na oficjalnym kanale YouTube Škoda Polska: https://youtu.be/4MCnJOnOVhk.
Odkryj góry oczami ratowników
W ramach kampanii ratownicy TOPR zabierają widzów na patrol jednego z najtrudniejszych i najbardziej niebezpiecznych szlaków po polskiej stronie Tatr – Orlą Perć. Wyprawa rozpoczyna się od Schroniska Murowaniec na Hali Gąsienicowej. Ratownicy podążają stąd niebieskim szlakiem na przełęcz Zawrat, przez Zawratowy Żleb, zdobywając szczyt Zmarzłe Czuby. Zwieńczeniem patrolu jest widok na Zamarłą Turnię i powrót przez Kozią Przełęcz. Na nagraniu można podziwiać również panoramę z Doliną Pięciu Stawów. Specjalnie przygotowane wideo z wyprawy można obejrzeć na oficjalnym kanale YouTube Škoda Polska oraz dedykowanej stronie internetowej marki: https://www.najtrudniejszyszlak.pl/patrol-ratownikow-topr.
Spot z wyprawy ratowników prezentowany jest w kinach w całej Polsce do 15 września 2023r. Oprócz standardowej emisji, w dedykowanych lokalizacjach (Cinema City w Warszawie i we Wrocławiu) nagranie można obejrzeć w technologii Screen X, czyli na 3 połączonych ze sobą ekranach dostarczających niezwykłych wrażeń przestrzennych.
Nowe technologie zapierają dech w piersiach
W ramach trwającej kampanii, w sierpniowy długi weekend, odbyły się także dwa wyjątkowe eventy w Sopocie oraz Zakopanem. Podczas nich chętni mieszkańcy oraz turyści mogli odwiedzić stanowisko marki Škoda i obejrzeć zapierające dech w piersiach nagranie z wyprawy przy pomocy okularów VR. Wykorzystanie tej technologii pozwoliło przyjrzeć się pracy ratowników jeszcze bliżej.
– 20-lecie współpracy z TOPR to dla naszej marki wyjątkowy moment - zależało nam więc na jego szczególnym uhonorowaniu w innowacyjny i niecodzienny sposób. Chcieliśmy pokazać Tatry z perspektywy, której większość osób nie miała możliwości doświadczyć. Aby umożliwić widzom wcielenie się w rolę TOPR-owców choć na chwilę, wykorzystaliśmy kamery z technologią 360 oraz gogle VR. Jesteśmy pewni, że w ten sposób więcej osób doceni niezwykle ciężką i niebezpieczną pracę ratowników, którzy codziennie dbają o bezpieczeństwo turystów. Dodatkową zaletą są oczywiście nagrania przepięknych widoków polskiej części Tatr – mówi Klaudyna Gorzan, Kierownik ds. PR marki Škoda.
Kampania realizowana jest w kinach oraz digitalu. Za koncepcję akcji oraz jej egzekucję odpowiadała agencja GoldenSubmarine, produkcją filmów zajmował się ONES. Partnerem technologicznym w zakresie gogli VR był Virtualhouse. Media zakupiła agencja PHD Media Direction.
Więcej informacji na temat współpracy marki Škoda i Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego dostępnych jest pod linkiem: https://www.skoda-auto.pl/swiat-skody/topr.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.