Kondycja, czyli potencjał do zagospodarowania
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Pandemia Covid-19 w Polsce wpłynęła na działalność wielu branż. Niektóre wyszły z kryzysu obronną ręką, inne poniosły straty. Są też takie - jak branża fitness - których słabnąca kondycja oznacza pogorszenie kondycji całego społeczeństwa.
Od lat nie było wydarzenia, które dotknęłoby światowe gospodarki aż w takim stopniu. Firmy i zakłady produkcyjne w wielu krajach musiały zawiesić, zmodyfikować a nawet zmienić profil swojej działalności. Wiele przeorganizowało ją tak, by maksymalnie uodpornić biznes na efekty pandemii. Po okresie izolacji także branża fitness szuka antidotum na problemy własne i Polaków, którzy chcą bezpiecznych rozwiązań, pomagających im dbać o własne zdrowie i odporność.
Potencjał do zagospodarowania
Według danych Ministerstwa Sportu brak aktywności fizycznej Polaków rocznie kosztuje około 7 mld zł, w tym 6 mld zł stanowią koszty absencji pracowniczej oraz 900 mln zł koszty publicznego systemu ochrony zdrowia. Jest więc nad czym pracować, szczególnie, że po pandemii część z nas nadal nie wróciła do wcześniejszych form aktywności, a spora grupa sygnalizuje pojawienie się negatywnych skutków braku ruchu.
Jak wynika z badania MultiSport Index Pandemia, zrealizowanego pod koniec kwietnia br. przez Kantar na zlecenie Benefit Systems, aż 74% z nas jako konsekwencje długiego pozostawania w domu wskazuje złe samopoczucie. Wśród następstw Polacy wymieniają również negatywny wpływ na zdrowie (65%) oraz na sylwetkę (61%). Jednocześnie 85% zadeklarowało, że chcą więcej ćwiczyć po zakończeniu pandemii koronawirusa.
Jednak po niemal 3 miesiącach od otwarcia siłowni i obiektów sportowych ich właściciele sygnalizują, że do ćwiczeń nie powrócili wszyscy, którzy wcześniej robili to systematycznie. Nie oznacza to, że Polacy składali deklaracje bez pokrycia. Obecnie spora część szuka dla siebie alternatywy poza siłowniami i klubami fitness, wybierając jogging, spacery i ćwiczenia w domu. Kluby, siłownie oraz setki dostawców i firm stanęły więc przez wyzwaniem jak wykorzystać aktywność tych, spośród prawie 3 mln Polaków, którzy nie są gotowi na powrót do obiektów sportowych.
Domowe rozwiązania
Nowe potrzeby aktywnych Polaków szybko zidentyfikowała polska firma IMG, dystrybutor profesjonalnego sprzętu sportowego i właściciel marki Gipara Fitness. Firma, nie mogąc dostarczać urządzeń do zamkniętych klubów i siłowni, postawiła na klientów indywidualnych i wprowadziła do oferty profesjonalny sprzęt do zastosowań domowych. Uwzględniając różne możliwości lokalowe ćwiczących oraz różny stopień zaawansowania treningów, IMG przygotowała zestaw Space SET, z którym można wykonać 35 różnych ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Space SET jest kompaktowy, można go przechowywać w szufladzie i zabrać ze sobą w podróż. Dla sympatyków treningów z ciężarami, powstał Iron SET, designerska wersja klasycznych ciężarów. Najbardziej wymagających zainteresuje G-wall - domowa wersja siłowni, która pozwala ćwiczyć zaledwie na 1 m2 domowej przestrzeni.
Ponadto do każdej z serii urządzeń zostały przygotowane bezpłatne aplikacje treningowe, które pomagają zaplanować i realizować ćwiczenia oraz kontrolować postępy.
Alternatywne formy aktywności poza siłownią to także cel polskiego startupu FitAdept. Firma założona przez Michała Gębalę i Kamila Bąka, od kilku lat skupia się na rozwijaniu nowych technologii dla branży fitness. W marcu br., w momencie, gdy większość Polaków musiała zrezygnować z dotychczasowych form aktywności, uruchomiła platformę do umawiania i prowadzenia indywidualnych treningów on-line oraz narzędzie do optymalizacji planów treningowych. W tym czasie z rozwiązania zdalnych treningów 1:1 z trenerami FitAdept skorzystało wiele osób, a sesji treningowych zrealizowano już ponad 10 tysięcy.
Bezpiecznie i w zgodzie z naturą
Pandemia koronawirusa przewartościowała priorytety wielu Polaków, którzy teraz bardziej niż kiedykolwiek chcą dbać o siebie i środowisko. Zmieniając formułę aktywności w domu lub wracając na siłownię chcemy już nie tylko bezpiecznych rozwiązań, ale i takich które minimalizują negatywny wpływ na środowisko naturalne. W odpowiedzi na te właśnie potrzeby firma IMG, która od kilku lat ma w swojej ofercie i promuje ekologiczne urządzenia, opracowała matę treningową ERGO-ECOTM z trzciny cukrowej. Mata, którą po zużyciu można poddać recyklingowi, sprawdzi się nie tylko w klubach, ale i w domowych przestrzeniach. To ekologiczna zachęta do systematycznych ćwiczeń, które są kluczowe nie tylko w dbaniu o kondycję i zdrowie, ale i dobre samopoczucie.
"Ekologiczna mata, ubrania produkowane z butelek PET czy urządzenia cardio z linii ECO-POWRTM, które wytwarzają energię elektryczną, to nasz wkład w budowanie zaangażowania Polaków w minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. To także próba zachęcania do uprawiania sportów i poszukiwania takich rozwiązań, które odpowiadają na zmieniające się, także eko potrzeby aktywnych ludzi. " – informuje Arkadiusz Paszun, prezes IMG SA, właściciel marki Gipara Fitness.
Powrót do dobrej formy
Nowe aplikacje, platformy treningowe, zestawy akcesoriów czy nawet domowe siłownie to tylko część nowości rynkowych. Wszystkie mogą być wsparciem w odbudowywaniu utraconej podczas pandemii kondycji nie tylko własnej, ale także branży fitness, która teraz bardziej niż kiedykolwiek szuka rozwiązań motywujących do uprawiania aktywności fizycznej. Tak więc - systematycznie, w domu, na siłowni lub w plenerze pracujmy nad kondycją!

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.