Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025
To już pewne – na polu golfowym Rosa odbędzie się kolejny turniej z cyklu Challenge Tour. Oficjalny harmonogram został opublikowany dzisiaj na oficjalnej stronie turnieju. W nowym sezonie odbędzie się 29 wydarzeń w 18 krajach, z łączną pulą nagród wynoszącą 9 milionów euro. Polska edycja wystartuje w końcówce zmagań. Rosa Challenge Tour rozpocznie się w czwartek, 4 września i potrwa do niedzieli 7 września. Warto już teraz zapisać te daty w swoim kalendarzu.
W pierwszym tygodniu września na jednym z najpiękniejszych pól golfowych w Polsce, w Konopiskach koło Częstochowy, będzie można podziwiać 156 zawodników z całego świata. Wśród nich pojawią się sławy golfa oraz pretendenci do światowej kariery. Golfiści powalczą o zwycięstwo w turnieju i cenne punkty w rankingu Road to Mallorca, które mogą zapewnić im miejsce w najwyższej europejskiej lidze – DP World Tour.
„Pierwsza edycja Rosa Challenge Tour spotkała się z wysoką oceną przedstawicieli ligi oraz samych zawodników. Ten pozytywny odbiór zmotywował mnie do organizacji kolejnej edycji. Chciałbym, aby środowisko golfowe oraz media aktywnie włączyły się w organizację i promocję turnieju. To w końcu nasz wspólny interes, aby golf rozwijał się w Polsce. Życzę nam wszystkim niesamowitych sportowych emocji. Byłoby też fantastycznie, gdyby tym razem polscy reprezentanci pozytywnie nas zaskoczyli”– mówi Arkadiusz Muś, właściciel Rosa Golf Club, Prezes Zarządu Press Glass i organizator turnieju.
W nowym sezonie w ramach Challenge Tour 2025 odbędzie się 29 wydarzeń w 18 krajach, na 3 kontynentach. Każdy z turniejów to duże wyzwanie dla organizatorów. Tym bardziej cieszy, że już pierwsza edycja Rosa Challenge Tour zebrała w świecie golfa bardzo pozytywne recenzje.
„Przed nami druga edycja Rosa Challenge Tour i nowe wyzwania organizacyjne. Jestem jednak przekonany, że doświadczenia z poprzedniego roku pozwolą nam zrobić to jeszcze lepiej. Chcemy nie tylko zapewnić zawodnikom optymalne warunki do rozgrywek, ale też stworzyć sportowe wydarzenie, które na długo zostanie w pamięci kibiców. Oczywiście nadrzędnym celem jest popularyzacja golfa w Polsce. Już pierwsza edycja Rosa Challenge Tour zintegrowała sporą część polskiej społeczności golfowej, a liczba kibiców pozytywnie nas zaskoczyła. Również zainteresowanie ze strony mediów było spore, ale nie będę ukrywał, że w 2025 liczymy na dużo więcej”– mówi Łukasz Tomkiewicz, CEO V5 Group, współorganizator turnieju.
Z początkiem nowego roku organizatorzy Rosa Challenge Tour rozpoczną nabór wolontariuszy, chcących współtworzyć najważniejsze golfowe wydarzenie w Polsce. Szczegóły zostaną opublikowane wkrótce na stronie www.rosa.golf/challengetour
Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Waterdrop® oficjalnym partnerem Australian Open
46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.