Komunikaty PR

DHL wprowadza własne automaty paczkowe

2022-11-08  |  09:50
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

DHL zapewni swoim klientom możliwość kompleksowej obsługi paczek, wprowadzając sieć własnych automatów paczkowych POP Box. Uzupełnią one największą wśród firm kurierskich, liczącą ponad 14 tysięcy punktów, sieć DHL POP (Punktów Obsługi Paczek). Do końca roku firma na terenie całej Polski ustawi kilkaset automatów, a docelowo zbuduje mocną sieć kilku tysięcy maszyn. 

Out of Home – coraz bardziej popularny trend na rosnącym rynku dostaw

W ciągu ostatnich trzech lat udział nadań i odbiorów poza domem (out of home delivery – OOH) w rynku paczek zwiększył się aż trzykrotnie. Według szacunków Last Mile Experts (Polish CEP Report 2021) obecnie ponad 37 proc. paczek doręczanych jest do punktu obsługi, a niemal 12 proc. z niego nadawanych. W szybkim tempie rośnie również ilość automatów paczkowych. Na koniec grudnia 2021 roku było ich w Polsce 18 tys. a według szacunków firmy Colliers ich liczba na koniec tego roku ma przekroczyć 25 tys.[1]. Rozwój infrastruktury maszyn wpisuje się we wzrostowy trend całego rynku. Według prognoz Urzędu Komunikacji Elektronicznej wolumen przesyłek kurierskich zwiększy się w tym roku do 860 mln sztuk i do 950 mln sztuk w przyszłym roku[2]. To pokazuje jak duży jest potencjał  rynku usług kurierskich.

POP Box – sieć automatów paczkowych i uzupełnienie oferty DHL

Odpowiadając na te trendy DHL Parcel w połowie listopada wprowadzi sieć automatów paczkowych POP Box. Uzupełnią one dotychczasową ofertę firmy obejmującą doręczenie do POP oraz doręczenie przez kuriera na wskazany adres. Maszyny pojawią się na terenie całej Polski,  między innymi w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, czy Olsztynie, a także w wielu mniejszych miejscowościach. Automaty POP Box staną przy punktach handlowo-usługowych takich jak np. sklepy spożywcze, stacje benzynowe, apteki i inne. Łącznie we wszystkich lokalizacjach już wkrótce pojawi się kilkaset automatów, a docelowo  będzie ich kilka tysięcy.

Wprowadzając automaty paczkowe DHL korzysta ze swojego bogatego międzynarodowego doświadczenia. Pierwszy automat - packstation został zainstalowany przez firmę DHL Parcel Germany w 2001 r.  w Niemczech.

Zaawansowane technologicznie, intuicyjne automaty paczkowe

Wkrótce maszyny do obsługi przesyłek pojawią się również w Polsce. DHL POP Box to automaty wyposażone w funkcje szczególnie istotne dla klientów. Automaty wyposażone będą w intuicyjne ekrany dotykowe, a ich obsługę ułatwi specjalna aplikacja Mój DHL, która poza umożliwianiem szybkiego odbioru i nadawania paczek, pozwoli również na śledzenie bieżącego statusu przesyłki, a w dniu jej doręczenia również trasy kuriera. Dzięki temu klient będzie miał możliwość dokładnego zaplanowania swojego dnia oraz odbioru lub nadania paczki o dogodnej porze. Każdy automat posiadać będzie również funkcję zdalnego otwierania, wyposażony będzie w oświetlenie i daszek chroniący przed niepogodą, a bezpieczeństwo użytkowników i przesyłek zapewniać będzie monitoring. W automatach DHL klienci będą mogli także zapłacić  kartą lub blikiem. To wygodne formy płatności, które cieszą się coraz większą popularnością. Dostarczane do automatów DHL paczki będą czekać na klienta aż do czterech dni, czyli znacznie dłużej niż w maszynach dotychczas dostępnych na rynku, oferowanych przez inne firmy kurierskie. Dzięki temu można będzie swobodnie odebrać przesyłkę, która trafiła do POP Box np. podczas wyjazdu na przedłużony weekend.

Klienci oczekują od firm kurierskich pełnej swobody i elastyczności w obszarze doręczeń przesyłek. Coraz częściej decydują się na dostawy w systemie out of home, dzięki czemu swoje zakupy mogą odbierać w najbardziej dogodnym dla siebie czasie i miejscu. W odpowiedzi na te potrzeby regularnie rozwijamy sieć naszych Punktów Obsługi Paczek, a teraz dodatkowo rozszerzamy ofertę DHL o automaty paczkowe. Te działania to także kolejny, ważny krok naszej firmy w stronę zrównoważonego rozwoju. Dostawy do sieci DHL POP oraz automatów paczkowych znacznie przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2 – komentuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel.

Kompleksowa oferta obsługi przesyłek

Automaty POP Box uzupełnią ofertę doręczeń Out of Home DHL. Dołączą do ponad 14 tysięcy Punktów Obsługi Paczek DHL, które zlokalizowane są w największych sieciach handlowych, takich jak  m, in. Żabka, Lidl, ABC, Lewiatan czy Kaufland oraz na markowych stacjach paliw – Shell i Moya, czy w salonikach prasowych Inmedio i Kolporter. Mocna sieć automatów to odpowiedź na zróżnicowane potrzeby, oczekiwania i preferencje klientów, a także uzupełnienie oferty, skoncentrowanej do tej pory na punktach obsługi paczek oraz doręczeniu pod wskazany adres.

Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752


[1] Badanie: Rynek automatów paczkowych w Polsce | Rudolf sam sobie nie poradzi https://www.colliers.com/pl-pl/research/rynek-automatow-paczkowych-w-polsce

[2] https://bip.uke.gov.pl/raporty/raport-o-stanie-rynku-pocztowego-w-2021-r-,63.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.