Komunikaty PR

Stuart dociera z szybkimi dostawami na południe Polski

2022-05-30  |  10:30
Biuro prasowe

Rynek dostaw ekspresowych w Polsce rośnie mimo końca pandemii. Stuart, francuska firma będąca częścią grupy DPD, po sukcesie, jaki odniosła w Warszawie, Szczecinie i Toruniu, uruchomiła usługę w Krakowie oraz Katowicach. Stuart to logistyczna platforma B2B, która umożliwia dostarczanie przesyłek na ostatniej mili w mniej niż 30 minut.

Stuart jest obecny na polskim rynku od 2020 roku. Ostatnie miesiące to okres intensywnego rozwoju platformy nad Wisłą. Zaledwie w pół roku liczba przesyłek obsługiwanych przez Stuart oraz liczba dostawców zwiększyły się dwukrotnie. Baza kurierów ma ponadto rosnąć jeszcze mocniej, podwajając swoją wielkość do końca roku.

W październiku 2021 r. firma rozpoczęła realizację dostaw w Warszawie, gdzie dziś obecna jest już w Śródmieściu, na Mokotowie, Woli oraz Pradze Północ i Południe, a w najbliższym czasie poszerzy zakres usług na kolejne dzielnice. Katowice i Kraków to kolejne miasta na drodze do ogólnopolskiej ekspansji logistycznego gracza.

Stuart konsekwentnie rośnie w Polsce. Do zaoferowania usług w Katowicach i Krakowie zmotywowała nas firma AmRest, która chciała rozszerzyć naszą współpracę właśnie na te dwa miasta. To dowód wzajemnego zaufania, ale także świetnych wyników, które udało nam się do tej pory osiągnąć w Warszawie oraz Szczecinie. Start usług w Krakowie i Katowicach to oczywiście nie nasze ostatnie słowo. Chcemy być obecni tam, gdzie znaczenie ma każda minuta – mówi Agnieszka Majewska, General Manager w firmie Stuart.

Usługi Stuart w Krakowie dostępne są obecnie na obszarze Starego Miasta, Nowej Huty, Czyżyn oraz Krowodorza. W ostatnim czasie firma nawiązała też współpracę z trzema restauracjami działającymi na terenie Centrum Handlowego Bonarka. W Katowicach kurierów Stuart zobaczymy z kolei na terenie Centrum, Osiedla Tysiąclecia, Ligoty i Centrum Handlowego Silesia.

Spółka AmRest (zarządzająca w Polsce markami KFC, Pizza Hut oraz Burger King) to obok firm takich jak Sphinx, North Food i Rebel Tang jeden z klientów Stuarta w Polsce. Do grona partnerów firmy dołączyła niedawno również sieć Społem. Globalnie Stuart to już ponad 8 tys. klientów biznesowych, w tym rozpoznawalne i cenione na całym świecie marki Apple, Nike, Ikea, czy Zara. Jak przekonuje firma – klientem Stuarta może zostać każdy biznes, który chce zadbać o ekspresowe dostawy dla swoich odbiorców.

Ekologiczne dostawy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów

Już 40% europejskich e-konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za to, że dostawa dla nich będzie realizowana w sposób ekologiczny. Taka forma transportu jest coraz bardziej istotna także dla klientów z Polski. Stuart, stawiając zrównoważony rozwój za jeden z celów działalności, zapewnia flotę niezależnych kurierów dysponujących coraz większym odsetkiem pojazdów przyjaznych dla środowiska (w tym rowerów, hulajnóg i motorowerów elektrycznych oraz e-aut). Także na tym aspekcie firma skupi się rozwijając działalność w Krakowie i Katowicach, gdzie niskoemisyjność transportu stale rośnie na znaczeniu.

– Już dziś ponad 60% naszej floty jest przyjazne środowisku. Inwestujemy w pojazdy elektryczne oraz ekologiczne systemy bateryjne. Stale monitorujemy wpływ naszej działalności na środowisko po tym, jak zobowiązaliśmy się do redukcji emisji dwutlenku węgla w ramach Science Based Target Initiative. We Francji uruchomiliśmy niedawno projekt, który pozwala naszym klientom biznesowym ocenić wpływ dostaw na środowisko. Co kwartał nasi partnerzy będą otrzymywać raport o emisji, w którym sprawdzą, ile ton ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2eq) zaoszczędzili dzięki naszej zrównoważonej flocie – wyjaśnia Agnieszka Majewska.

Firma – poza Polską – obecna jest w ponad stu miastach we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii. W tym ostatnim kraju Stuart, dzięki partnerstwu z DPD, oferuje pod nazwą DPD Now dostawy poniżej godziny na terenie Lizbony i Porto. W najbliższej przyszłości Stuart planuje także rozpocząć działalność we włoskim Mediolanie.

O firmie

Stuart to firma technologiczno-logistyczna, która zrewolucjonizowała dostawy miejskie od momentu jej założenia w Paryżu w 2015 roku. Zaangażowany w dostarczanie logistyki dla zrównoważonego świata, Stuart łączy firmy każdej wielkości z wyszkolonymi kurierami, aby zaoferować wiodącą w branży dostawę zbudowaną na precyzji, szybkości i elastyczności. Jest to zasilane przez innowacyjną technologię logistyczną i wiedzę operacyjną, która pozwala globalnym sprzedawcom i lokalnym firmom zaspokoić potrzeby swoich klientów w zakresie dostaw na żądanie, tego samego i następnego dnia. Obecnie Stuart realizuje miliony dostaw miesięcznie w ponad 100 miastach w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Polsce. Stuart jest spółką należącą do Grupy DPD. Dowiedz się więcej na www.stuart.com/pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.