Świąteczne doręczenia paczek w DPD Polska
Przed świętami wzrasta intensywność działań firm kurierskich. Już od połowy listopada w związku z „czarnym piątkiem“ i „cyfrowym poniedziałkiem” DPD Polska doręcza znacznie więcej paczek niż w okresie poprzedzającym szczyt. Wymaga to uruchomienia dodatkowych procedur zapewniających skuteczność i wysoką jakość usług. W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, doręczenia odbywają się przy zachowaniu środków bezpieczeństwa sanitarnego.
Każdego roku DPD Polska w okresie przedświątecznym doręcza nawet o połowę więcej przesyłek niż z pozostałych miesiącach roku. Firma zwiększa więc o kilkanaście procent zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. W grudniu paczki będą doręczane w godzinach popołudniowych i wieczornych, a także - zgodnie ze zleceniami od konkretnych nadawców - w soboty.
Paczki doręczone na czas
DPD Polska umożliwia konsumentom doręczenia kurierskie pod wskazany adres, a także wygodny dostęp do sieci DPD Pickup liczącej już ponad 7 tys. punktów. Sieć obejmuje punkty partnerskie, punkty nadań i odbiorów w niektórych sieciach handlowych, automaty paczkowe DPD Pickup Station, a także DPD Pickup Oddziały Miejskie. Firma zachęca także do sięgania po narzędzie przeznaczone do samodzielnego zarządzania doręczeniem. Portal mojapaczka.dpd.com.pl pozwala łatwo nawiązać kontakt z kurierem i ustalić wygodny termin oraz formę odbioru przesyłki.
W tym roku obsługę paczek w miastach usprawnia flota elektrycznych vanów kurierskich przystosowanych do ruchu miejskiego. Kurierzy pracujący w oddziałach miejskich mogą także doręczać przesyłki w sposób bezemisyjny z wykorzystaniem rowerów i rowerów cargo.
DPD Polska zachęca konsumentów, aby świąteczne zamówienia w sklepach internetowych składali z bezpiecznym wyprzedzeniem – najlepiej dwa tygodnie przed Wigilią. Pozwala to zwiększyć szansę, że paczki dotrą na czas nawet pomimo zdarzeń losowych jak niekorzystne warunki atmosferyczne czy spiętrzenia zamówień w gorącym okresie przedświątecznym. Należy zadbać także o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail etc.). Po stronie nadawcy leży dobranie opakowania adekwatnie do rodzaju zamówienia. Ewentualne opóźnienia w dostawie mogą wynikać ze spiętrzenia zamówień w sklepie internetowym. Jeśli przesyłka zostanie już wprowadzona do sieci DPD i odebrana przez kuriera, powinna trafić do odbiorcy następnego dnia.
„Czas pandemii dodatkowo wzmocnił zdolność branży kurierskiej do szybkiego reagowania w warunkach dużego przyrostu zleceń. Do szczytu paczkowego przygotowujemy się przez cały rok, a już we wrześniu rozpoczynamy zatrudnianie i szkolenie dodatkowych podwykonawców, którzy w piku wspomagają stałą załogę firmy – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Bezpieczeństwo doręczeń w czasie pandemii
Podobnie jak w ubiegłym roku wszystkie doręczenia DPD Polska odbywają się z zachowaniem zalecanych środków ostrożności, w tym bezpiecznego dystansu. Firma umożliwia dostarczanie przesyłek bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem unikalnego kodu PIN. W treści powiadomień zachęca do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy dostawy paczki (np. na portierni lub recepcji). DPD Polska zwraca się także z prośbą o informację na temat odbywanej kwarantanny, a także rekomenduje odbiorcom płacenie za pobranie kartą (limit płatności bez wymaganego kodu autoryzującego PIN na terminalu wynosi 100 zł).

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.