Komunikaty PR

Świąteczne doręczenia paczek w DPD Polska

2021-11-29  |  10:15
Biuro prasowe

Przed świętami wzrasta intensywność działań firm kurierskich. Już od połowy listopada w związku z „czarnym piątkiem“ i „cyfrowym poniedziałkiem” DPD Polska doręcza znacznie więcej paczek niż w okresie poprzedzającym szczyt. Wymaga to uruchomienia dodatkowych procedur zapewniających skuteczność i wysoką jakość usług. W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, doręczenia odbywają się przy zachowaniu środków bezpieczeństwa sanitarnego. 

Każdego roku DPD Polska w okresie przedświątecznym doręcza nawet o połowę więcej przesyłek niż z pozostałych miesiącach roku. Firma zwiększa więc o kilkanaście procent zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. W grudniu paczki będą doręczane w godzinach popołudniowych i wieczornych, a także - zgodnie ze zleceniami od konkretnych nadawców - w soboty.

Paczki doręczone na czas

DPD Polska umożliwia konsumentom doręczenia kurierskie pod wskazany adres, a także wygodny dostęp do sieci DPD Pickup liczącej już ponad 7 tys.  punktów. Sieć obejmuje punkty partnerskie, punkty nadań i odbiorów w niektórych sieciach handlowych, automaty paczkowe DPD Pickup Station, a także DPD Pickup Oddziały Miejskie. Firma zachęca także do sięgania po narzędzie przeznaczone do samodzielnego zarządzania doręczeniem. Portal mojapaczka.dpd.com.pl pozwala łatwo nawiązać kontakt z kurierem i ustalić wygodny termin oraz formę odbioru przesyłki.

W tym  roku obsługę paczek w miastach usprawnia flota elektrycznych vanów kurierskich przystosowanych do ruchu miejskiego. Kurierzy pracujący w oddziałach miejskich mogą także doręczać przesyłki w sposób bezemisyjny z wykorzystaniem rowerów i rowerów cargo.

DPD Polska zachęca konsumentów, aby świąteczne zamówienia w sklepach internetowych składali z bezpiecznym wyprzedzeniem – najlepiej dwa tygodnie przed Wigilią. Pozwala to zwiększyć szansę, że paczki dotrą na czas nawet pomimo zdarzeń losowych jak niekorzystne warunki atmosferyczne czy spiętrzenia zamówień w gorącym okresie przedświątecznym. Należy zadbać także o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail etc.). Po stronie nadawcy leży dobranie opakowania adekwatnie do rodzaju zamówienia. Ewentualne opóźnienia w dostawie mogą wynikać ze spiętrzenia zamówień w sklepie internetowym. Jeśli przesyłka zostanie już wprowadzona do sieci DPD i odebrana przez kuriera, powinna trafić do odbiorcy następnego dnia.

„Czas pandemii dodatkowo wzmocnił zdolność branży kurierskiej do szybkiego reagowania w warunkach dużego przyrostu zleceń. Do szczytu paczkowego przygotowujemy się przez cały rok, a już we wrześniu rozpoczynamy zatrudnianie i szkolenie dodatkowych podwykonawców, którzy w piku wspomagają stałą załogę firmy – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Bezpieczeństwo doręczeń w czasie pandemii

Podobnie jak w ubiegłym roku wszystkie doręczenia DPD Polska odbywają się z zachowaniem zalecanych środków ostrożności, w tym bezpiecznego dystansu. Firma umożliwia dostarczanie przesyłek bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem unikalnego kodu PIN. W treści powiadomień zachęca do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy dostawy paczki (np. na portierni lub recepcji). DPD Polska zwraca się także z prośbą o informację na temat odbywanej kwarantanny, a także rekomenduje odbiorcom płacenie za pobranie kartą (limit płatności bez wymaganego kodu autoryzującego PIN na terminalu wynosi 100 zł). 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.