Komunikaty PR

Świąteczne doręczenia paczek w DPD Polska

2021-11-29  |  10:15
Biuro prasowe

Przed świętami wzrasta intensywność działań firm kurierskich. Już od połowy listopada w związku z „czarnym piątkiem“ i „cyfrowym poniedziałkiem” DPD Polska doręcza znacznie więcej paczek niż w okresie poprzedzającym szczyt. Wymaga to uruchomienia dodatkowych procedur zapewniających skuteczność i wysoką jakość usług. W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, doręczenia odbywają się przy zachowaniu środków bezpieczeństwa sanitarnego. 

Każdego roku DPD Polska w okresie przedświątecznym doręcza nawet o połowę więcej przesyłek niż z pozostałych miesiącach roku. Firma zwiększa więc o kilkanaście procent zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. W grudniu paczki będą doręczane w godzinach popołudniowych i wieczornych, a także - zgodnie ze zleceniami od konkretnych nadawców - w soboty.

Paczki doręczone na czas

DPD Polska umożliwia konsumentom doręczenia kurierskie pod wskazany adres, a także wygodny dostęp do sieci DPD Pickup liczącej już ponad 7 tys.  punktów. Sieć obejmuje punkty partnerskie, punkty nadań i odbiorów w niektórych sieciach handlowych, automaty paczkowe DPD Pickup Station, a także DPD Pickup Oddziały Miejskie. Firma zachęca także do sięgania po narzędzie przeznaczone do samodzielnego zarządzania doręczeniem. Portal mojapaczka.dpd.com.pl pozwala łatwo nawiązać kontakt z kurierem i ustalić wygodny termin oraz formę odbioru przesyłki.

W tym  roku obsługę paczek w miastach usprawnia flota elektrycznych vanów kurierskich przystosowanych do ruchu miejskiego. Kurierzy pracujący w oddziałach miejskich mogą także doręczać przesyłki w sposób bezemisyjny z wykorzystaniem rowerów i rowerów cargo.

DPD Polska zachęca konsumentów, aby świąteczne zamówienia w sklepach internetowych składali z bezpiecznym wyprzedzeniem – najlepiej dwa tygodnie przed Wigilią. Pozwala to zwiększyć szansę, że paczki dotrą na czas nawet pomimo zdarzeń losowych jak niekorzystne warunki atmosferyczne czy spiętrzenia zamówień w gorącym okresie przedświątecznym. Należy zadbać także o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail etc.). Po stronie nadawcy leży dobranie opakowania adekwatnie do rodzaju zamówienia. Ewentualne opóźnienia w dostawie mogą wynikać ze spiętrzenia zamówień w sklepie internetowym. Jeśli przesyłka zostanie już wprowadzona do sieci DPD i odebrana przez kuriera, powinna trafić do odbiorcy następnego dnia.

„Czas pandemii dodatkowo wzmocnił zdolność branży kurierskiej do szybkiego reagowania w warunkach dużego przyrostu zleceń. Do szczytu paczkowego przygotowujemy się przez cały rok, a już we wrześniu rozpoczynamy zatrudnianie i szkolenie dodatkowych podwykonawców, którzy w piku wspomagają stałą załogę firmy – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Bezpieczeństwo doręczeń w czasie pandemii

Podobnie jak w ubiegłym roku wszystkie doręczenia DPD Polska odbywają się z zachowaniem zalecanych środków ostrożności, w tym bezpiecznego dystansu. Firma umożliwia dostarczanie przesyłek bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem unikalnego kodu PIN. W treści powiadomień zachęca do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy dostawy paczki (np. na portierni lub recepcji). DPD Polska zwraca się także z prośbą o informację na temat odbywanej kwarantanny, a także rekomenduje odbiorcom płacenie za pobranie kartą (limit płatności bez wymaganego kodu autoryzującego PIN na terminalu wynosi 100 zł). 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.