Komunikaty PR

Świąteczne zakupy Polaków!

2024-11-27  |  14:45
Biuro prasowe

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Zabiegani i zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas coraz częściej wybieramy zakupy przez internet. Obok standardowych kosmetyków, ciuchów, słodyczy i elektroniki pojawiają się vouchery na przeżycia lub kursy internetowe. Co jeszcze można znaleźć pod choinką i jak wyglądają świąteczne zakupy Polaków? Sprawdźmy to!


 

Lubimy robić prezenty

 

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie kojarzą się z prezentami – to powszechnie pielęgnowana tradycja. Jak wynika z raportu PayPo, Polacy lubią robić prezenty. Ponad 90% ankietowanych przyznaje, że obdarowuje bliskich upominkami, a 70% zgodnie przyznaje, że czynność ta sprawia im przyjemność. Tylko 24% respondentów uznaje to za męczące lub nudne. Okazuje się, że kobiety (75%) czerpią większą radość z kupowania prezentów niż mężczyźni. 32% ankietowanych panów uważa tę czynność za przykry obowiązek. 

 

Gdzie kupujemy?

 

Zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas, coraz częściej zamiast na wycieczkę do pobliskiej galerii handlowej, decydujemy się na zrobienie świątecznych zakupów przez internet. Potwierdza to m.in. badanie przeprowadzone przez CBRE Polska – Przedświąteczne zakupy Polaków. Aż 74% respondentów biorących udział w sondzie stwierdziło, że w sieci kupuje m.in. książki, kosmetyki, odzież, czy vouchery np. na kursy angielskiego lub niemieckiego online. To bardzo szybkie i wygodne rozwiązanie dla zabieganych. Zakupy online umożliwiają szybkie porównanie cen, przeglądanie różnych produktów i sklepów bez konieczności opuszczania domu. Dodatkowo sklepy internetowe mają niejednokrotnie bogatszą i ciekawszą ofertę, a my nie musimy tracić czasu na dojazd i nosić ciężkich toreb. 

 

Co najczęściej kupujemy?

 

Zgodnie z ubiegłorocznymi danymi PayPo, wśród prezentów świątecznych dla dorosłych najczęściej królowały kosmetyki i perfumy – taką odpowiedź wskazało 67% respondentów. Dość popularne były również zestawy prezentowe (44%) i słodycze, po które sięgało niespełna 40% ankietowanych. Zapytani wskazywali również m.in. na książki, gry lub filmy (37%), biżuterię i zegarki (33%), akcesoria domowe (30%), artykuły dekoracyjne (29%), vouchery prezentowe (26%). Co ciekawe, jedynie 13% konsumentów decyduje się na bardziej oryginalne prezenty świąteczne, takie jak bilet na koncert czy kursy wybranych języków. Jak się okazuje, zwykle na prezenty średnio wydawaliśmy między 400 a 800 zł. Jak będzie w tym roku? Wszystko wskazuje na to, że podobnie, bo świąteczne preferencje zakupowe Polaków co roku wyglądają podobnie. 

 

Prezenty od Millenialsów i Gen Z

 

Wśród Millenialsów i Gen Z panuje trend na obdarowywanie bliskich prezentami DIY. Badania przeprowadzone w 2023 roku przez markę Klarna pokazują, że nawet co trzecia osoba (32%) wykonuje prezenty własnoręcznie. Spośród tych osób 25% decyduje się na zrobienie swetrów, czapek czy szalików, 39% przygotowuje domowe przysmaki, takie jak pierniczki lub przetwory, a 20% tworzy biżuterię DIY. Największą popularność własnoręcznie wykonane prezenty cieszą się wśród osób w wieku od 27 do 58 lat.


 

Prezenty last-minute!

 

Kiedy Polacy rozpoczynają zakupy świąteczne? Najwięcej osób, bo 37% respondentów, planuje kupić prezenty w pierwszych dwóch tygodniach grudnia. 35% ankietowanych poświęca na to zadanie listopad. Na ostatnią chwilę, czyli w drugiej połowie grudnia, zakupy odkłada 13% ankietowanych. Wśród propozycji prezentów last minute królują vouchery elektroniczne do sklepów lub na różnego rodzaju kursy np. kursy językowe Preply. Platforma umożliwia naukę angielskiego online (oraz innych języków obcych) we własnym domu z native speakerem. Możemy uczyć się w dowolnym momencie na komputerze, tablecie lub telefonie, niezależnie od tego, gdzie jesteśmy – w domu czy za granicą. Wystarczy dostęp do internetu. Dodatkowymi zaletami tego rodzaju kursu jest dostosowanie tempa nauki do Twoich indywidualnych potrzeb i ogromna wygoda. Sprawdź kursy na Preply. Ucz się, jak lubisz i mów, co myślisz w dowolnym języku!


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim

Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.

Prawo

Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.

Konsument

Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.