Komunikaty PR

Świąteczne zakupy Polaków!

2024-11-27  |  14:45
Biuro prasowe

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Zabiegani i zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas coraz częściej wybieramy zakupy przez internet. Obok standardowych kosmetyków, ciuchów, słodyczy i elektroniki pojawiają się vouchery na przeżycia lub kursy internetowe. Co jeszcze można znaleźć pod choinką i jak wyglądają świąteczne zakupy Polaków? Sprawdźmy to!


 

Lubimy robić prezenty

 

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie kojarzą się z prezentami – to powszechnie pielęgnowana tradycja. Jak wynika z raportu PayPo, Polacy lubią robić prezenty. Ponad 90% ankietowanych przyznaje, że obdarowuje bliskich upominkami, a 70% zgodnie przyznaje, że czynność ta sprawia im przyjemność. Tylko 24% respondentów uznaje to za męczące lub nudne. Okazuje się, że kobiety (75%) czerpią większą radość z kupowania prezentów niż mężczyźni. 32% ankietowanych panów uważa tę czynność za przykry obowiązek. 

 

Gdzie kupujemy?

 

Zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas, coraz częściej zamiast na wycieczkę do pobliskiej galerii handlowej, decydujemy się na zrobienie świątecznych zakupów przez internet. Potwierdza to m.in. badanie przeprowadzone przez CBRE Polska – Przedświąteczne zakupy Polaków. Aż 74% respondentów biorących udział w sondzie stwierdziło, że w sieci kupuje m.in. książki, kosmetyki, odzież, czy vouchery np. na kursy angielskiego lub niemieckiego online. To bardzo szybkie i wygodne rozwiązanie dla zabieganych. Zakupy online umożliwiają szybkie porównanie cen, przeglądanie różnych produktów i sklepów bez konieczności opuszczania domu. Dodatkowo sklepy internetowe mają niejednokrotnie bogatszą i ciekawszą ofertę, a my nie musimy tracić czasu na dojazd i nosić ciężkich toreb. 

 

Co najczęściej kupujemy?

 

Zgodnie z ubiegłorocznymi danymi PayPo, wśród prezentów świątecznych dla dorosłych najczęściej królowały kosmetyki i perfumy – taką odpowiedź wskazało 67% respondentów. Dość popularne były również zestawy prezentowe (44%) i słodycze, po które sięgało niespełna 40% ankietowanych. Zapytani wskazywali również m.in. na książki, gry lub filmy (37%), biżuterię i zegarki (33%), akcesoria domowe (30%), artykuły dekoracyjne (29%), vouchery prezentowe (26%). Co ciekawe, jedynie 13% konsumentów decyduje się na bardziej oryginalne prezenty świąteczne, takie jak bilet na koncert czy kursy wybranych języków. Jak się okazuje, zwykle na prezenty średnio wydawaliśmy między 400 a 800 zł. Jak będzie w tym roku? Wszystko wskazuje na to, że podobnie, bo świąteczne preferencje zakupowe Polaków co roku wyglądają podobnie. 

 

Prezenty od Millenialsów i Gen Z

 

Wśród Millenialsów i Gen Z panuje trend na obdarowywanie bliskich prezentami DIY. Badania przeprowadzone w 2023 roku przez markę Klarna pokazują, że nawet co trzecia osoba (32%) wykonuje prezenty własnoręcznie. Spośród tych osób 25% decyduje się na zrobienie swetrów, czapek czy szalików, 39% przygotowuje domowe przysmaki, takie jak pierniczki lub przetwory, a 20% tworzy biżuterię DIY. Największą popularność własnoręcznie wykonane prezenty cieszą się wśród osób w wieku od 27 do 58 lat.


 

Prezenty last-minute!

 

Kiedy Polacy rozpoczynają zakupy świąteczne? Najwięcej osób, bo 37% respondentów, planuje kupić prezenty w pierwszych dwóch tygodniach grudnia. 35% ankietowanych poświęca na to zadanie listopad. Na ostatnią chwilę, czyli w drugiej połowie grudnia, zakupy odkłada 13% ankietowanych. Wśród propozycji prezentów last minute królują vouchery elektroniczne do sklepów lub na różnego rodzaju kursy np. kursy językowe Preply. Platforma umożliwia naukę angielskiego online (oraz innych języków obcych) we własnym domu z native speakerem. Możemy uczyć się w dowolnym momencie na komputerze, tablecie lub telefonie, niezależnie od tego, gdzie jesteśmy – w domu czy za granicą. Wystarczy dostęp do internetu. Dodatkowymi zaletami tego rodzaju kursu jest dostosowanie tempa nauki do Twoich indywidualnych potrzeb i ogromna wygoda. Sprawdź kursy na Preply. Ucz się, jak lubisz i mów, co myślisz w dowolnym języku!


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska
2025-07-21 | 13:00

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.  Gdy z różnych powodów –
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.