Komunikaty PR

Szkoda czasu na nieefektywne rozwiązania w e-sklepach – kiedy czas na migrację?

2024-10-24  |  09:45
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.09 MB )

Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę to strategiczna decyzja, która może znacznie przyspieszyć rozwój e-commerce. Jednak kwestie migracji budzą wątpliwości wśród prowadzących biznes w sieci. Z badania Eurostat wynika, że spośród przedsiębiorstw kupujących usługi przetwarzania w chmurze w Unii Europejskiej znaczna większość (95,8%)[1] kupiła co najmniej jedno oprogramowanie w chmurze jako usługę (SaaS). Ten model zyskuje na popularności również w branży e-commerce. SaaS jest rozwiązaniem skalowalnym, co oznacza, że może rosnąć razem z biznesem bez potrzeby wdrażania dużych zmian w infrastrukturze. Przedsiębiorca nie musi samodzielnie utrzymywać całego systemu sklepowego, czy martwić się o kwestie techniczne – za nie odpowiada dostawca platformy, co pozwala prowadzącemu działalność skoncentrować się na rozwoju biznesu. To ogromna przewaga nad rozwiązaniami Open Source, w których o wszystkim musimy pamiętać sami, a ich obsługa nie należy do najprostszych.

Polskie e-sklepy funkcjonują w bardzo konkurencyjnym środowisku, dlatego chcąc utrzymać silną pozycję na rynku, powinny szukać rozwiązań, które pomogą poprawić doświadczenia zakupowe i będą zwiększały konwersję, umożliwią sprzedaż za granicę czy zwiększą bezpieczeństwo danych.

Czy to już czas na zmiany?

Chcąc dopasować sklep internetowy do bieżącej sytuacji biznesowej– przedsiębiorcy szukają skalowalnych rozwiązań. Dzięki migracji prowadzący sprzedaż internetową mogą wdrożyć rozwiązania, które pozwolą im sprostać zmieniającym się potrzebom biznesu i rosnącym wymaganiom w zakresie liczby produktów, użytkowników czy transakcji. Platformy, które nie radzą sobie z dużym obciążeniem, mogą realnie spowolnić pracę sklepu lub przestać działać w najważniejszych momentach (np. Black Friday), co ma ogromny wpływ na doświadczenia kupujących i w efekcie na wyniki sprzedaży. Klient, który nie mógł kupić wypatrzonego w promocyjnej cenie towaru z powodu zbyt obciążonej platformy, prawdopodobnie już nigdy do nas nie wróci.

Na stronie nic się nie „wykrzacza”, nawet gdy w grudniu klientki czekają na swoje prezenty. Sklep jest stabilny także wtedy, kiedy wpada do niego bardzo dużo zamówień. IdoSell pozwala nam się rozwijać” – komentują właścicielki sklepu internetowego Ministerstwo Dobrego Mydła, Ania i Ula Bieluń.

Migracja pozwala również na zwiększenie cyberochrony sklepu internetowego. Liczba cyberataków w Polsce w 2023 r. wyniosła 80 tyś. – to wzrost względem poprzedniego roku aż o 100%. Według ekspertów 2024 r. może być rekordowy pod kątem naruszeń i ataków na zasoby firm i możemy odnotować nawet 100 tyś. tego typu incydentów[2]. Platforma e-commerce powinna być regularnie aktualizowana i zapewniać najwyższe standardy ochrony danych klientów. Warto zauważyć, że brak odpowiednich zabezpieczeń może narazić sklep internetowy na ryzyko strat finansowych, ale również wizerunkowych. Potrzeba integracji platformy e-commerce z różnymi systemami zewnętrznymi, takimi jak CRM, ERP, systemy zarządzania magazynem czy narzędzia marketingowe może być powodem chęci współpracy z nowym partnerem technologicznym. Dodatkowo czynnikiem, który może mieć wpływ na chęć migracji może być brak integracji z konkretnym partnerem lub usługą (np. InPost Pay, eMAG), brak otwartego API oraz integracje, które nie są wbudowane w system i są dodatkowo płatne. Warto zwrócić uwagę, że koszty są kluczowym czynnikiem przy migracji. Cena usługi musi być proporcjonalna do oferowanych funkcji i korzyści, a z nią musi stać gwarancja najwyższej jakości i szerokiej gamy usług.

„Jeśli zauważasz, że konkurencja zaczyna cię wyprzedzać, a twoja obecna platforma e-commerce staje się bardziej obciążeniem niż wsparciem w rozwoju, to może być właściwy moment na migrację. W 2023 roku z sukcesem wdrożyliśmy i zmigrowaliśmy do IdoSell kilkaset sklepów internetowych, pomagając im poprawić doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć konwersję. Choć migrację można przeprowadzić samodzielnie, wiąże się to z wysokim ryzykiem błędów, które mogą wpłynąć na działanie sklepu. Dlatego nasi eksperci oferują kompleksowe wsparcie, pomagając uniknąć najczęstszych pułapek i zapewniając bezpieczny proces migracji” – komentuje Jakub Janowiak, Team Leader Merchant Growth Import z IdoSell.

Obalamy mity o migracji

Migracja nie musi być skomplikowana ani kosztowna. Choć wiąże się z pewnymi wydatkami, często jest to inwestycja, która bardzo szybko zwraca się dzięki lepszej wydajności i nowym funkcjonalnościom. Koszty mogą być zrównoważone przez oszczędności wynikające z optymalizacji procesów, niższych kosztów utrzymania oraz wzrostu sprzedaży. Przedsiębiorcy nie muszą obawiać się przestojów w funkcjonowaniu biznesu, ponieważ dobrze zaplanowany proces może przebiegać bez zakłóceń. Profesjonalne platformy e-commerce oferują narzędzia i wsparcie techniczne, minimalizujące ryzyko przerw. Warto zauważyć, że zmiany mogą być wprowadzane etapowo, co pozwala na wdrażanie nowej platformy bez wyłączania sklepu. Dodatkowo odpowiednia organizacja migracji pozwala utrzymać pozycję sklepu w wyszukiwarkach.

Migracja na nową platformę to nie tylko zmiana technologiczna, ale przede wszystkim strategiczny krok w kierunku rozwoju e-commerce. Platforma dedykowana e-commerce powinna charakteryzować się elastycznością i wspierać skalowalność biznesu – jeśli hamuje rozwój, to znak, że czas na zmiany. Choć mogą one budzić niepewność, współpraca z doświadczonym partnerem technologicznym sprawia, że proces migracji staje się prosty i bezpieczny, pozwalając zarządzającym biznesem skupić się na rozwoju firmy.

Więcej informacji o tym, jak łatwo rozwinąć sklep na nowej platformie e-commerce znajdą Państwo w darmowym e-booku opracowanym przez ekspertów IdoSell "Bezpieczna i szybka migracja sklepu internetowego". link: https://poznaj.idosell.com/e-book-o-migracji

 


[1] https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Cloud_computing_-_statistics_on_the_use_by_enterprises#Cloud_computing_in_enterprises:_highlights

[2] https://www.telko.in/w-2024-r-liczba-cyberatakow-na-polske-moze-przekroczyc-100-tys-2

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Grupa Wittchen uruchomiła trzeci salon w Rumunii Biuro prasowe
2024-10-28 | 09:30

Grupa Wittchen uruchomiła trzeci salon w Rumunii

Grupa Wittchen, specjalizująca się w sprzedaży galanterii skórzanej, akcesoriów podróżnych i obuwia z segmentu premium, uruchomiła trzeci salon stacjonarny
Handel 4 największe błędy popełniane przy ekspansji na nowe rynki w sektorze B2C
2024-10-25 | 15:49

4 największe błędy popełniane przy ekspansji na nowe rynki w sektorze B2C

Powodzenie w ekspansji marek sektora B2C na nowych rynkach wymaga czegoś więcej, niż tylko otwarcia sklepów w nowych lokalizacjach. Jakie błędy firmy najczęściej popełniają w
Handel Polacy płacą wyższe podatki od piwa niż Niemcy i Czesi razem wzięci
2024-10-23 | 17:00

Polacy płacą wyższe podatki od piwa niż Niemcy i Czesi razem wzięci

Polska jest największym po Francji płatnikiem akcyzy od piwa w Unii Europejskiej. W 2022 r. polskie browary wpłaciły do budżetu państwa kwotę 781 mln EUR, czyli więcej niż browary

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Ochrona środowiska

Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii

Mimo że magazyny energii potaniały w ciągu ostatniego roku aż czterokrotnie, to przedsiębiorcy wciąż są przekonani, że to bardzo kosztowna inwestycja. Eksperci podkreślają, że przy dobrej optymalizacji produkcji i zużycia energii zwrot z takiej inwestycji można osiągnąć już w ciągu dwóch lat od instalacji. Prognozowanie szczytowej produkcji i zużycia ułatwiane jest przez narzędzia sztucznej inteligencji. Inwestowanie w zieloną energię stanie się w najbliższych latach dla dużych przedsiębiorców koniecznością, ściśle związaną z wdrażaniem unijnej dyrektywy w sprawie efektywności energetycznej.

DlaWas.info

Firma

Sztuczna inteligencja coraz częściej wspomaga pracę firm. Nie zawsze jest to bezpieczne

Adaptacja rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w firmach jest coraz większa, ale przedsiębiorstwa muszą przyłożyć większą wagę do jej wykorzystywania w sposób świadomy i bezpieczny. – Dość powszechnym zjawiskiem w korporacjach jest obecnie tzw. Shadow AI, czyli wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji i narzędzi zewnętrznych dostawców do wspomagania pracy. Natomiast często odbywa się to bez wiedzy i świadomości działu IT – mówi Przemysław Biel z Synology Poland. To powoduje, że pracownicy często nieświadomie wysyłają prywatne dane firmy do zewnętrznego podmiotu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.