Kontrola rodzicielska: do kiedy monitorować dzieci w Internecie
Oprogramowanie do kontroli rodzicielskiej jest bardzo pomocnym rozwiązaniem chroniącym bezpieczeństwo dzieci w Internecie. Jednak wielu rodziców zastanawia się, kiedy otworzyć przed swoimi pociechami wirtualny świat, a także w jakim momencie przestać monitorować ich aktywność online. Według rodziców biorących udział w najnowszym badaniu PCMag Tech Parenting, najlepszym wiekiem do rozpoczęcia przygody z Internetem jest 10 lat. Ten wiek wskazało 17 proc. respondentów, na drugim miejscu znalazły się dzieci dwunastoletnie (12 proc.) oraz ośmioletnie (10 proc.).
Kontrola rodzicielska online nie jest łatwym procesem. Przyznanie dziecku dostępu do urządzenia oznacza otwarcie go na ogromny świat informacji, rozrywki i społeczności, ale także wiele innych problemów.
- Kontrola rodzicielska pomaga wypracować lepsze nawyki związane z użyciem smartfona czy komputera. Tego typu funkcjonalność jest oferowana przez niektóre programy antywirusowe. Jednak trzeba umiejętnie posługiwać się tym narzędziem. Nie powinno ono być wykorzystywane do obsesyjnego śledzenia każdego ruchu dziecka w Internecie lub naruszania jego prywatności – tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Wśród największych zagrożeń czyhających na najmłodszych internautów rodzicie uczestniczący w ankiecie PCMag Tech Parenting, wymienili: agresywnych internautów (42 proc), nieodpowiednie treści (39 proc.), uzależnienie od technologii (33 proc), obniżenie aktywności fizycznej (28 proc.), cyberprzemoc (26 proc.).
Autorzy badania zapytali też rodziców do jakiego wieku zamierzają kontrolować działania swoich dzieci w Internecie. Większość - 31 proc. twierdzi, że do 18 lat, a 17 proc. uważa, że do czasu, kiedy dziecko osiągnie wiek 16 lat.
Jednak w rzeczywistości nie ma idealnego wieku. W niektórych domach możesz zaufać nawet 8-latkowi, w innych możesz nadal chcieć lub potrzebować aktywnej kontroli rodzicielskiej przez znacznie dłuższy czas. To kwestia indywidualna.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl |

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.