KROSS dokonał zmian, aby być gotowym na świat po pandemii koronawirusa
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Ostatnie tygodnie dla gospodarki europejskiej to ogromny straty. Zarówno zahamowanie popytu na bardzo dużą część produktów i usług, jak i ograniczenia w handlu doprowadziły wiele branż na skraj upadku lub przynajmniej do dużych kłopotów. Dla branży rowerowej, która sprzedaje rowery głównie w okresie marzec-maj, to prawdziwy cios.
KROSS przez 30 lat funkcjonowania przechodził już różne zakręty. Pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej zawdzięcza sztuce dynamicznej adaptacji do zmieniającego się świata. Wiele razy firma z Przasnysza, aby zwyciężyć musiała się znacząco przeobrazić – organizacyjnie czy produktowo. To, co zawsze było ważne, to nie ulegać przyzwyczajeniom i wygodzie. Długotrwałe zajmowanie pozycji lidera to sztuka analizy otoczenia i szybkich zmian, aby sprostać wymaganiom współczesności.
Pandemia koronawirusa sprawiła, że KROSS po raz kolejny się zmienia. Firma nie czekała ze złudzeniem, że świat zaraz wróci do stanu sprzed kryzysu. Właściciel firmy Zbigniew Sosnowski mówi: – Gospodarka europejska przez lata będzie wychodziła z kryzysu. Konsumenci na skutek wyższego bezrobocia i zmniejszenia realnej siły nabywczej na długo zmienią swoje przyzwyczajenia. Albo tę prawdę zaakceptujemy i się dostosujemy, albo nasze przedsiębiorstwa staną się kolejną ofiarą wirusa.
Z tego powodu KROSS nie czekał. Analitycy firmy przeprowadzili pogłębione symulacje skutków dla branży rowerowej zarówno w sezonie 2020 jak i w 2021. Niestety, bez redukcji zatrudnienia się nie obyło. – To bardzo smutny moment, kiedy część zespołu musi opuścić firmę. Niestety nie możemy udawać i zamiatać problemu pod dywan. Jeżeli chcemy być gotowi na nowy świat po wirusie – musieliśmy zredukować koszty – mówi prezes Zbigniew Sosnowski. KROSS zrobił to jako jeden z pierwszych z branży w myśl filozofii, która towarzyszy firmie od 30 lat – jeżeli chcesz być liderem, musisz się zmieniać jako pierwszy.
Firma dziś koncentruje się na dwóch działaniach:
- Pierwszym jest wspieranie salonów rowerowych – pomimo kryzysu, KROSS przeznacza niemałe środki na działania marketingowe, bo sprzedaż co prawda mniejsza, ale ciągle jest prowadzona. Ludzie całymi dniami siedzący w mieszkaniach i domach chcą odpocząć – rower jest idealnym rozwiązaniem. Całe szczęście salony rowerowe są otwarte – dlatego firma stara się przekierować jak najwięcej zainteresowanych do salonów KROSS i do sprzedaży internetowej. Sztab specjalistów do marketingu i satysfakcji klienta przez siedem dni w tygodniu dba o odpowiednie wsparcie dla konsumentów i salonów rowerowych.
- Drugim jest przygotowanie do sezonu 2021. W firmie praca wre – zarówno zespoły handlowe i produktowe przygotowują się do kolejnego sezonu. Także produkcja – w zmniejszonej skali, ale działa intensywnie. Jak co roku firma przygotowuje duże działania w kanałach sprzedaży oraz nowe, mocne uderzenie marketingowe. – To będzie inny świat i to będzie inny rynek, ale nasze działania w odpowiedzi na koronawirusa – w tym te najcięższe, jakimi są redukcje etatów – sprawiły, że jesteśmy gotowi na nadchodzący sezon. Zmieniliśmy się, bo świat się zmienia – KROSS w 2021 nadal będzie liderem, bo apetyt na wygrywanie mamy w genach – zapowiada Zbigniew Sosnowski.
KROSS działa dynamicznie. Wspiera sprzedaż w tych trudnych chwilach, jak i przygotował się na kolejny sezon. Podobnie jak wszyscy, także firma z Przasnysza wierzy, że skutki społeczne i gospodarcze wirusa będą jak najmniejsze. Jednak to, co wyróżnia KROSS, to szybkie dostosowanie do sytuacji.
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
SHEIN wygenerował w 2023 roku 119 mln euro do polskiego PKB
Pierwszy Kreuzberg Kraft Kebap poza stolicą – Chajzer postawił na Manufakturę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.