Aukcja charytatywna PMM dla Indii
PMM
ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Polscy fotografowie przekazali zdjęcia na rzecz aukcji charytatywnej Polskiej Misji Medycznej. Sprzedaż zdjęć potrwa do 23 maja, całość zebranych środków zostanie przeznaczona na zakup koncentratorów tlenu dla szpitali w Indiach.
W gronie artystów wspierających akcję znaleźli się m.in. Tomasz Tomaszewski (National Geographic, New York Times, Vogue), Marcin Jamkowski (National Geographic Polska), Marek Arcimowicz (National Geographic Polska), Wojciech Grzędziński, Piotr Zbierski i inni. Łącznie 41 fotografii przedstawia zapisy podróży artystów do kraju nad Gangesem, który uchwycili w różnych momentach i kontekstach, ukazując jego fascynujące kontrasty.
- Każda fotografia to odrębna historia, która się w niej kryje i która zdecydowała o jej uwiecznieniu. Wśród wybranych przez artystów zdjęć widzimy więc zarówno ludzi wykonujących codzienną, żmudną pracę, jak i poprzez obiektyw możemy dyskretnie spojrzeć na kolorowe i radosne uroczystości religijne. Wszystkie te prace razem dają nam wgląd na niewielki, precyzyjnie wybrany skrawek ogromnego kraju i tego, jak widzieli go polscy twórcy w momencie, w którym go odwiedzili - mówi Dorota Zadroga z Polskiej Misji Medycznej.
Obecnie Indie są świadkami kolejnej historii, która naznaczy kraj na lata. Rosnąca liczba zakażeń koronawirusem, brak miejsc w szpitalach i przede wszystkim urządzeń wspomagających oddychanie, w tragiczny sposób odbijają się na życiu codziennym mieszkańców. Trwająca walka o tlen dotknęła wszystkich mieszkańców, niezależnie od pochodzenia, zawodu i doświadczenia. Obrazy ukazujące skalę choroby zdominowały media na całym świecie, które codziennie donoszą o przekroczeniu kolejnych rekordów zachorowań. Polska Misja Medyczna dzięki zbiórce środków odpowiada na najważniejszą potrzebę - dostarczenie do szpitali koncentratorów tlenu, urządzeń, które ratują życie.
Aukcja trwa do 23 maja. Wszystkie środki ze sprzedaży zdjęć zostaną przeznaczone na zakup urządzeń wspomagających oddychanie, które zostaną przekazane do szpitali w północnych stanach Indii.
Wesprzyj akcję Polskiej Misji Medycznej SOS Indie:
- kup wybrane zdjęcie z kolekcji SOS Indie https://allegro.pl/charytatywni/polska-misja-medyczna/cele/sos-indie
- wpłać datek przez stronę https://pmm.org.pl/chce-pomoc#pomoc-emergency
- wesprzyj zbiórkę na Facebooku https://www.facebook.com/PolskaMisjaMedyczna
- przekaż darowiznę na numer konta PMM: 62 1240 2294 1111 0000 3718 5444 z dopiskiem INDIE.

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.