Komunikaty PR

BFF OGŁASZA NOWY PROJEKT. CEL: PROMOCJA WŁOSKIEJ SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ

2021-03-30  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelia Kolad
BFF Banking Group

ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/

"ART FACTOR - Dziedzictwo Art Popu w powojennej sztuce włoskiej" ma na celu wzbudzenie uznania dla sztuki i kultury, jako siły napędowej kreatywności i innowacji zarówno dla firm, jak i dla społeczeństwa.  

 

BFF ogłosił rozpoczęcie projektu ART FACTOR - Dziedzictwo Art Popu w powojennej sztuce włoskiej, którego pierwszą formą jest album o tej samej nazwie, wydana przez Skira editore Milan Genève Paris, oraz strona internetowa prezentująca kolekcję; w kolejnej fazie projektu kolekcja będzie wystawiana w całej Europie.

Projekt przedstawia wybór dzieł włoskich artystów, pochodzących z prywatnej kolekcji sztuki współczesnej Fundacji Farmafactoring. Kolekcja ta jest hołdem złożonym sztuce drugiej połowy XX wieku, a także integralną częścią historii i rozwoju Grupy, która ją zgromadziła na przestrzeni lat.

To właśnie art factor stworzył –  ponad dwadzieścia lat temu – genezę tego, co miało stać się kolekcją ponad 250 dzieł sztuki, obejmującą lata od okresu bezpośrednio powojennego do początku XXI wieku, stworzonych przez takich artystów jak Valerio Adami, Enrico Baj, Alberto Burri, Hsiao Chin, Mario Schifano, Arnaldo Pomodoro i Joe Tilson.

Projekt obejmuje wybór dzieł, które opisują włoską drogę do Pop Artu, uosabianą przez twórczość Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini. Począwszy od połowy lat 60. artyści ci angażowali się w długotrwałą tradycję ikonograficzną, przekształcając i przekraczając awangardę i techniki stylistyczne przeszłości, wykorzystując przy tym bogatą gamę środków, które często służyły aktywizacji społeczeństwa i kultury.

W istocie album, jak i same dzieła sztuki, opowiadają właśnie tę historię: pragnienie bycia aktywnym uczestnikiem - a nie widzem -  inicjatyw, które tworzą wartość dla społeczeństwa.

Pod kuratelą Marii Alicaty, album i sam projekt obejmuje wszystkie najważniejsze momenty w historii kolekcji: od jej początków z Lucio Fontaną, Alberto Burrim, Enrico Bajem i Giacomo Ballą, po dziedzictwo Pop Artu z Valerio Adami, Emilio Tadinim, Gianfranco Pardi i Lucio Del Pezzo.

Dzięki tej inicjatywie kolekcja, która ma swoje stałe miejsce w mediolańskiej siedzibie BFF, stanie się wystawą, która w latach 2021-22 będzie podróżować po Europie, odwiedzając takie miasta jak Ateny, Lizbona, Madryt, Paryż, Warszawa i Mediolan, obejmując tym samym większość krajów, w których grupa obecnie działa.

Marco Rabuffi, prezes Fundacji Farmafactoring, powiedział "Sztuka i kultura stanowią istotną siłę napędową w dążeniu do rozwoju zarówno przedsiębiorstw, jak i społeczeństwa. To właśnie ta idea skłoniła BFF, już ponad dwadzieścia lat temu, do stworzenia kolekcji, sygnowanej znakiem "Made in Italy". BFF przekazało kolekcję Fundacji z zamiarem jej dalszego pielęgnowania i promowania, a dziś jesteśmy zaszczyceni, że możemy uczestniczyć w tym projekcie, który umożliwia nowe i inne spojrzenie na naszą historię poprzez globalny język sztuki."

Massimiliano Belingheri, CEO BFF Banking Group, powiedział: "Organizacje, które działają w szybko zmieniających się środowiskach, wiedzą, że muszą być przygotowane na nieoczekiwane zdarzenia. Dzisiaj dotyczy nas to bardziej niż kiedykolwiek. W naszym codziennym życiu sztuka przypomina nam o znaczeniu wyobraźni, kreatywności i innowacyjności - elementów, które są kluczowe dla naszej wizji. Mamy nadzieję, że ten projekt rozpali iskry wyobraźni u jednostek, firm, a także całego społeczeństwa".

Więcej informacji na stronie: www.art-factor.eu

 

Album jest wydawany i dystrybuowany we Włoszech i na świecie przez Skira editore Milan Genéve Paris. Kolekcja jest stale monitorowana, odnawiana i inwentaryzowana dzięki ekspertyzie Open Care, Servizi per l'arte, która będzie partnerem logistycznym podczas europejskiej trasy wystawy.

 

BFF i marka inspirowana sztuką

Projekt ma również na celu uczczenie nowej tożsamości korporacyjnej Grupy, zaprezentowanej rynkowi 4 marca 2021 roku, która odzwierciedla jej znaczącą ewolucję. Logotyp, nawiązujący do poprzedniego projektu, został uproszczony i obrócony, aby sugerować ruch do przodu. Czerpie on inspirację z dzieła sztuki Danza [Taniec], którego wykonanie firma zleciła artyście Gianfranco Pardiemu, a następnie podarowała miastu Mediolan w 2006 roku, aby ozdobić jedną z głównych bram miasta, w pobliżu siedziby BFF.

Rzeźba składa się z serii żółtych linii, które - w swoich krzywiznach i zawieszeniach - przywołują na myśl ruch i dynamizm zmian, zgodnie z  zasadami ciągłej innowacji i doskonałości wykonania, które reprezentuje Grupa.

 


BFF Banking Group

BFF Banking Group jest wiodącym, niezależnym graczem w Europie, specjalizującym się w faktoringu i zarządzaniu należnościami administracji publicznej, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, płatnościami bankowymi i korporacyjnymi. Grupa działa we Włoszech, Chorwacji, Czechach, Francji, Grecji, Polsce, Portugalii, Słowacji i Hiszpanii. BFF jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Mediolanie. W 2020 r. odnotował skonsolidowany skorygowany zysk netto w wysokości 97,6 mln euro, przy wskaźniku CET1 Grupy na poziomie 15,5% na koniec grudnia 2020 r.

www.bff.com

 

Fundacja Farmafactoring

Fundacja Farmafactoring jest prywatną organizacją non-profit, której głównym celem jest promowanie i rozwijanie działalności badawczej w dziedzinie administracji publicznej i sektora opieki zdrowotnej. W ciągu swojej historii fundacja przeprowadziła liczne badania, a także sponsorowała ważne niezależne projekty prowadzone przez młodych naukowców w dziedzinie ekonomii i systemów opieki zdrowotnej we Włoszech i w całej Europie. Wspiera również i przyczynia się do licznych inicjatyw kulturalnych i społecznych.

www.fondazionefarmafactoring.it/en

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BFF Banking Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.