Chór Olivia Centre - jak przyciągać pracowników do biur
Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jKtBKnIBmaTtImujng?e=EdzDna
Chór Olivii Centre - unikalny projekt świętował swoje 5 urodziny
Koncert, który odbył się 6 grudnia na 34 piętrze Olivii Star wypełnił salę po brzegi i zgromadził ponad trzystuosobową widownię. Po raz kolejny okazało się, jak wyjątkowe jest to przedsięwzięcie.
W czasie pandemii blisko 80% chórów w Polsce zmuszonych było zawiesić swoją działalność, a po pandemii zaledwie garstka z nich kontynuuje swoją działalność. Wbrew wielu przeciwnościom losu, oliwski chór nie tylko trwa, ale i doskonale się rozwija, przyczyniając się do umacniania oliwskiej społeczności. Tworzony w środowisku biznesowym projekt, który skupia na co dzień zabieganych i obciążonych licznymi obowiązkami pracowników korporacji stanowi unikalne przedsięwzięcie, dowodzące, że pasja może łączyć ludzi i być dla nich czymś znacznie większym niż wyłącznie przestrzenią do rozwijania swojego talentu wokalnego.
Chór Olivii Centre stanowi jeden z najprężniej działających klubów rozwijania pasji w Olivii. Jest częścią wdrażanego od lat projektu tworzenia w Olivii aktywnej, silnej społeczności, co przejawia się w funkcjonowaniu szeregu zespołów skupionych wokół najróżniejszych zainteresowań pracowników tego największego w Polsce centrum biznesowego. Od lat działają w niej kluby pasjonatów fotografii, piłki nożnej, siatkówki, kolarstwa górskiego, biegów przełajowych, miłośników roślin czy właśnie wspólnego śpiewania pod postacią chóru Olivia Centre. Kluby te niejednokrotnie pokazały, jak ważną rolę ogrywają w lokalnej społeczności jednocząc swoje siły na rzecz społecznie ważnych projektów. W pandemii osoby w nich skupione stworzyły zbiórkę komputerów dla dzieci w czasie obowiązywania nauki zdalnej, zbiórkę i dystrybucję upominków świątecznych dla chorych i potrzebujących, przebywających w izolacji, a także zbiórkę sprzętu i żywności dla Ukraińców po agresji Rosji na ich kraj. Chór to przy tym najprężniej działający projekt, który w tym roku świętuje swoją 5 rocznicę działalności.
Dyrygentką oraz menedżerką chóru jest pochodząca z Żytomierza Wiktoria Pagieła. To jej energia i upór powodują, że projekt rozwija się skupiając osoby z ponad 20 firm z Olivii Centre. Jak podkreśla, wyzwania stojące przed nią wyrastają znacznie ponad to, co można by pobieżnie nazwać klubem rozwijania własnej pasji: Dyrygent powinien posiadać kompetencje menedżerskie, aby móc rozwijać zespół pod względem nie tylko muzycznym, ale również artystycznym. Na szczęście to wciąż mi się udaje, gdyż nieprzerwanie od 5 lat rozwijamy naszą działalność. W okresie pandemii opanowaliśmy sztukę odbywania prób przez internet, udało nam się nawet nagrać teledysk i wydać pierwszą płytę, a obecnie przygotowujemy się do naszego pierwszego komercyjnego koncertu, który odbędzie się w Oliwskim Ratuszu Kultury. Jak podkreśla Wiktoria Pagieła prowadzenie chóru to praca nad osobowościami, które są tak różne, jak różne są głosy, które jednak w chórze tworzą harmonijne dźwięki: Dla mnie ważny jest kontakt indywidualny z każdym z członków naszego zespołu, gdyż to dzięki niemu udaje mi się budować trwałe relacje i utrzymywać zespół nawet w czasie tak trudnych okresów, jakie przeszliśmy wspólnie, jak pandemia czy wzrost popularności pracy zdalnej. Lubimy się jako zespół, a to najważniejsze dla rozwoju chóru i naszego potencjału.
Chór w centrum biznesu przyciąga ludzi do biura
Pozamuzyczną rolę chóru dostrzega niejeden jego członek. Marta Moksa, chórzystka, a równocześnie dyrektorka coworkingu O4 podkreśla, że misja, jaką chór pełni dla każdego z jego członków to coś znacznie więcej niż tylko spotkania miłośników muzyki: Chór Olivii to jest klasyczny przykład tego, że naprawdę nie wszystko, co w życiu i biznesie robimy, musi mieć z góry założony cel, czy wyliczalne wskaźniki. I jednocześnie – że kluczowi są w życiu ludzie, z którymi coś zaczyna się robić. Jak są właściwi, pełni energii, zaangażowania i pasji, to nagle dzieją się cuda. Na początku to miały być po prostu zwykłe hobbystyczne zajęcia śpiewu. Ale jak się w jednym miejscu zbiera 10 tysięcy ludzi, to można już poskładać 40-tkę świetnych muzyków-amatorów z wielkim sercem do śpiewania! Dla mnie jest to jednocześnie wielki konkret (koncerty, płyty, nagrody, konkursy) i jednocześnie symbol - roli, jaką Olivia chce i pełni w życiu wielu ludzi z Trójmiasta.
Ewa Bućko, starsza księgowa z Lyreco dołączyła do chóru w czasie pandemii. Jej przygoda rozpoczęła się całkowicie przypadkowo, gdy będąc w biurze w trakcie lock downu natrafiła na informację o naborze i zgłosiła się na przesłuchanie. Od tego czasu chór stał się miejscem, które daje jej nie tylko okazję do spełnienia swoich artystycznych pasji, ale także stanowi bodziec do przychodzenia do biura: Fakt, że próby odbywają się właściwie w miejscu mojej pracy, bardzo mnie motywował do tego, żebym w tym konkretnym dniu była w biurze. Wiedziałam też, że muszę tak planować swoje zadania, żeby być na próbie na czas. Bardzo mnie cieszy, że cały mój zespół w firmie bardzo wspiera moje artystyczne aspiracje i kibicuje w spełnianiu marzeń. Widzę też, że w Olivii jest masa eventów, które mająprzyciągać ludzi do biura. Ludzie chętnie korzystają z takich możliwości i atrakcji, a ja jestem tego najlepszym przykładem.
Także Wiktoria Pagieła potwierdza, że w czasie 5 lat działalności chóru zaczął on pełnić w życiu muzyków znacznie istotniejszą rolę niż wyłącznie tę związaną z próbami i koncertami: Nasz chór to grono 40 osób, reprezentujących bardzo różne środowiska. Część z nich śpiewa w chórze od samego początku jego istnienia, a zatem już 5 lat. Zawiązały się w nim już przyjaźnie, miłości, dzięki czemu chór to nie tylko nasza pasja, ale także społeczność, która spotyka się na wspólnych wyjściach na karaoke, do kina, czy na innych spotkaniach towarzyskich. Po tylu latach chór to już taka nasza muzyczna rodzina.
Satysfakcji z udziału w tak wyjątkowym przedsięwzięciu i korzyści pozamuzycznych nie ukrywa także Michał Krzepkowski, menedżer z Epam Systems, firmy mającej biura w Olivii: Według mojej wiedzy, na świecie nie istnieje żadna inna podobna inicjatywa. Na pewno jest to coś bardzo unikalnego i na pierwszy rzut oka ciężko znaleźć powiązanie z codziennymi menedżerskimi obowiązkami. Jednak, jeśli przyjrzymy się bliżej, to praca chóru to także praca w grupie, gdzie każdy jest inny - gdyby przyrównać to do naszych korporacji to jest to znacznie większe wyzwanie – choćby z tego powodu, że jest to większy zespół niż te, z którymi menadżerowie mają do czynienia na co dzień. Chór to praca zespołowa - czyli jeśli chcemy coś osiągnąć to powinniśmy robić to wspólnie. Chór to także nauka słuchania siebie nawzajem, to praca nad komunikacją, nad poszukiwaniem swoich mocnych i słabych stron to wspieranie siebie nawzajem wtedy, kiedy idzie nam super, ale także wtedy, kiedy są dni, gdy wszystko jest do bani. Dla mnie osobiście chór daje lepsze spojrzenie na zespół, na to jak wspólnie pracować, aby stawać się lepszym, jak pokonywać trudności, które będą się pojawiać i jak poprawiać komunikację.
W okresie dynamicznych zmian na rynku pracy i ewolucji modelu pracy biurowej w kierunku hybrydowych rozwiązań menedżerowie opracowują liczne rozwiązania motywujące pracowników do powrotów do biur. Olivia Centre, między innymi poprzez działalność takich klubów rozwijania pasji, jak chór pokazuje, że przy ciekawej polityce integracji pracowników model hybrydowy wcale nie musi być wariantem dominującym. Według szerokich badań przeprowadzonych przez Olivię, liczba pracowników przychodzących do biur znacznie wzrasta w dni, kiedy centrum organizuje wydarzenia dla pracowników firm działających na swoim terenie.
Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.