CRAFTY - SPR AWARDS. Pierwsza edycja.
MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS
WAŁ MIEDZESZYŃSKI 608a
03-988 WARSZAWA
karolina|magnifico.com.pl| |karolina|magnifico.com.pl
609776612
www.magnifico.com.pl
Crafty – SPR Awards to nowa inicjatywa Stowarzyszenia Producentów Reklamowych, mająca na celu wyróżnienie twórców reklam i wzmocnienie branży. Założeniem jest to, aby to sami twórcy oceniali prace swoich kolegów i koleżanek, przy wsparciu producentów zrzeszonych w SPR. Lista laureatów zostanie ogłoszona podczas uroczystej gali, która odbędzie się 30 września w warszawskim kinie Iluzjon.
„Po raz pierwszy w historii naszej branży mamy tak silne, egalitarne i prężnie działające stowarzyszenie producenckie. Bardzo nas to cieszy. CRAFTY – SPR Awards, to nasza szczególna duma! To nie tylko nagrody, ale platforma łącząca twórców z producentami, klientami i agencjami. To wydarzenie, zainicjowane przez nas producentów, pokazuje jak istotnym ogniwem jesteśmy w naszej branży.” - powiedziała Arleta Robinson, prezeska SPR i Lucky Luciano Pictures.
Pierwsza edycja nagród CRAFTY SPR Awards obejmuje 14 kategorii, w tym 9 dotyczących tzw. craftów – czyli specjalistycznych dziedzin w produkcji reklamowej, takich jak min. reżyseria, zdjęcia, scenografia czy montaż. Nowością jest kategoria Zrównoważona Produkcja, która nagradza domy produkcyjne szczególnie dbające o klimat i środowisko przy swoich realizacjach. W skład jury wchodzi 144 twórców branży reklamowej, którzy oddawali swoje głosy anonimowo za pomocą platformy internetowej. W przyszłości do tego grona dołączą również laureaci pierwszej edycji nagród.
Wyniki głosowania zostaną ujawnione podczas gali finałowej, na której przyznane zostaną nagrody główne i po dwa wyróżnienia w każdej kategorii.
Kategorie CRAFT:
- Reżyseria
- Zdjęcia
- Scenografia
- Kostiumy
- Charakteryzacja / Make up
- Animacja
- VFX
- Montaż
- Korekcja barwna
Kategorie dodatkowe:
- Producentka/Producent Roku
- Kierowniczka/Kierownik Produkcji Roku
- Dom Produkcyjny Roku
- Najlepszy Film
- Zrównoważona Produkcja
Zamiast tradycyjnych statuetek, na gali finałowej wręczone zostaną oryginalne reliefy, zaprojektowane przez artystkę Olę Niepsuj. Co więcej, w ramach towarzyszącej wydarzeniu akcji „Las Nagród”, SPR sfinansuje zasadzenie 1 m² lasu za każde zgłoszenie.
„Prace nad Crafty – SPR Awards trwają od wiosny i cieszy nas, że zbliżamy się do wielkiego finału. Chcemy podziękować wszystkim zaangażowanym osobom, które włożyły mnóstwo energii i czasu w te przygotowania. Słowa wdzięczności należą się także naszym partnerom oraz sponsorom, którzy w nas uwierzyli i bez których to wydarzenie nie byłoby możliwe. Ufam, że gala finałowa oraz afterparty będą wyjątkowymi momentami, które zapamiętamy na długo.” – powiedział Tomek Dławichowski, wiceprezes SPR i partner zarządzający w Timecode Film Production.
CRAFTY - SPR Awards wspierane są przez dwie ważne dla branży organizacje: Polską Organizację Reklamodawców (POR) i Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML). Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Wirtualna Polska, a parterem głównym jest firma Betclic.
Stowarzyszenie Producentów Reklamowych
Stowarzyszenie Producentów Reklamowych to niezależna organizacja zrzeszająca polskie studia produkcyjne i postprodukcyjne, której misją jest umacnianie środowiska producentów filmów reklamowych. SPR powstało z potrzeby istnienia silnej organizacji reprezentującej interesy firm producenckich. Głównym celem stowarzyszenia jest tworzenie zintegrowanej społeczności, która działa na rzecz podniesienia standardów pracy i odpowiedzialnych praktyk produkcyjnych. W obliczu dynamicznych zmian w branży, SPR aktywnie wspiera działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i wdrażania nowoczesnych rozwiązań technologicznych, takich jak sztuczna inteligencja czy wirtualna produkcja. Obecnie SPR skupia 30 podmiotów.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.