Komunikaty PR

Do czynienia dobra gotowi, start! Ruszył I Charytatywny Bieg #KilometryDobra

2021-05-10  |  16:25
Biuro prasowe

Dobro da się zmierzyć, także pokonanymi kilometrami. Z tego założenia wychodzą twórcy I Charytatywnego Biegu #KilometryDobra. Trwająca cały maj akcja przyciąga prostymi zasadami, a przede wszystkim ideą – zapisując się do Biegu wybieramy organizację społeczną, którą wesprze dokonana przez nas opłata startowa.

Od marca trwa ósma edycja ogólnopolskiej kampanii dobroczynnej Kilometry Dobra. W tym roku, z uwagi na trwającą pandemię, jest to edycja wyjątkowa – niemalże w całości skupiona na działaniach w sieci. Tradycyjne działania kampanijne, takie jak zbiórki do puszek, kwesty, kiermasze rękodzieła, czy różnorodne lokalne wydarzenia są poważnie ograniczone. Wobec tego, by wspomóc uczestników w zbiórce środków na realizację ich szczytnych celów społecznych, w maju zainaugurowano wyjątkową akcję towarzyszącą kampanii – I Charytatywny Bieg #KilometryDobra.
 

Akcja dla każdego

Tak o idei Biegu mówi pomysłodawca Kilometrów Dobra, Prezes Polskiego Instytutu Filantropii, Robert KawałkoPrzez pierwsze dwa miesiące tegorocznej kampanii uczestnikom udało się zebrać 101 769 zł. Naszym celem jest podwojenie, a może nawet potrojenie dotychczasowego wyniku do końca maja. Stąd pomysł na organizację akcji towarzyszącej, tj. I Charytatywnego Biegu #KilometryDobra, do którego może włączyć się dosłownie każdy, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania, czy stanu zdrowia. Co ważne, akcja jest zupełnie bezpieczna z punktu widzenia trwającej pandemii, bowiem biegacze pokonują swoje dystanse indywidualnie w wyznaczonym przez siebie miejscu i terminie.

Prosty przepis na #KilometryDobra

Zasady akcji są proste. By wziąć udział w I Charytatywnym Biegu #Kilometry Dobra, należy:

1. Wejść na stronę kilometrydobra.pl

2. Wybrać jedną z szesnastu organizacji, dla której chce się pokonać wybrany przez siebie dystans

3. Wybrać dystans, który chce się pokonać:

2,5 KM – 11 zł

4 KM – 22 zł

10 KM – 44 zł

40 Km – 88 zł (ten dystans można pokonać drużynowo, maksymalnie w 6 osób)

4. Wypełnić formularz

5. Dokonać opłaty wstępnej, która zostanie przeznaczona na wybraną przez siebie organizację

6. Pokonać wybrany dystans

7. Dokonać pomiaru czasu, robiąc zdjęcie lub zrzut ekranu zegarka, aplikacji bądź wyświetlacza bieżni, co będzie potwierdzeniem realizacji zadania. Następnie uzyskany wynik i potwierdzenie należy wgrać na stronę WWW Biegu.

Co istotne, wybranego dystansu nie trzeba pokonywać jednorazowo, można go rozłożyć na cały maj. Jak dodaje Robert Kawałko: Pragniemy, aby każdy miał szansę włączyć się do akcji. Nie trzeba być zawodowym biegaczem, wystarczy chęć pomocy potrzebującym. Wybrany przez siebie dystans można przebiec lub przejść, ważne by zrobić to za pomocą własnych nóg.

 

Ale po co to całe zamieszanie?

W tym roku w kampanii Kilometry Dobra udział bierze 16 fundacji i stowarzyszeń z całej Polski. Jak mówi Marcin Małecki, przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w ZamościuNaszym celem w tegorocznej kampanii jest zebranie środków na remont budynku, do którego zostanie przeniesiony Warsztat Terapii Zajęciowej w Zamościu, w którym to 52 dorosłe osoby niepełnosprawne będą uczestniczyły w zajęciach dostosowanych do ich potrzeb i możliwości. Powstanie 8 pracowni: poligraficzna, tkacko - plastyczna, gospodarstwa domowego, pracownie krawieckie, ceramiczna i stolarska. Dzięki temu osoby niepełnosprawne będą mogły rozwijać swoje pasje, a także czuć się potrzebnymi innym. Przedstawicielka kolejnej organizacji Africa Help z Poznania, Anna Walkowiak dopowiada: Czasami, aby coś zmienić lub osiągnąć trzeba połączyć z kimś siły. Właśnie dlatego na potrzeby Kampanii Kilometry Dobra wspólnie z warszawską organizacją To Help Africa stworzyliśmy koalicję Afrykańskich Kilometrów Dobra. Zbieramy środki na doprowadzenie wody do wioski Antakae w Tanzanii. Mieszka w niej 3000 osób, które nie mają wody zdatnej do picia, umierają na tyfus i cholerę. 

 

Za środki zebrane w kampanii pozostali uczestnicy sfinansują także m.in. organizację turnusów terapeutycznych dla osób niepełnosprawnych i autystycznych, rozbudowę placówki Warsztatów Terapii Zajęciowej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, utrzymanie poradni prawnej, pedagogicznej i terapii dla osób uzależnionych, powstanie Centrum Integracji i Aktywizacji Międzypokoleniowej dla seniorów, czy rozbudowę hospicjum dla osób nieuleczalnie chorych. Każdy cel, na który zbierane są środki w kampanii jest wyjątkowy, tak jak reprezentujące je organizacje. Warto więc ruszyć się z przysłowiowej kanapy i pokonać kilometry dobra, by mogło się zadziać dużo, dużo i jeszcze więcej DOBRA.

Wsparcie gwiazd

Kampania Kilometry Dobra co roku przyciąga gwiazdy. W tym roku akcja oraz towarzyszący jej I Charytatywny Bieg #KilometryDobra wspierany jest m.in. przez podwójnego mistrza świata w triathlonie, Jerzego Górskiego i przez aktorów: Beatę Ścibakównę, Wiktorię Gąsiewską, Kubę Dmochowskiego i Waldemara Barwińskiego. Tak o udziale w kampanii mówi Jerzy GórskiKilometry Dobra to fantastyczna inicjatywa, w której udział bierze 16 organizacji pracujących na co dzień na rzecz osób potrzebujących. To wy zadecydujecie, której z nich pomożecie. Zapraszam do udziału w akcji!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.