Dyplomy MSKPU wyróżnione w selekcji Vogue Talents w Westfield Mokotów
Od 9 lutego w przestrzeni The Designer Gallery w Westfield Mokotów, podziwiać można projekty utalentowanych absolwentek Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, wyróżnione w międzynarodowej selekcji Vogue Talents.
Westfield Mokotów to jedno z najsilniej związanych z modą centrów handlowych w Polsce. Od lat poprzez działania edukacyjne czy biznesowe, stara się wspierać polskie marki modowe i polskich projektantów, a także pokazywać jak bardzo kreatywna jest rodzima branża i jak wielki potencjał ciągle w niej drzemie. To warszawskie centrum znane jest też ze swoich niestandardowych i często zaskakujących propozycji z pogranicza mody, sztuki i designu jak organizowane tu unikalne wystawy czy pokazy mody. Tym razem w przestrzeni Westfield Mokotów wykorzystano witryny jednego z butików do pokazania niezwykłych prac i niesamowitego potencjału absolwentek Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru – Magdaleny Czamary i Julii Fusieckiej.
„Moda jest bezsprzecznie wpisana w DNA Westfield Mokotów a wspieranie polskich projektantów, zawsze było dla nas bardzo ważne. Dlatego też cieszymy się, że możemy pokazać naszym klientom projekty absolwentek MSKPU, które docenione zostały przez wyjątkowe osobistości tej branży – Annę Wintour i Sarę Maino, w ramach międzynarodowego projektu Vogue Talents.” – powiedziała Izabela Wójcik, dyrektor Westfield Mokotów.
MSKPU jest jedną z najważniejszych i najczęściej nagradzanych placówek kształcących projektantów ubioru i kostiumów w Polsce. To też jedyna polska szkoła mody, która aż trzykrotnie została wyróżniona przez międzynarodową edycję VOGUE Talents. Od 17 lat jest liderem w edukacji z zakresu sustainable design w branży odzieżowej. MSKPU to kolebka sław – jej absolwentką jest choćby ceniona na świecie projektantka Magda Butrym, której projekty nosiły takie gwiazdy jak Andie McDowell, Margot Robbie czy Lady Gaga.
"To wspaniałe, że absolwenci szkoły mogą korzystać z potencjału dotarcia do nowego, potencjalnego klienta, jakim są odwiedzający Westfield Mokotów". – skomentowała dr Magdalena Płonka, Dyrektor Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru.
Prezentowane w Westfield Mokotów wybrane projekty Magdaleny Czamary pochodzą z jej dyplomowej kolekcji „Emotions”, pokazującej świat kolorów jako wibrującą energię, która ma istotny wpływ na nasze emocje. Projekty zostały wykonane własnoręcznie, dlatego też stworzenie całości zajęło artystce kilka miesięcy. Wszystkie zdobienia, dodatki, hafty czy pikowania to samodzielna praca projektantki.
„Dziś w modzie coraz bardziej liczy się własny styl. Nie chcę nikogo kopiować, ale miksować trendy i myślę, że takie zestawienie ze sobą skrajnie różnych ubrań daje fantastyczny efekt. Chciałabym też przywrócić trochę dawnego stylu, dlatego w każdej kolekcji staram się wprowadzić trochę akcesoriów takich jak rękawiczki, nakrycia głowy czy ręcznie zdobione buty. Moje kolekcje to niejako zaproszenie do podróży w przeszłość – biorę to, co najlepsze i interpretuję w nowoczesny sposób.” – mówi o swoich pracach Magdalena Czamara.
Kolekcja Julii Fusieckiej The Court, Court n.1 powstała dzięki pasji projektantki do tenisa, który trenowała od dziecka. Zawsze inspirowały ją obecne na korcie stroje, a tenis uważa za jedną z najelegantszych dyscyplin sportu.
„Moje kolekcje przedstawiają przede wszystkim moje rozumienie obrazu współczesnej kobiety. To ambitna, twardo stąpająca po ziemi, energiczna obywatelka świata. Tworząc męskie projekty bawię się̨ nieco konwenansem. Przedstawiam mężczyzn jako delikatnych, ale też odważnych. Manewruję pomiędzy tym, co jest męskie, a co damskie i tym, jak te dwa obszary mogą̨ się̨ przenikać́.” – opisuje swoje projekty Julia Fusiecka.
Wyróżnione przez Vogue prace absolwentek MSKPU – Magdaleny Czamary i Julii Fusieckiej, można oglądać w strefie The Designer Gallery Westfield Mokotów (poziom 1) od 9 lutego do 5 kwietnia 2023 roku.
***
Magdalena Czamara – wielowarstwowość, mieszanie trendów, analizowanie przeszłości – to wszystko składa się na niepowtarzalny styl projektantki, doceniany zarówno w Polsce jak i na świecie. Świadczą o tym publikacje w magazynach: Vogue, Elle, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Glamour, Fashion i wiele innych. Obecnie projektantka stawia na rozwój swojej marki – CZAMARA.
Julia Fusiecka – jej inspirowana tenisem kolekcja dyplomowa The Court, Court n.1 została doceniona przez magazyn Vogue, Elle oraz WhiteMAD. Na swoim koncie ma liczne publikacje między innymi w magazynach Vogue Italia, Vogue Polska, KMAG czy I-D Magazine. Od ponad 3 lat, wraz z zespołem 4F, tworzy kolekcje na Igrzyska Olimpijskie (Tokio 2020, Pekin 2022, Paryż 2024). Od 2022 roku jest wykładowcą Projektowania Ubioru na MSKPU.

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.