Komunikaty PR

Dzieląc się, dbamy o innych - święta w Stoczni Cesarskiej

2020-12-21  |  13:55
Biuro prasowe

Zdjęcia: https://we.tl/t-vKsspwbZLU

Stocznia Cesarska Development rozszerza dotychczasowe działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i budowania społeczności.

Rok 2020, który był wyjątkowy pod wieloma względami, zbliża się ku końcowi. Większość z nas poznała w tym roku szerokie znaczenie haseł #zostańwdomu i #dystansspoleczny. Dzięki temu bardziej niż kiedykolwiek zdaliśmy sobie sprawę, że nic nie zastąpi bycia razem w przestrzeni fizycznej.

W Stoczni Cesarskiej od kilku lat adwent rozpoczyna się od symbolicznego zamontowania gwiazdy na haku Żurawia M3. Gwiazda wskazuje nie tylko drogę do najlepszego punktu widokowego w mieście, ale ma pełnić również rolę gwiazdy nadziei. Cieszymy się, że możemy wspierać potrzebujących, zwłaszcza w tym trudnym czasie” – mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stoczni Cesarskiej.

W tym roku gwiazdę zauważył św. Mikołaj, który przyciągnięty jej blaskiem zaciekawił się miejscem, postanowił je odwiedzić i obdarować swoją magią. Mieszkańcy nie tylko mogli podziwiać pozostawione na budynkach ślady obecności świętego, ale również stali się jego pomocnikami. Gdańszczanie wskazali organizacje, do których przekazane zostały darowizny od Stoczni Cesarskiej Development i partnera akcji mikołajkowej, firmy Svoboda, w wysokości 5.000 zł.

Dwa lata z rzędu, tuż przed Bożym Narodzeniem, Stocznia Cesarska Development wraz z Fundacją Społecznie Bezpieczni zapraszała osoby potrzebujące do wigilijnego stołu. Niestety, z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną, dotychczasowa formuła musiała ulec zmianie. W tym roku Stocznia Cesarska Development wspólnie z Fundacją Społecznie Bezpieczni przygotowała łącznie 50 paczek, które zostały rozdane uczestnikom projektu „housing first”, osobom korzystającym z autobusu SOS oraz streetworkerom z gdańskiego Towarzystwa Pomocy Św. Brata Alberta, którzy bezpośrednio dostarczali paczki potrzebującym.

Każdy podarunek wypełniły po brzegi praktyczne artykuły, wśród których były termosy, rękawiczki, czapki, szaliki, a także wiele artykułów higienicznych, takich jak szczoteczki i pasty do zębów, chusteczki nawilżane, płyny dezynfekujące, rękawiczki jednorazowe oraz maseczki. Poza praktycznymi przedmiotami nie mogło zabraknąć świątecznych akcentów w postaci czekolady, mandarynek, orzechów oraz kartek świątecznych z życzeniami.

Paczki pakowali pracownicy Żurawia M3, którzy pomimo sytuacji epidemiologicznej, w tym roku podwoili liczbę odwiedzających ten wyjątkowy punkt widokowy.

Wzrost liczby odwiedzających Żuraw M3 dał Fundacji Społecznie Bezpieczni więcej możliwości realizacji swojej misji, a świadomość, że wiele osób miało w to swój wkład, jest fantastyczna. Nie możemy się doczekać, aby wspólnie z Fundacją rozszerzyć nasze działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i ekonomii społecznej” – dodaje Schuurman.

Przypomnijmy, że cały dochód ze sprzedaży biletów przeznaczony jest na działalność statutową Fundacji Społecznie Bezpieczni. W tym roku Prezes Fundacji, Dominik Kwiatkowski, umożliwił Stoczni Cesarskiej Development wskazanie celu, na jaki środki te zostaną przeznaczone. 2.500 zł trafi do Fundacji „Mam marzenie” w Gdańsku, a za pozostałe 2.500 zł zostały sfinansowane paczki świąteczne dla byłych stoczniowców, którym firma w ten sposób okazała pomoc, wdzięczność i wsparcie. Akcję doręczania świątecznych paczek wsparła gdyńska firma MiiMove carsharing, zapewniając „sanie” do dostarczenia podarunków.

Stocznia Cesarska Development została w tym roku dwukrotnie nagrodzona za swoją działalność CSR-ową i na rzecz zrównoważonego rozwoju – w marcu br. przez Pracodawców Pomorza podczas corocznego Gala Evening, a w listopadzie przez Belgijską Izbę Handlowa, która nagrodziła firmę główną nagrodą w kategorii firm Amber (do 10 pracowników).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura BRAK ZDJĘCIA
2024-04-24 | 01:00

Jak dbać o prawa autorskie?

Od 1995 roku dzięki inicjatywie UNESCO obchodzimy 23 kwietnia Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji powinniśmy przyjrzeć się dobrym praktykom dbania o prawa autorskie, np. dorobkowi Tove Jansson, autorki Muminków.
Kultura Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
2024-04-16 | 20:00

Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024

Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza wszystkich na obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego ONZ. Wydarzenie odbędzie się w sobotę 20 kwietnia
Kultura Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
2024-03-28 | 15:00

Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna

Partnerstwo – z Fundacją Światowego Dziedzictwa Kinderdijk – będzie polegało na wykorzystaniu wiedzy technicznej AkzoNobel oraz innowacyjnych powłok firmy w celu konserwacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.