Dzieląc się, dbamy o innych - święta w Stoczni Cesarskiej
Zdjęcia: https://we.tl/t-vKsspwbZLU
Stocznia Cesarska Development rozszerza dotychczasowe działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i budowania społeczności.
Rok 2020, który był wyjątkowy pod wieloma względami, zbliża się ku końcowi. Większość z nas poznała w tym roku szerokie znaczenie haseł #zostańwdomu i #dystansspoleczny. Dzięki temu bardziej niż kiedykolwiek zdaliśmy sobie sprawę, że nic nie zastąpi bycia razem w przestrzeni fizycznej.
W Stoczni Cesarskiej od kilku lat adwent rozpoczyna się od symbolicznego zamontowania gwiazdy na haku Żurawia M3. Gwiazda wskazuje nie tylko drogę do najlepszego punktu widokowego w mieście, ale ma pełnić również rolę gwiazdy nadziei. Cieszymy się, że możemy wspierać potrzebujących, zwłaszcza w tym trudnym czasie” – mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stoczni Cesarskiej.
W tym roku gwiazdę zauważył św. Mikołaj, który przyciągnięty jej blaskiem zaciekawił się miejscem, postanowił je odwiedzić i obdarować swoją magią. Mieszkańcy nie tylko mogli podziwiać pozostawione na budynkach ślady obecności świętego, ale również stali się jego pomocnikami. Gdańszczanie wskazali organizacje, do których przekazane zostały darowizny od Stoczni Cesarskiej Development i partnera akcji mikołajkowej, firmy Svoboda, w wysokości 5.000 zł.
Dwa lata z rzędu, tuż przed Bożym Narodzeniem, Stocznia Cesarska Development wraz z Fundacją Społecznie Bezpieczni zapraszała osoby potrzebujące do wigilijnego stołu. Niestety, z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną, dotychczasowa formuła musiała ulec zmianie. W tym roku Stocznia Cesarska Development wspólnie z Fundacją Społecznie Bezpieczni przygotowała łącznie 50 paczek, które zostały rozdane uczestnikom projektu „housing first”, osobom korzystającym z autobusu SOS oraz streetworkerom z gdańskiego Towarzystwa Pomocy Św. Brata Alberta, którzy bezpośrednio dostarczali paczki potrzebującym.
Każdy podarunek wypełniły po brzegi praktyczne artykuły, wśród których były termosy, rękawiczki, czapki, szaliki, a także wiele artykułów higienicznych, takich jak szczoteczki i pasty do zębów, chusteczki nawilżane, płyny dezynfekujące, rękawiczki jednorazowe oraz maseczki. Poza praktycznymi przedmiotami nie mogło zabraknąć świątecznych akcentów w postaci czekolady, mandarynek, orzechów oraz kartek świątecznych z życzeniami.
Paczki pakowali pracownicy Żurawia M3, którzy pomimo sytuacji epidemiologicznej, w tym roku podwoili liczbę odwiedzających ten wyjątkowy punkt widokowy.
„Wzrost liczby odwiedzających Żuraw M3 dał Fundacji Społecznie Bezpieczni więcej możliwości realizacji swojej misji, a świadomość, że wiele osób miało w to swój wkład, jest fantastyczna. Nie możemy się doczekać, aby wspólnie z Fundacją rozszerzyć nasze działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i ekonomii społecznej” – dodaje Schuurman.
Przypomnijmy, że cały dochód ze sprzedaży biletów przeznaczony jest na działalność statutową Fundacji Społecznie Bezpieczni. W tym roku Prezes Fundacji, Dominik Kwiatkowski, umożliwił Stoczni Cesarskiej Development wskazanie celu, na jaki środki te zostaną przeznaczone. 2.500 zł trafi do Fundacji „Mam marzenie” w Gdańsku, a za pozostałe 2.500 zł zostały sfinansowane paczki świąteczne dla byłych stoczniowców, którym firma w ten sposób okazała pomoc, wdzięczność i wsparcie. Akcję doręczania świątecznych paczek wsparła gdyńska firma MiiMove carsharing, zapewniając „sanie” do dostarczenia podarunków.
Stocznia Cesarska Development została w tym roku dwukrotnie nagrodzona za swoją działalność CSR-ową i na rzecz zrównoważonego rozwoju – w marcu br. przez Pracodawców Pomorza podczas corocznego Gala Evening, a w listopadzie przez Belgijską Izbę Handlowa, która nagrodziła firmę główną nagrodą w kategorii firm Amber (do 10 pracowników).
Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz
„NÓŻ. ROZWAŻANIA PO PRÓBIE ZABÓJSTWA” – PREMIERA KSIĄŻKI I FILM NA ARTE.TV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.