Dzieląc się, dbamy o innych - święta w Stoczni Cesarskiej
Zdjęcia: https://we.tl/t-vKsspwbZLU
Stocznia Cesarska Development rozszerza dotychczasowe działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i budowania społeczności.
Rok 2020, który był wyjątkowy pod wieloma względami, zbliża się ku końcowi. Większość z nas poznała w tym roku szerokie znaczenie haseł #zostańwdomu i #dystansspoleczny. Dzięki temu bardziej niż kiedykolwiek zdaliśmy sobie sprawę, że nic nie zastąpi bycia razem w przestrzeni fizycznej.
W Stoczni Cesarskiej od kilku lat adwent rozpoczyna się od symbolicznego zamontowania gwiazdy na haku Żurawia M3. Gwiazda wskazuje nie tylko drogę do najlepszego punktu widokowego w mieście, ale ma pełnić również rolę gwiazdy nadziei. Cieszymy się, że możemy wspierać potrzebujących, zwłaszcza w tym trudnym czasie” – mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stoczni Cesarskiej.
W tym roku gwiazdę zauważył św. Mikołaj, który przyciągnięty jej blaskiem zaciekawił się miejscem, postanowił je odwiedzić i obdarować swoją magią. Mieszkańcy nie tylko mogli podziwiać pozostawione na budynkach ślady obecności świętego, ale również stali się jego pomocnikami. Gdańszczanie wskazali organizacje, do których przekazane zostały darowizny od Stoczni Cesarskiej Development i partnera akcji mikołajkowej, firmy Svoboda, w wysokości 5.000 zł.
Dwa lata z rzędu, tuż przed Bożym Narodzeniem, Stocznia Cesarska Development wraz z Fundacją Społecznie Bezpieczni zapraszała osoby potrzebujące do wigilijnego stołu. Niestety, z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną, dotychczasowa formuła musiała ulec zmianie. W tym roku Stocznia Cesarska Development wspólnie z Fundacją Społecznie Bezpieczni przygotowała łącznie 50 paczek, które zostały rozdane uczestnikom projektu „housing first”, osobom korzystającym z autobusu SOS oraz streetworkerom z gdańskiego Towarzystwa Pomocy Św. Brata Alberta, którzy bezpośrednio dostarczali paczki potrzebującym.
Każdy podarunek wypełniły po brzegi praktyczne artykuły, wśród których były termosy, rękawiczki, czapki, szaliki, a także wiele artykułów higienicznych, takich jak szczoteczki i pasty do zębów, chusteczki nawilżane, płyny dezynfekujące, rękawiczki jednorazowe oraz maseczki. Poza praktycznymi przedmiotami nie mogło zabraknąć świątecznych akcentów w postaci czekolady, mandarynek, orzechów oraz kartek świątecznych z życzeniami.
Paczki pakowali pracownicy Żurawia M3, którzy pomimo sytuacji epidemiologicznej, w tym roku podwoili liczbę odwiedzających ten wyjątkowy punkt widokowy.
„Wzrost liczby odwiedzających Żuraw M3 dał Fundacji Społecznie Bezpieczni więcej możliwości realizacji swojej misji, a świadomość, że wiele osób miało w to swój wkład, jest fantastyczna. Nie możemy się doczekać, aby wspólnie z Fundacją rozszerzyć nasze działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i ekonomii społecznej” – dodaje Schuurman.
Przypomnijmy, że cały dochód ze sprzedaży biletów przeznaczony jest na działalność statutową Fundacji Społecznie Bezpieczni. W tym roku Prezes Fundacji, Dominik Kwiatkowski, umożliwił Stoczni Cesarskiej Development wskazanie celu, na jaki środki te zostaną przeznaczone. 2.500 zł trafi do Fundacji „Mam marzenie” w Gdańsku, a za pozostałe 2.500 zł zostały sfinansowane paczki świąteczne dla byłych stoczniowców, którym firma w ten sposób okazała pomoc, wdzięczność i wsparcie. Akcję doręczania świątecznych paczek wsparła gdyńska firma MiiMove carsharing, zapewniając „sanie” do dostarczenia podarunków.
Stocznia Cesarska Development została w tym roku dwukrotnie nagrodzona za swoją działalność CSR-ową i na rzecz zrównoważonego rozwoju – w marcu br. przez Pracodawców Pomorza podczas corocznego Gala Evening, a w listopadzie przez Belgijską Izbę Handlowa, która nagrodziła firmę główną nagrodą w kategorii firm Amber (do 10 pracowników).

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.