Dzieląc się, dbamy o innych - święta w Stoczni Cesarskiej
Zdjęcia: https://we.tl/t-vKsspwbZLU
Stocznia Cesarska Development rozszerza dotychczasowe działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i budowania społeczności.
Rok 2020, który był wyjątkowy pod wieloma względami, zbliża się ku końcowi. Większość z nas poznała w tym roku szerokie znaczenie haseł #zostańwdomu i #dystansspoleczny. Dzięki temu bardziej niż kiedykolwiek zdaliśmy sobie sprawę, że nic nie zastąpi bycia razem w przestrzeni fizycznej.
W Stoczni Cesarskiej od kilku lat adwent rozpoczyna się od symbolicznego zamontowania gwiazdy na haku Żurawia M3. Gwiazda wskazuje nie tylko drogę do najlepszego punktu widokowego w mieście, ale ma pełnić również rolę gwiazdy nadziei. Cieszymy się, że możemy wspierać potrzebujących, zwłaszcza w tym trudnym czasie” – mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stoczni Cesarskiej.
W tym roku gwiazdę zauważył św. Mikołaj, który przyciągnięty jej blaskiem zaciekawił się miejscem, postanowił je odwiedzić i obdarować swoją magią. Mieszkańcy nie tylko mogli podziwiać pozostawione na budynkach ślady obecności świętego, ale również stali się jego pomocnikami. Gdańszczanie wskazali organizacje, do których przekazane zostały darowizny od Stoczni Cesarskiej Development i partnera akcji mikołajkowej, firmy Svoboda, w wysokości 5.000 zł.
Dwa lata z rzędu, tuż przed Bożym Narodzeniem, Stocznia Cesarska Development wraz z Fundacją Społecznie Bezpieczni zapraszała osoby potrzebujące do wigilijnego stołu. Niestety, z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną, dotychczasowa formuła musiała ulec zmianie. W tym roku Stocznia Cesarska Development wspólnie z Fundacją Społecznie Bezpieczni przygotowała łącznie 50 paczek, które zostały rozdane uczestnikom projektu „housing first”, osobom korzystającym z autobusu SOS oraz streetworkerom z gdańskiego Towarzystwa Pomocy Św. Brata Alberta, którzy bezpośrednio dostarczali paczki potrzebującym.
Każdy podarunek wypełniły po brzegi praktyczne artykuły, wśród których były termosy, rękawiczki, czapki, szaliki, a także wiele artykułów higienicznych, takich jak szczoteczki i pasty do zębów, chusteczki nawilżane, płyny dezynfekujące, rękawiczki jednorazowe oraz maseczki. Poza praktycznymi przedmiotami nie mogło zabraknąć świątecznych akcentów w postaci czekolady, mandarynek, orzechów oraz kartek świątecznych z życzeniami.
Paczki pakowali pracownicy Żurawia M3, którzy pomimo sytuacji epidemiologicznej, w tym roku podwoili liczbę odwiedzających ten wyjątkowy punkt widokowy.
„Wzrost liczby odwiedzających Żuraw M3 dał Fundacji Społecznie Bezpieczni więcej możliwości realizacji swojej misji, a świadomość, że wiele osób miało w to swój wkład, jest fantastyczna. Nie możemy się doczekać, aby wspólnie z Fundacją rozszerzyć nasze działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i ekonomii społecznej” – dodaje Schuurman.
Przypomnijmy, że cały dochód ze sprzedaży biletów przeznaczony jest na działalność statutową Fundacji Społecznie Bezpieczni. W tym roku Prezes Fundacji, Dominik Kwiatkowski, umożliwił Stoczni Cesarskiej Development wskazanie celu, na jaki środki te zostaną przeznaczone. 2.500 zł trafi do Fundacji „Mam marzenie” w Gdańsku, a za pozostałe 2.500 zł zostały sfinansowane paczki świąteczne dla byłych stoczniowców, którym firma w ten sposób okazała pomoc, wdzięczność i wsparcie. Akcję doręczania świątecznych paczek wsparła gdyńska firma MiiMove carsharing, zapewniając „sanie” do dostarczenia podarunków.
Stocznia Cesarska Development została w tym roku dwukrotnie nagrodzona za swoją działalność CSR-ową i na rzecz zrównoważonego rozwoju – w marcu br. przez Pracodawców Pomorza podczas corocznego Gala Evening, a w listopadzie przez Belgijską Izbę Handlowa, która nagrodziła firmę główną nagrodą w kategorii firm Amber (do 10 pracowników).
Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.