Europejska premiera filmu „Do prostego człowieka” odbędzie się w Warszawie
Animowana produkcja studia Platige Image znalazła się pośród innych tytułów walczących o laury w prestiżowym Konkursie Filmów Krótkometrażowych.
Film inspirowany wierszem Juliana Tuwima z 1929 r. ujawnia mechanizmy które tłumaczą wojnę jako powszechnie akceptowalną i potrzebną serię wydarzeń. Światowa premiera animacji miała miejsce w sierpniu na festiwalu SIGGRAPH w USA. W pełni wygenerowany komputerowo short pokazuje niekończący się cykl zniszczenia, w którym najdrobniejszy konflikt może stać się iskrą zapalną i eskalować na globalną skalę, a powtarzalność narracji nadaje animacji dodatkowego wydźwięku, zmuszającego do głębszej refleksji. Całości nadaje ton narracja z offu, na którą składają się wersy z wiersza autora pierwowzoru, co dodatkowo wzmacnia wymowę.
- Wiersz Tuwima jest dla mnie genialną próbą uchwycenia schematu poprzedzającego wszelkie działania zbrojne i niestety, pomimo upływu lat, pozostaje on nadal aktualny. – mówi pomysłodawca i reżyser animacji, Cezary Albiński. Żeby trafić przede wszystkim do młodego odbiorcy, zdecydowaliśmy się na dynamiczny montaż i intensywność przekazu, potęgowaną przez muzykę Rafała Żaka – całość może przypominać splot teledysku, newsa telewizyjnego i relacji z parady wojskowej, czyli pokazu siły zbrojnej – dodaje.
Cieszymy się, że europejska premiera filmu będzie mieć miejsce właśnie tutaj, w Warszawie. Liczymy na to, że obraz spotka się z uznaniem międzynarodowej widowni. Krótkie animacje były zawsze naszą mocną stroną. „Do prostego człowieka” ma szansę pójść w ślady „Katedry” Tomka Bagińskiego czy „Paths of Hate” Damiana Nenowa i być jedną z wizytówek młodego polskiego kina animowanego na świecie – ocenił Karol Żbikowski, prezes Platige Image.
W tych samych dniach, co WFF odbywa się także Animest w Rumunii, gdzie “Do prostego człowieka” zostanie pokazane w sekcji “Short Film”.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.