Europejska premiera filmu „Do prostego człowieka” odbędzie się w Warszawie
Animowana produkcja studia Platige Image znalazła się pośród innych tytułów walczących o laury w prestiżowym Konkursie Filmów Krótkometrażowych.
Film inspirowany wierszem Juliana Tuwima z 1929 r. ujawnia mechanizmy które tłumaczą wojnę jako powszechnie akceptowalną i potrzebną serię wydarzeń. Światowa premiera animacji miała miejsce w sierpniu na festiwalu SIGGRAPH w USA. W pełni wygenerowany komputerowo short pokazuje niekończący się cykl zniszczenia, w którym najdrobniejszy konflikt może stać się iskrą zapalną i eskalować na globalną skalę, a powtarzalność narracji nadaje animacji dodatkowego wydźwięku, zmuszającego do głębszej refleksji. Całości nadaje ton narracja z offu, na którą składają się wersy z wiersza autora pierwowzoru, co dodatkowo wzmacnia wymowę.
- Wiersz Tuwima jest dla mnie genialną próbą uchwycenia schematu poprzedzającego wszelkie działania zbrojne i niestety, pomimo upływu lat, pozostaje on nadal aktualny. – mówi pomysłodawca i reżyser animacji, Cezary Albiński. Żeby trafić przede wszystkim do młodego odbiorcy, zdecydowaliśmy się na dynamiczny montaż i intensywność przekazu, potęgowaną przez muzykę Rafała Żaka – całość może przypominać splot teledysku, newsa telewizyjnego i relacji z parady wojskowej, czyli pokazu siły zbrojnej – dodaje.
Cieszymy się, że europejska premiera filmu będzie mieć miejsce właśnie tutaj, w Warszawie. Liczymy na to, że obraz spotka się z uznaniem międzynarodowej widowni. Krótkie animacje były zawsze naszą mocną stroną. „Do prostego człowieka” ma szansę pójść w ślady „Katedry” Tomka Bagińskiego czy „Paths of Hate” Damiana Nenowa i być jedną z wizytówek młodego polskiego kina animowanego na świecie – ocenił Karol Żbikowski, prezes Platige Image.
W tych samych dniach, co WFF odbywa się także Animest w Rumunii, gdzie “Do prostego człowieka” zostanie pokazane w sekcji “Short Film”.

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.