Komunikaty PR

Fabryka Norblina oficjalnie ze swoim muzeum

2021-03-04  |  16:05
Biuro prasowe
Kontakt

Ada Wysocka
Beyond Public Relations

ul. Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.wysocka|bepr.pl| |a.wysocka|bepr.pl
+48 733 332 018
bepr.pl
Do pobrania Muzeum_IP ( 0.07 MB )

Muzeum otworzy swoją ekspozycję  już w drugim półroczu bieżącego roku, a przyszłych odwiedzających zaskoczy czterema tematycznymi ścieżkami zwiedzania, licznymi kreatywnymi rozwiązaniami z zakresu nowych technologii, a także unikatową, otwartą formułą. Będzie też jedną z najważniejszych funkcji rewitalizowanego przez Grupę Capital Park kompleksu. Prawie 2-hektarowy teren w samym sercu warszawskiej Woli, pomiędzy ulicami Prostą, Łucką i Żelazną po wielu latach w atrakcyjny, multimedialny sposób opowie warszawiakom oraz odwiedzającym miasto turystom swoją kilkusetletnią historię. Ze względu na swą specyfikę – otwartego terenu z zachowanym zabytkowym układem 10 pofabrycznych budynków oraz 50 maszynami i urządzeniami (42 z nich znajdują się w rejestrze zabytków), Muzeum Fabryki Norblina będzie miało niestandardowy, otwarty charakter i będzie dostępne dla wszystkich odwiedzających kompleks, niezależnie od celu wizyty. Ekspozycja będzie miała niejednorodny charakter, a strefa muzealna i komercyjna będą przenikały się wzajemnie. Dostępne będą cztery ścieżki zwiedzania: Budynki i Architektura, Maszyny i Urządzenia, Ludzie oraz Wyroby. Odwiedzający rozpoczną podróż przez dzieje tego terenu od XVIII w., kiedy był on jeszcze własnością Franciszka Ryxa – kamerdynera króla Stanisława Augusta, poprzez lata świetności zakładu Norblin, Bracia Buch i T. Werner, aż do powojennej działalności jako Walcownia Metali Warszawa. Muzeum pokaże także losy tego miejsca po 1982 roku, kiedy zakończona została fabryczna produkcja. Zwiedzający poznają dzieje rodzin Wernerów i Norblinów, a także sylwetki znaczących historycznie dla fabryki postaci – m.in. Franciszka Ryxa, czy Julii Keilowej – wybitnej projektantki międzywojennej, która tworzyła dla najważniejszych polskich zakładów platerniczych – w tym Fabryki Norblina. Jest autorką m.in. słynnej cukiernicy-kuli w stylu art deco, której produkcję Muzeum Fabryki Norblina odtworzyło po ponad 85 latach, przygotowując limitowaną serię reprodukcji. W ramach jednej ze ścieżek zwiedzania będzie można obejrzeć także kolekcję ponad 600 platerów, z których produkcji w przełomie XIX i XX w. fabryka słynęła nie tylko w Polsce, ale również w Europie i na Zakaukaziu. Muzeum będzie obfitowało w najnowsze rozwiązania technologiczne z obszaru multimediów i wirtualnej rzeczywistości – to właśnie za ich pomocą będzie można niemal namacalnie przenieść się do czasów, w których fabryka tętniła pracą.

Praktycznie wszystkie ścieżki zwiedzania pokrywają się z ciągami komunikacyjnymi planowanych obiektów handlowych, gastronomicznych lub biurowych. Każda z osób wchodzących na teren kompleksu niemal na każdym kroku będzie stykać się z historią tego wyjątkowego miejsca dzięki unikatowej, otwartej formule muzeum oraz multimedialnym technologiom mówi Artur Setniewski, dyrektor Muzeum Fabryki Norblina– Odwiedzający będą mogli skorzystać z wielu ciekawie zaaranżowanych i angażujących ich aktywność ekspozycji – w jednej z nich np. wcielą się w rolę operatora fabrycznego pieca. Wchodząc na taras widokowy, skorzystają z - wydawałoby się - standardowych lunet do podziwiania panoramy. Tu jednak, za pomocą specjalnych pokręteł, będą mogli zmienić rzeczywisty i aktualny wygląd fragmentu fabrycznego terenu na jego historyczny odpowiednik. Nie mniej, najważniejsza dla widza muzeum będzie możliwość obcowania z oryginalnymi obiektami: pofabrycznymi budynkami, maszynami tworzącymi pełny ciąg technologiczny fabryki oraz jej wyrobami, zakonserwowanymi i odrestaurowanymi z zachowaniem historycznych śladów i naleciałości. Wierzymy, że właśnie taka formuła najlepiej opowie wyjątkową historię Fabryki Norblina, będącej ikoną warszawskiego przemysłu. To nasz ukłon w stronę tak długiej i znaczącej tradycji tego miejsca, która wreszcie doczeka się należnej sobie prezentacji i dotrze nie tylko do mieszkańców miasta, ale stanowić będzie również kolejny ciekawy punkt dla odwiedzających je  turystów  – dodaje A. Setniewski.

Przewodnikiem po muzeum będzie mobilna aplikacja, w ramach której zostaną poprowadzone dwa modele zwiedzania: bezpłatny, zawierający kompleksowo zebrane najważniejsze informacje o fabryce, jak również pogłębiający go i poszerzający wiedzę dodatkowy kontent, dostępny dla odwiedzających, którzy zakupią bilety. W wersji płatnej będzie także możliwość skorzystania z dodatkowych funkcji multimedialnych ekspozycji. Ze względu na otwarty charakter, muzeum nastawione jest na samodzielne zwiedzanie i eksplorowanie historii Norblina np. pod kątem własnych zainteresowań czy jednego wybranego aspektu tematycznego (możliwy jest wybór tylko jednej ścieżki, np. skoncentrowanej tylko na platerach). Planowane są także warianty dla grup szkolnych czy system przewodników głosowych, dedykowany tym, którzy nie będą mieć możliwości zainstalowania aplikacji. Dla tych osób przewidziane są również różnego rodzaju drukowane mapy, katalogi czy broszury. Ich zawartość oraz zakres będzie różnił się w zależności od wybranego wariantu zwiedzania – bezpłatnego lub biletowanego. Przy muzeum działać będzie także sklep (stacjonarny i internetowy), w którym sprzedawane będą pamiątki związane z fabryką, m.in. limitowana kolekcja reprodukcji cukiernic projektu Julii Keilowej.

– Muzeum Fabryki Norblina to nowoczesny i unikatowy koncept, z którego jesteśmy szczególnie dumni. Jako inwestor skupiający się na projektach opartych na idei placemakingu, chcemy wokół nich budować społeczności i tak kształtować ich politykę, by wrastały w miejską tkankę i budowały jej wartość dodaną. Z dużym szacunkiem pochylamy się nad historią tego miejsca, ale opowiadamy ją w sposób atrakcyjny, barwny i interaktywny. Umożliwiamy eksplorowanie jej na własną rękę, a narrację prowadzimy tak, by była ciekawa dla każdego, niezależnie od wieku czy zasobu wiedzy o Norblinie. Mamy nadzieję, że mnogość możliwych wątków poznawania historii fabryki oraz atrakcyjna formuła ekspozycji sprawią, że widzowie będą wracać do nas wielokrotnie, pragnąc za każdym razem wzbogacić się o kolejną porcję przystępnie podanej wiedzy – podsumowuje Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Capital Park, odpowiedzialna za projekt rewitalizacji Fabryki Norblina.

Fabryka Norblina zaoferuje 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, z czego 41 tys. mkw. to biura, a  pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, gastronomiczne, usługowe, handlowe, kulturalne oraz wellness. Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina, oprócz BioBazaru znajdzie się m.in. foodhall z ponad 30 konceptami gastronomicznymi (3.200 mkw.), butikowe kino z siedmioma salami (3.300 mkw.), Piano Bar z muzyką na żywo (408 mkw.), a także liczne restauracje. W części biurowej kompleksu swoje biura będą miały m.in. Allegro.pl (16.200 mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.). Blisko 800 mkw. powierzchni zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki ART BOX Experience. Planowane ukończenie inwestycji to II połowa 2021 roku.

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura BRAK ZDJĘCIA
2024-04-24 | 01:00

Jak dbać o prawa autorskie?

Od 1995 roku dzięki inicjatywie UNESCO obchodzimy 23 kwietnia Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji powinniśmy przyjrzeć się dobrym praktykom dbania o prawa autorskie, np. dorobkowi Tove Jansson, autorki Muminków.
Kultura Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
2024-04-16 | 20:00

Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024

Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza wszystkich na obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego ONZ. Wydarzenie odbędzie się w sobotę 20 kwietnia
Kultura Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
2024-03-28 | 15:00

Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna

Partnerstwo – z Fundacją Światowego Dziedzictwa Kinderdijk – będzie polegało na wykorzystaniu wiedzy technicznej AkzoNobel oraz innowacyjnych powłok firmy w celu konserwacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.