Facebook Neli Małej Reporterki zanotował wzrost aktywności o 455%
W czasie pandemii i restrykcji związanych z wychodzeniem z domu, Polacy chętniej niż dotychczas korzystają z Internetu. Platformy internetowe do oglądania seriali, filmów i programów, cieszą się przyrostem widzów na poziomie kilku milionów[1]. Jak to wygląda w social mediach?
Nela Mała Reporterka rozpoczęła dwutygodniowy cykl codziennych spotkań autorskich dla dzieci już 17 marca. Na swoim Facebooku opowiada dzieciom o swoich książkach, przygodach, prowadzi lekcje rysunku egzotycznych zwierząt i lepienia z plasteliny.
Wyniki oglądalności
Internetowe spotkania z Nelą cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród dzieci i rodziców. Na dzień 26 marca wyniki kształtują się następująco: prawie 300 tysięcy osób obejrzało materiały Neli, zaś zasięgi na jej fanpage wzrosły o 126%. Mała Reporterka może pochwalić się również wysokim stopniem zaangażowania odbiorców, aktywność dotycząca postów zwiększyła się o 455%, a tempo nowych polubień wzrosło o 253%[2]. „Nelę zdecydowanie wyróżnia ciekawy kontent. Ona sama jest jeszcze dzieckiem, więc najlepiej wie, co jest interesujące dla jej rówieśników i młodszego pokolenia. Dużym plusem jest jej spontaniczność, Nela nie działa według żadnych schematów, a dzieci to widzą i uwielbiają” – wyjaśnia Agnieszka Sanecka z Willson Media, licencjodawcy tytułu Nela Mała Reporterka. Wirtualne spotkania z nastoletnią podróżniczką od kwietnia będą kontynuowane w nowej odsłonie, Nela wzbogaci je o kolejne tematy plastyczne, cały czas pozostając w sferze poznawania świata, zwierząt i edukacji.
Według badań z 2019 roku, około 80% Polaków korzysta z Internetu[3]. Spotkania online z piosenkarzami, aktorami oraz pisarzami zyskały ogromną popularność. Coraz więcej rozpoznawalnych osób decyduje się na organizowanie nieoficjalnych spotkań online ze swoimi fanami we własnym domu. Najpopularniejszymi do tego narzędziami są social media.
[1] Dane wg serwisu Wirtualne Media, z dn. 30.03.2020.
[2] Dane z Facebookowego fanpage Nela Mała Reporterka za okres 28.02-26.03.2020
[3] Raport za rok 2019, przygotowany przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.