Fascynująca artystyczna podróż po świecie technologii. Wystawa Oskara Zięty
Fascynująca artystyczna podróż po świecie technologii. Wystawa Oskara Zięty
Zapraszamy na ponowne otwarcie wystawy „INFLATALES. Stalowe opowieści Oskara Zięty” w krakowskiej Galeria Architektury GAGA MOS przy ul. Rajskiej 12. APA Smart jest mecenasem wydarzenia. Na miejscu można zobaczyć połączenie sztuki, architektury z inteligentnymi technologiami.
GDZIE: Galeria Architektury GAGA MOS, ul. Rajska 12, Kraków
KIEDY: 1 lutego – 1 marca 2021.
Wystawę można zwiedzać od wtorku do niedzieli w godz. 14:00 – 18:00. Wstęp wolny.
Sztuka, natura i technologia – te trzy obszary stanowią dla Oskara Zięty inspirację i prowokują go do wytwarzania takich form, które na długo zapadają odbiorcom w pamięć. Już niebawem każdy z nas będzie mógł uczestniczyć w tej zaskakującej przygodzie, bo artysta i APA Smart zapraszają na wernisaż „INFLATALES. Stalowe opowieści Oskara Zięty”. Czego możemy się spodziewać?
Oskar Zięta to niepokorny artysta młodego pokolenia. Architekt i projektant procesów, łączący w swojej twórczości najnowsze technologie z formami, które nie znają granic geometrii. Wielokrotnie nagradzany (m.in. m.in. Designpreis Award, Red Dot, Audi Mentor Preis) za igrające ze zmysłami projekty.
Kolejną odsłoną twórczości tego wizjonera jest wspomniany wernisaż krakowskiej Galerii Architektury GAGA MOS, który rozpoczął się 22 października i potrwa aż do 29 listopada. APA Smart objęła mecenat nad tą wystawą.
Odbiorcy uczestniczący we wspomnianym wydarzeniu doświadczą zaawansowanych metod projektowania i wytwarzania. Niech zaskoczą Was fascynujące bioniczne obiekty, ujęte w zaskakującą, tajemniczą formę.
Czy zjawiska fizyczne rzeczywiście są nie do zmiany? Czy pewnych granic nie da się przekroczyć? Oskar Zięta w swoim stalowym teatrze udowadnia, że takie właściwości, jak lekkość czy wytrzymałość, nabierają zupełnie innego znaczenia niż dotychczas. To wszystko przyciąga i zaskakuje na wielu poziomach.
Chłodna elegancja stali, ale także wymyślna kolorystyka oraz przejścia tonalne cechujące lustra RONDO – pozorne sprzeczności stanowią efekt eksperymentów z obróbką materiałową oraz z wykorzystaniem pigmentów. Na scenie MOS króluje natomiast imponująca instalacja z okrągłych luster, które multiplikują obraz i zakrzywiają widzialny świat.
To, co jeszcze zachwyca w wernisażu Zięty, to efemeryczne, umowne przejścia między scenami, z których zbudowana jest wystawa. Na każdej z nich znajduje się inny obiekt lub rzeźba – niektóre są dosłowne i minimalistyczne, a inne przenoszą odbiorcę do magicznej rzeczywistości światła, miraży, barwnych kolaży. To prawdziwie zmysłowe przeżycie.
Jak powstają dzieła Zięty?
U Zięty zaskakujący jest nie tylko efekt artystyczny, ale również sposób wytwarzania dzieł. Powstają one w procesie kształtowania metalu metodą FiDU, w której kluczowa jest współpraca człowieka z maszyną.
Sama filozofia wystawy zdaje się doskonale łączyć ze wspomnianą technologią. Philip Fimmano w książce “A Labour of Love” pisze: Nagle maszyna nie jest już przeciwieństwem nieokiełznanej innowacji, ale służebnicą projektanta; umożliwia, upiększa i rozwija produkcję. Człowiek i maszyna w końcu łączą się i stają się jednością.
Te dwa wersy zdają się idealnie opisywać założenie wernisażu, jak i całej twórczości Oskara Zięty. Warto uczestniczyć w tej niecodziennej podróży, prowadzącej przez świat kreacji i ścisłych powiązań między maszyną, technologią, materiałem i człowiekiem.
Zobacz więcej: https://apagroup.prowly.com/126043-fascynujaca-artystyczna-podroz-po-swiecie-technologii-wystawa-oskara-ziety

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.