Komunikaty PR

IV edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego – jury wybrało 12 laureatów!

2023-10-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Do pobrania docx ( 0.09 MB )

Fotografowie: amatorzy i profesjonaliści interpretowali 8 tematów – na wykonanie tego zadania mieli 8 godzin. Motywem przewodnim tej edycji były „Zmysły i uczucia”. Podczas gali odbył się wernisaż 3300 zdjęć konkursowych. Wyłoniono 12 laureatów nagród: ośmioro zwycięzców w każdej z ośmiu kategorii, nagrodę specjalną za portret oraz trzy nagrody główne za serię ośmiu zdjęć. Organizatorem wydarzenia jest Green Caffè Nero. Patronem honorowym wydarzenia jest Prezydent M. St. Warszawy.

W poniedziałkowy wieczór 16 października blisko 500 osób zebrało się na gali rozstrzygającej tegoroczną edycję Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. Wieczór uświetnił występ artystów Teatru Muzycznego Roma, którzy wykonali utwory z musicalu „Piloci”.

– W Green Caffè Nero dokładamy wszelkich starań, by każda kawiarnia była centrum życia sąsiedzkiego, gromadząc wokół siebie lokalną społeczność. Niezwykle cieszymy się, że taka społeczność powstała także wokół naszego fotomaratonu. Tak jak nasze kawiarnie, wszystkie zdjęcia są wyjątkowe i niepowtarzalne, a razem tworzą spójną kolekcję. – powiedziała Ewelina Karpińska, szefowa marketingu w Green Caffè Nero, które organizowało Warszawski Maraton Fotograficzny.

Zadaniem fotografów było wykonanie zdjęć ilustrujących nieznany im wcześniej temat. W tym roku motywem przewodnim wyzwania były: „Zmysły i emocje”. W jego ramach autorzy interpretowali następujące tematy: miłość, smutek, smak, wzrok, dotyk, duma oraz radość. Jedynym znanym wcześniej uczestnikom tematem była autorska interpretacja numeru startowego. Wszystkie 8 wykonanych przez uczestników zdjęć stanowi spójną całość.

Partnerami bieżącej edycji konkursu są Sony Polska – Partner Główny, Fotoforma – Partner Główny, Intelligent Technologies – Partner Technologiczny, NowaWarszawa.pl – Patron medialny, Radio Kolor – Patron medialny, oraz: Sigma Sklep, Empik Foto, OPPO, Pałac Kultury i Nauki, Galeria Le Guern, Hotel Verte Warsaw, Teatr Muzyczny Roma.

Jury pod przewodnictwem fotografa Marka Grygiela wybrało 3 zwycięskie serie zdjęć. Zwycięzcą pierwszej nagrody została Aneta Derkacz, która otrzymała dwuosobowe zaproszenie na trzydaniową kolację z pairingiem wina przygotowaną przez Aleksandra Barona w winebarze i restauracji Frank oraz 4000 zł od organizatora – Green Caffè Nero. Drugie miejsce zajęła Justyna Jezierska, która wygrała Aparat Sony ZV-E10 body - CX88700, ufundowany przez partnera głównego – Sony. Trzecią nagrodę – Drukarkę Epson ECOTANK L3251 oraz zestaw papierów i tuszy o wartości 500 zł ufundowane przez Fotoformę, otrzymała Maria Seta. Dodatkowo nagrodę specjalną za portret – smartfon OPPO Reno10 Pro, fundowany przez Oppo, przyznano Łukaszowi Komosińskiemu. Pozostali partnerzy ufundowali nagrody o minimalnej wartości 1000 zł, wśród nich znalazły się: vouchery na sprzęt elektroniczny i fotograficzny, pobyty w hotelach, zaproszenia do teatru oraz zdjęcia z autografem cenionego polskiego fotografa, Tadeusza Rolke. Zdjęcia uczestników można oglądać na stronie www.warszawskimaratonfotograficzny.pl, a wybrane prace będzie można oglądać w 4 kawiarniach Green Caffe Nero w Warszawie po 9 stycznia 2024 r.

Idea fotomaratonu jest znana na całym świecie – podobne imprezy odbywają się m.in. w Berlinie, Sztokholmie, Mediolanie, ale także w bardziej odległych zakątkach globu: w Szanghaju, Sri Lance czy Filipinach. Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero i co roku przyciąga dziesiątki zapalonych fotografów. Od zeszłej edycji zdjęcia można również robić telefonem, więc nie jest to impreza zarezerwowana wyłącznie dla profesjonalistów z bogatym doświadczeniem i drogim sprzętem. W tegorocznej edycji wzięła udział rekordowa liczba osób – aż 509 uczestników.

Podczas gali rozdania nagród ujawniono także datę przyszłorocznej edycji konkursu: 14.09.2024 r. Rejestracja na piątą edycję maratonu już ruszyła – zapisy trwają na stronie konkursu: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2024/

***

Więcej informacji o Maratonie:

Strona internetowa WMF:  www.warszawskimaratonfotograficzny.pl
Facebook:   www.facebook.com/warszawskimaratonfotograficzny
Instagram:  www.instagram.com/warszawskimaratonfotograficzny

Organizator:

O Green Caffè Nero

Green Caffè Nero to 77 kawiarni w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Green Caffè Nero powstało z połączenia doświadczeń warszawskich kawiarni Green Coffee z międzynarodową siecią Caffè Nero. Obu firmom przyświecała ta sama idea: prawdziwa kawiarnia powinna stanowić centrum lokalnego życia. Być miejscem, w którym filiżanka świeżo parzonej kawy, miły i profesjonalny personel oraz wystrój wnętrza sprawi, że każdy poczuje się jak w domu.  

Filozofia marki

Green Caffè Nero oferuje swoim gościom najwyższej jakości kawę parzoną przez doświadczonych baristów oraz świeże jedzenie przygotowywane codziennie z regionalnych produktów. W naszych kawiarniach staramy się stworzyć miłą atmosferę europejskiego salonu, popularne miejsce spotkań towarzyskich – dostępne i przyjazne. Chcemy, aby nasze lokale były wypełnione gwarem kawiarnianym, a jednocześnie dawały poczucie komfortu, relaksu, ciepła i przytulności. Osiągamy to dzięki naszym pracownikom – otwartym i serdecznym – oraz unikalnej aranżacji wnętrz i oryginalnej muzyce. Wystrój kawiarni jest współtworzony przez polskich artystów i rzemieślników, dlatego każda z nich ma swój indywidualny charakter, który idealnie pasuje do otoczenia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.