IV edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego – jury wybrało 12 laureatów!
Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Fotografowie: amatorzy i profesjonaliści interpretowali 8 tematów – na wykonanie tego zadania mieli 8 godzin. Motywem przewodnim tej edycji były „Zmysły i uczucia”. Podczas gali odbył się wernisaż 3300 zdjęć konkursowych. Wyłoniono 12 laureatów nagród: ośmioro zwycięzców w każdej z ośmiu kategorii, nagrodę specjalną za portret oraz trzy nagrody główne za serię ośmiu zdjęć. Organizatorem wydarzenia jest Green Caffè Nero. Patronem honorowym wydarzenia jest Prezydent M. St. Warszawy.
W poniedziałkowy wieczór 16 października blisko 500 osób zebrało się na gali rozstrzygającej tegoroczną edycję Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. Wieczór uświetnił występ artystów Teatru Muzycznego Roma, którzy wykonali utwory z musicalu „Piloci”.
– W Green Caffè Nero dokładamy wszelkich starań, by każda kawiarnia była centrum życia sąsiedzkiego, gromadząc wokół siebie lokalną społeczność. Niezwykle cieszymy się, że taka społeczność powstała także wokół naszego fotomaratonu. Tak jak nasze kawiarnie, wszystkie zdjęcia są wyjątkowe i niepowtarzalne, a razem tworzą spójną kolekcję. – powiedziała Ewelina Karpińska, szefowa marketingu w Green Caffè Nero, które organizowało Warszawski Maraton Fotograficzny.
Zadaniem fotografów było wykonanie zdjęć ilustrujących nieznany im wcześniej temat. W tym roku motywem przewodnim wyzwania były: „Zmysły i emocje”. W jego ramach autorzy interpretowali następujące tematy: miłość, smutek, smak, wzrok, dotyk, duma oraz radość. Jedynym znanym wcześniej uczestnikom tematem była autorska interpretacja numeru startowego. Wszystkie 8 wykonanych przez uczestników zdjęć stanowi spójną całość.
Partnerami bieżącej edycji konkursu są Sony Polska – Partner Główny, Fotoforma – Partner Główny, Intelligent Technologies – Partner Technologiczny, NowaWarszawa.pl – Patron medialny, Radio Kolor – Patron medialny, oraz: Sigma Sklep, Empik Foto, OPPO, Pałac Kultury i Nauki, Galeria Le Guern, Hotel Verte Warsaw, Teatr Muzyczny Roma.
Jury pod przewodnictwem fotografa Marka Grygiela wybrało 3 zwycięskie serie zdjęć. Zwycięzcą pierwszej nagrody została Aneta Derkacz, która otrzymała dwuosobowe zaproszenie na trzydaniową kolację z pairingiem wina przygotowaną przez Aleksandra Barona w winebarze i restauracji Frank oraz 4000 zł od organizatora – Green Caffè Nero. Drugie miejsce zajęła Justyna Jezierska, która wygrała Aparat Sony ZV-E10 body - CX88700, ufundowany przez partnera głównego – Sony. Trzecią nagrodę – Drukarkę Epson ECOTANK L3251 oraz zestaw papierów i tuszy o wartości 500 zł ufundowane przez Fotoformę, otrzymała Maria Seta. Dodatkowo nagrodę specjalną za portret – smartfon OPPO Reno10 Pro, fundowany przez Oppo, przyznano Łukaszowi Komosińskiemu. Pozostali partnerzy ufundowali nagrody o minimalnej wartości 1000 zł, wśród nich znalazły się: vouchery na sprzęt elektroniczny i fotograficzny, pobyty w hotelach, zaproszenia do teatru oraz zdjęcia z autografem cenionego polskiego fotografa, Tadeusza Rolke. Zdjęcia uczestników można oglądać na stronie www.warszawskimaratonfotograficzny.pl, a wybrane prace będzie można oglądać w 4 kawiarniach Green Caffe Nero w Warszawie po 9 stycznia 2024 r.
Idea fotomaratonu jest znana na całym świecie – podobne imprezy odbywają się m.in. w Berlinie, Sztokholmie, Mediolanie, ale także w bardziej odległych zakątkach globu: w Szanghaju, Sri Lance czy Filipinach. Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero i co roku przyciąga dziesiątki zapalonych fotografów. Od zeszłej edycji zdjęcia można również robić telefonem, więc nie jest to impreza zarezerwowana wyłącznie dla profesjonalistów z bogatym doświadczeniem i drogim sprzętem. W tegorocznej edycji wzięła udział rekordowa liczba osób – aż 509 uczestników.
Podczas gali rozdania nagród ujawniono także datę przyszłorocznej edycji konkursu: 14.09.2024 r. Rejestracja na piątą edycję maratonu już ruszyła – zapisy trwają na stronie konkursu: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2024/
***
Więcej informacji o Maratonie:
Strona internetowa WMF: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl
Facebook: www.facebook.com/warszawskimaratonfotograficzny
Instagram: www.instagram.com/warszawskimaratonfotograficzny
Organizator:
O Green Caffè Nero
Green Caffè Nero to 77 kawiarni w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Green Caffè Nero powstało z połączenia doświadczeń warszawskich kawiarni Green Coffee z międzynarodową siecią Caffè Nero. Obu firmom przyświecała ta sama idea: prawdziwa kawiarnia powinna stanowić centrum lokalnego życia. Być miejscem, w którym filiżanka świeżo parzonej kawy, miły i profesjonalny personel oraz wystrój wnętrza sprawi, że każdy poczuje się jak w domu.
Filozofia marki
Green Caffè Nero oferuje swoim gościom najwyższej jakości kawę parzoną przez doświadczonych baristów oraz świeże jedzenie przygotowywane codziennie z regionalnych produktów. W naszych kawiarniach staramy się stworzyć miłą atmosferę europejskiego salonu, popularne miejsce spotkań towarzyskich – dostępne i przyjazne. Chcemy, aby nasze lokale były wypełnione gwarem kawiarnianym, a jednocześnie dawały poczucie komfortu, relaksu, ciepła i przytulności. Osiągamy to dzięki naszym pracownikom – otwartym i serdecznym – oraz unikalnej aranżacji wnętrz i oryginalnej muzyce. Wystrój kawiarni jest współtworzony przez polskich artystów i rzemieślników, dlatego każda z nich ma swój indywidualny charakter, który idealnie pasuje do otoczenia.
Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz
„NÓŻ. ROZWAŻANIA PO PRÓBIE ZABÓJSTWA” – PREMIERA KSIĄŻKI I FILM NA ARTE.TV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.