„JEDEN BUDYNEK – WIELE MOŻLIWOŚCI” ŚWIĘTUJE PIĄTE URODZINY
Od 12 czerwca 2018 roku Muzeum Polskiej Wódki tworzy wyjątkową przestrzeń na kulturalnej mapie Warszawy. Obiekt mieści się w zrewitalizowanym, zabytkowym budynku Zakładu Rektyfikacji na terenie kompleksu Centrum Praskiego Koneser. W ramach budynku funkcjonuje nie tylko unikatowe na skalę światową muzeum poświęcone „Polskiej Wódce” – Chronionemu Oznaczeniu Geograficznemu, ale działają również między innymi: Scena Kotłownia – nowa przestrzeń eventowa (wydarzenia muzyczne, teatralne, biznesowe),
¾ Koneser Bar z jedynym tarasem na Placu Konesera oraz najmłodszy projekt: bar Setki Powodów – scena muzyczna dla profesjonalistów i amatorów, spotkań filmowych, teatru improwizacji. Miejsce łączy w sobie rozrywkę, doskonałą kuchnię i nietypową ofertę baru.
Każda z wymienionych przestrzeni Muzeum Polskiej Wódki przygotowała serię wyjątkowych atrakcji
z okazji piątego jubileuszu. Całość wydarzeń łączy akcja „5 pieczątek na 5 urodziny Muzeum Polskiej Wódki”. Do wygrania dla uczestników akcji jest 30 dwuosobowych voucherów na limitowaną serię warsztatów „Foodparing Exquisite”.
Kalendarium najważniejszych wydarzeń:
1-29 czerwca – Akcja „5 pieczątek na 5 urodziny Muzeum Polskiej Wódki”: do zebrania pięć pieczątek z różnych przestrzeni w budynku w tym: z Muzeum Polskiej Wódki za zwiedzanie, z Akademii Polskiej Wódki za udział w warsztatach, ze sklepu muzealnego i sklepu Alembik – za zakupy, oraz z muzealnych barów: ¾ Koneser Baru i Setek Powodów. Książeczka do zbierania pieczątek będzie dostępna w każdym z punktów, w tym dla gości muzealnych w Recepcji Muzeum Polskiej Wódki. Do wygrania 30 podwójnych zaproszeń do udziału w unikatowych warsztatach „Foodparing Exquisite”. Warsztaty odbędą się w dwóch terminach do wyboru: 30 czerwca i 14 lipca godz. 19.00. Szczegóły akcji w Regulaminie pod linkiem: LINK;
13 czerwca (wtorek) godz. 19.00 – Urodzinowe Zwiedzanie Kuratorskie: specjalna, dwugodzinna wersja zwiedzania, z Kuratorem Wystawy Muzeum Polskiej Wódki. Zwiedzanie zakończy opowieść
o najciekawszych eksponatach i związanych z nimi historiach: LINK;
14 czerwca (środa) godz. 19.00 – Kino ze smakiem: kolacja z menu rodem z PRL, przeplatana barwnymi opowieściami autora wieczornego menu Michała Brysia oraz znanego przewodnika po Warszawie – Łukasza Ostoję-Kasprzyckiego z konta @powarszawsku połączona z projekcją kultowego filmu „Poszukiwany, poszukiwana” Stanisława Barei LINK;
16 czerwca (piątek) godz. 20.00 – Urodzinowe Zwiedzanie Kuratorskie: specjalna, dwugodzinna wersja zwiedzania, z Kuratorem Wystawy Muzeum Polskiej Wódki. Zwiedzanie zakończy opowieść
o najciekawszych eksponatach i związanych z nimi historiach LINK;
17 czerwca (sobota) godz. 19.30 – Urodzinowa premiera letniej karty koktajlowej w ¾ Koneser Barze w towarzystwie DJ BUMI X MIKOŁAJA JANOWSKIEGO (TRUMPET) – impreza na tarasie z widokiem na Plac Konesera – WSTĘP WOLNY;
18 czerwca (niedziela) godz. 18.00 – Spacer Śladami dawnej Wytwórni Wódek Koneser: godzinny spacer prowadzony przez Martę Warchoł, przewodniczkę Muzeum Polskiej Wódki. Zapraszamy do odkrycia historii Placu Konesera i najbliższej okolicy. Zbiórka przed wejściem do Muzeum Polskiej Wódki – WSTĘP WOLNY;
18 czerwca (niedziela) godz. 19.00 – Scena Kotłownia: STAND-UP „Karol Kopiec i jego goście: Antoni Syrek-Dąbrowski” LINK;
22 czerwca (czwartek) godz. 19.00 – Setki Powodów - Premiera: Komediowy spektakl improwizowany „IMPRO” Grupa Dwie Sztuki – WSTĘP WOLNY.
Po więcej informacji na temat urodzinowego programu wydarzeń i atrakcji zapraszamy na www.muzeumpolskiejwodki.pl oraz na profile społecznościowe:
Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki
Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl
Informacje dla mediów:
|

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.