Jedno z najbardziej oryginalnych Muzeów w Warszawie wraca z wyjątkową ofertą
Mowa o Muzeum Polskiej Wódki. To oryginalne miejsce ma w swojej ofercie nie tylko zwiedzanie rozbudowanej ekspozycji, poświęconej historii Polskiej Wódki, która wpisana jest na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych UE. Oferta obejmuje również spotkania w formie warsztatów czy wykładów.
Otwarte blisko 3 lata temu, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Na zwiedzających Muzeum gości, w pięciu galeriach czekają: sala kinowa, interaktywne ekspozycje, projekcje filmowe i unikatowe eksponaty historycznych butelek.
Zwiedzanie Muzeum to informacje teoretyczne, ale także duża porcja działań praktycznych. Warsztaty pod okiem profesjonalnego barmana czy wykład na zakończenie zwiedzania, połączony z degustacją to niewątpliwie element, który to miejsce wyróżnia.
Czego mogą spodziewać się zwiedzający, odwiedzając to miejsce?
Muzeum Polskiej Wódki wymyka się definicji standardowego muzeum, zarówno w formie jak i w treści przekazu. Nowoczesna aranżacja wnętrz połączona z interaktywną formą zwiedzania, seans w miedzianym kinie, makiety ogromnych urządzeń gorzelniczych czy autentyczna miedziana kolumna destylacyjna, to tylko niektóre z atrakcji. Wrażenie robią także zbiory kilkuset zabytkowych butelek oraz nietuzinkowy sposób ich ekspozycji.
Wart podkreślenia jest fakt, że przez cały czas zwiedzania Muzeum, grupie towarzyszy przewodnik. Wycieczki organizowane są aż w 7 językach: angielskim, niemieckim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim, włoskim i oczywiście polskim.
Spodziewać się należy także zaskakującego zakończenia wycieczki. Chętni, którzy chcą zgłębić tajniki odpowiedzialnego spożywania alkoholu oraz właściwego serwowania Polskiej Wódki, biorą udział w spotkaniu z profesjonalnym barmanem, którego elementem, poza bardzo ciekawą teorią, jest praktyka w formie degustacji trzech podstawowych rodzajów Polskiej Wódki.
Elementem z pewnością wyróżniającym Muzeum Polskiej Wódki spośród innych muzeów, są spotkania w formie warsztatów. Barmani zapraszają na kameralne spotkania, podczas których uczestnicy uczą się jak prawidłowo przygotować koktajle z Polskiej Wódki oraz zgłębiają tajniki nalewek i infuzji.
W czasie pandemii, kiedy kina, teatry czy restauracje są pozamykane, tak przygotowana ekspozycja jest doskonałą alternatywą dla osób poszukujących zarówno rozrywki kulturalnej jak i towarzyskiej.
Muzeum doskonale zaadaptowano także do potrzeb wynikających z obowiązujących regulacji epidemicznych. Ograniczono liczbę osób zwiedzających w jednej grupie z 25 do 10. Dla każdego uczestnika wycieczki wyznaczono bezpieczne miejsce, aby zachować niezbędny dystans. Wszyscy pracownicy Muzeum oraz każdy z gości zobowiązani są zakrywania nosa i ust. Na każdej z galerii ustawiono ogólnodostępne dozowniki z płynem dezynfekującym, a po każdej grupie zwiedzających dezynfekowane są wszystkie interaktywne nośniki.
Z oferty Muzeum nie znikają także działania on-line. Muzeum można wirtualnie zwiedzać, poznać pracowników, oglądając serial Z żyta wzięte lub poznać interesujące fakty z historii Polskiej Wódki, wykupując 48-godzinny dostęp do platformy VOD https://zwiedzaj-online.pl/
Od 2 lutego Muzeum otworzyło drzwi dla zwiedzających, wracając do pracy w niezmienionym trybie. Będzie czynne od wtorku do niedzieli w godz.12:00-20:00.
Więcej informacji na stronie www.muzeumpolskiejwodki.pl
Serdecznie zapraszamy!
Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/
Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki
Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.