Jerzy S. Majewski opowiada o warszawskich perełkach z portfolio Globalworth
Globalworth
Twarda 18
00-105 Warszawa
michal.nitychoruk|globalworth.pl| |michal.nitychoruk|globalworth.pl
+48 886 201 362
https://www.globalworth.com/
Co wspólnego mają ze sobą kultowa Hala Koszyki i ikoniczne wieżowce: Warsaw Trade Tower i Spektrum Tower? Łączy je ten sam właściciel i zarządca – Globalworth, który razem z popularnym varsavianistą Jerzym S. Majewskim zaprasza na filmową podróż po najbardziej niezwykłych budynkach Warszawy.
W drugim, najnowszym odcinku „Miejskich opowieści Globalworth” Jerzy S. Majewski zabiera widzów na spacer do Warsaw Trade Tower – przez długi czas najwyższego budynku biurowego w Polsce, wciąż znajdującego się w krajowej czołówce pod względem wysokości. Mierzący 208 m wieżowiec skrywa wiele tajemnic, a jego inspirowana szkołą chicagowską architektura wyróżnia się na tle szklanych fasad i powtarzalnych brył obecnie wznoszonych biurowców. Zajrzymy do przestronnego atrium i na 35. piętro konferencyjne, zobaczymy kondygnacje techniczne, głęboki garaż podziemny, a nawet niedostępny na co dzień dach WTT, skąd rozpościera się zapierający dech w piersiach widok na całą Warszawę.
"W naszym portfolio znajduje się wiele ikonicznych budynków, stanowiących o tożsamości miast, w których stoją - wśród są m.in. wrocławska Renoma, katowicki Supersam czy warszawska Hala Koszyki. Zarówno ich historia, architektura, jak i lokalizacja są niezwykle interesujące, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie całej serii filmów o nazwie „Miejskie opowieści Globalworth”, w której przybliżamy widzom nasze nieruchomości oraz ich okolicę. Do współpracy zaprosiliśmy nieocenionego Jerzego S. Majewskiego, który jak nikt inny potrafi opowiadać o budynkach, z niezwykłą pasją i charyzmą. Trzy odcinki poświęciliśmy warszawskim ikonom z naszego portfolio. Filmy bardzo spodobały się naszym najemcom, dlatego teraz chcemy się nimi podzielić również z szerszą publicznością, a w planach mamy realizację odcinków poświęconych najciekawszym obiektom Globalworth w miastach regionalnych."
Paweł Słupski, Senior PR & Marketing Manager w Globalworth Poland
Pierwszy odcinek „Miejskich opowieści Globalworth” ukazał się 15 maja, w Noc Muzeów, i poświęcony był Hali Koszyki. Jerzy S. Majewski przybliżył w nim historię i architekturę tego najpopularniejszego polskiego food hallu, który powstał w secesyjnej hali targowej z początku XX wieku, oraz okalających ją budynków, będących częścią wielofunkcyjnego kompleksu Koszyków. W ramach odcinka poznajemy również najbliższe sąsiedztwo – domy Mieczysława Fogga i Stanisława Wigury czy ukryty między podwórkami kamienic pałacyk Stanisława Ursyn-Rusieckiego.
Trzeci i ostatni w tym roku odcinek „Miejskich opowieści” będzie poświęcony Spektrum Tower, w którym mieści się m.in. siedziba Globalworth w Polsce.
Jerzy S. Majewski – varsavianista, historyk sztuki, dziennikarz miesięcznika "Stolica", autor niezliczonych książek, albumów i artykułów o Warszawie. Prowadzi blog Miasta Rytm i program dokumentalny o tym samym tytule na Canal+, w którym pokazuje bogactwo architektoniczne polskich miast. Od 1993 r. współpracuje z „Gazetą Wyborczą”, a od 1994 r. z „Architekturą-murator”, gdzie ukazują się jego teksty varsavianistyczne i recenzje budynków. Od tego roku Jerzy S. Majewski prowadzi również cykl filmów „Miejskie Opowieści Globalworth”, w którym przybliża historię i ciekawostki związane z najbardziej kultowymi budynkami znajdującymi się w portfolio Globalworth.
Jak dbać o prawa autorskie?
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.