Julia Gniadecka dołącza do zespołu Platige Films
Do zespołu Platige Films, realizującego produkcję filmów pełnometrażowych oraz seriali, dołączyła Julia Gniadecka. Jako producentka będzie odpowiedzialna za rozwój kontentu międzynarodowego, wykorzystując tym samym wiedzę zdobytą przy największych produkcjach, zarówno w Polsce, jak i zagranicą. W jej portfolio znajduje się m.in. współpraca z Netflixem, Searchlight Pictures czy Paramount Pictures.
Julia Gniadecka swoją ścieżkę zawodową rozpoczęła już w wieku 18 lat, w Studiu Filmowym Zebra. Dalej realizowała się na planach filmowych m.in. Agnieszki Holland (Pokot), Agnieszki Smoczyńskiej (Córki dancingu), czy Arkadiusza Jakubika (Prosta historia o morderstwie).
Julia jest jedyną w Polsce absolwentką prestiżowego MFA Peter Stark Producing Program na USC School of Cinematic Arts, uznawanej przez Hollowood Reporter za najlepszą szkołę filmową w Stanach Zjednoczonych. Po niespełna miesiącu po przyjeździe do Stanów rozpoczęła staż w Paramount Pictures, gdzie pracowała m.in. przy dostępnym na Netflixie serialu Alienista. Następnym krokiem była praca w Searchlight Pictures, gdy studio realizowało m.in. Jojo Rabbit, i prowadziło kampanie Oscarowe tytułów Kształt Wody oraz Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri.
W ostatnich latach Julia pracowała w zespole producenckim Stevena Soderbergha, m.in. przy filmach Wysokie loty (2019) i Niech gadają (2020) z Meryl Streep w roli głównej. Ostatnio premierę miał również realizowany z jej udziałem hiszpańskojęzyczny thriller Bezpieczna odległość (2021), wyprodukowany m.in. przez Marka Johnsona (Breaking Bad) i Pablo Larraína (Spencer) dla Netflixa. Z portfolia filmów, przy których pracowała, na swoją premierę czeka też Dog, produkcja MGM, której współreżyserem jest Channing Tatum. Dotychczas Julia pracowała na planach filmowych w kilkunastu krajach, w tym w Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, oraz Chile. Do Platige dołącza z aktywną znajomością międzynarodowego rynku – od developmentu po dystrybucję.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.