Julia Gniadecka dołącza do zespołu Platige Films
Do zespołu Platige Films, realizującego produkcję filmów pełnometrażowych oraz seriali, dołączyła Julia Gniadecka. Jako producentka będzie odpowiedzialna za rozwój kontentu międzynarodowego, wykorzystując tym samym wiedzę zdobytą przy największych produkcjach, zarówno w Polsce, jak i zagranicą. W jej portfolio znajduje się m.in. współpraca z Netflixem, Searchlight Pictures czy Paramount Pictures.
Julia Gniadecka swoją ścieżkę zawodową rozpoczęła już w wieku 18 lat, w Studiu Filmowym Zebra. Dalej realizowała się na planach filmowych m.in. Agnieszki Holland (Pokot), Agnieszki Smoczyńskiej (Córki dancingu), czy Arkadiusza Jakubika (Prosta historia o morderstwie).
Julia jest jedyną w Polsce absolwentką prestiżowego MFA Peter Stark Producing Program na USC School of Cinematic Arts, uznawanej przez Hollowood Reporter za najlepszą szkołę filmową w Stanach Zjednoczonych. Po niespełna miesiącu po przyjeździe do Stanów rozpoczęła staż w Paramount Pictures, gdzie pracowała m.in. przy dostępnym na Netflixie serialu Alienista. Następnym krokiem była praca w Searchlight Pictures, gdy studio realizowało m.in. Jojo Rabbit, i prowadziło kampanie Oscarowe tytułów Kształt Wody oraz Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri.
W ostatnich latach Julia pracowała w zespole producenckim Stevena Soderbergha, m.in. przy filmach Wysokie loty (2019) i Niech gadają (2020) z Meryl Streep w roli głównej. Ostatnio premierę miał również realizowany z jej udziałem hiszpańskojęzyczny thriller Bezpieczna odległość (2021), wyprodukowany m.in. przez Marka Johnsona (Breaking Bad) i Pablo Larraína (Spencer) dla Netflixa. Z portfolia filmów, przy których pracowała, na swoją premierę czeka też Dog, produkcja MGM, której współreżyserem jest Channing Tatum. Dotychczas Julia pracowała na planach filmowych w kilkunastu krajach, w tym w Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, oraz Chile. Do Platige dołącza z aktywną znajomością międzynarodowego rynku – od developmentu po dystrybucję.

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.