Koncerty i festiwal lokalnych marek w Arkadach Wrocławskich
W ostatni weekend lutego w Arkadach Wrocławskich odbędzie się kolejna odsłona targów rękodzieła Artishop, tym razem w muzycznej oprawie. Kiermasz lokalnych marek z Polski i Ukrainy oraz strefę w duchu zero waste uzupełnią wyjątkowe koncerty. Festiwal będzie okazją nie tylko do kupienia unikatowych rzeczy, ale też do zapoznania się z twórczością artystów.
Trzecia odsłona popularnego festiwalu Artishop odbędzie się 24 i 25 lutego. Wydarzenie z ponad 10-letnią tradycją w Ukrainie przeniosło się do Polski i z powodzeniem odbywa się w przestrzeniach obiektów komercyjnych Develii. Współpraca dwóch krajów sprawiła, że podczas targów można podziwiać unikatowe wyroby prezentujące zarówno kulturę polską, jak i ukraińską.
Na kiermaszu nie zabraknie biżuterii, ceramiki, akcesoriów do domu, torebek czy odzieży, wykonanych w małych nakładach i z wysokiej jakości materiałów. Wydzielona zostanie także strefa w duchu zero waste. Uczestnicy będą mogli wymieniać się ubraniami, dodatkami oraz książkami. Na każdej edycji festiwalu obecne jest stoisko charytatywne, z którego 100% sprzedaży zostaje przeznaczone na wsparcie wolontariuszy pomagającym mieszkańcom Charkowa. Ponadto najnowsza odsłona Artishop zostanie urozmaicona o wyjątkowe koncerty ukraińskich muzyków - Artura Lenivenko, Eugenii Violin oraz Divo, które odbędą się w sobotę, 25 lutego, w godzinach 13:00-17:00.
- Festiwal Artishop to idealne połączenie zakupów i wymiany doświadczeń, wszystko to w miłej, twórczej atmosferze, tym razem także z muzyką na żywo w tle. Serdecznie zapraszamy do Arkad Wrocławskich w najbliższy piątek oraz sobotę w godzinach 11-19. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny – podkreśla Jagoda Najwer, koordynator ds. projektów marketingowych w Develia S.A.
Lista wystawców dostępna jest na stronie: http://www.arkadywroclawskie.pl/

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.