Komunikaty PR

#ksiazkanakryzys - życie literackie podczas pandemii

2020-04-22  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magda Kaczyńska
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska

Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl

Epidemia koronawirusa i związane z tym ograniczenia sprawiły, że życie literackie przeniosło się do internetu, przede wszystkim do mediów społecznościowych. To tutaj odbywają się premiery książek, spotkania autorskie, rozmowy o literaturze. Aktywnie działają grupy literackie i blogerzy.

Odpowiedzią na potrzebę rozmowy, wymiany myśli, spotkania, choćby tylko wirtualnego, stała się społeczna akcja #ksiazkanakryzys. Internauci, czytelnicy i autorzy dzielą się w mediach społecznościowych wrażeniami z przeczytanych książek, polecają sobie nawzajem ciekawe tytuły, rozmawiają o nowościach literackich. Tworzą wspólnotę miłośników literatury, dzięki czemu izolacja jest mniej dotkliwa. Dołączają do niej także ci, którzy dotąd nie czuli potrzeby czytania. Książka stała się dla nich lekiem na nudę, a równocześnie – przenosząc w inne wymiary, środkiem łagodzącym niepokój i stres. Może się więc okazać, że – paradoksalnie – kwarantanna przyczyni się do wzrostu czytelnictwa.

Strona akcji www.ksiazkanakryzys.pl staje się powoli kroniką… nie tyle z oblężonego miasta, co z czasów zarazy. Będzie zapisem wydarzeń na rynku książki z tego niespokojnego czasu. Na stronie www.ksiazkanakryzys.pl można znaleźć listę zarekomendowanych przez internautów książek, kalendarium nadchodzących spotkań autorskich, a także linki do nagrań spotkań, które już się odbyły.

Co w ramach akcji można zrobić?
> Podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube – wrażeniami z lektury, oznaczając wpis  hashtagiem #ksiazkanakryzys, dzięki czemu odnajdą go inni czytelnicy.
> Wziąć udział  w spotkaniach autorskich i zaprosić na nie innych, udostępniając wiadomość  w mediach społecznościowych z hashtagiem #ksiazkanakryzys.
> Przejrzeć listę zaproponowanych przez czytelników książek do czytania w kryzysie. 
> Czytać i czytać. Najlepiej kupować książki w księgarni w swoim mieście (np. w ramach akcji „Książka na telefon”?) albo w którejś z popularnych księgarni internetowych.  

Serwis Granice.pl, organizator akcji #ksiazkanakryzys, zaprasza do współtworzenia społeczności czytelników podczas pandemii. Czytasz? Dołącz do nas. Nie czytasz? Również dołącz. Razem jest lepiej.

Bądźmy razem w tym trudnym czasie!
Kontakt Sławomir Krempa: skrempa@granice.pl, 531 556 031

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.