Komunikaty PR

#ksiazkanakryzys - życie literackie podczas pandemii

2020-04-22  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magda Kaczyńska
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska

Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl

Epidemia koronawirusa i związane z tym ograniczenia sprawiły, że życie literackie przeniosło się do internetu, przede wszystkim do mediów społecznościowych. To tutaj odbywają się premiery książek, spotkania autorskie, rozmowy o literaturze. Aktywnie działają grupy literackie i blogerzy.

Odpowiedzią na potrzebę rozmowy, wymiany myśli, spotkania, choćby tylko wirtualnego, stała się społeczna akcja #ksiazkanakryzys. Internauci, czytelnicy i autorzy dzielą się w mediach społecznościowych wrażeniami z przeczytanych książek, polecają sobie nawzajem ciekawe tytuły, rozmawiają o nowościach literackich. Tworzą wspólnotę miłośników literatury, dzięki czemu izolacja jest mniej dotkliwa. Dołączają do niej także ci, którzy dotąd nie czuli potrzeby czytania. Książka stała się dla nich lekiem na nudę, a równocześnie – przenosząc w inne wymiary, środkiem łagodzącym niepokój i stres. Może się więc okazać, że – paradoksalnie – kwarantanna przyczyni się do wzrostu czytelnictwa.

Strona akcji www.ksiazkanakryzys.pl staje się powoli kroniką… nie tyle z oblężonego miasta, co z czasów zarazy. Będzie zapisem wydarzeń na rynku książki z tego niespokojnego czasu. Na stronie www.ksiazkanakryzys.pl można znaleźć listę zarekomendowanych przez internautów książek, kalendarium nadchodzących spotkań autorskich, a także linki do nagrań spotkań, które już się odbyły.

Co w ramach akcji można zrobić?
> Podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube – wrażeniami z lektury, oznaczając wpis  hashtagiem #ksiazkanakryzys, dzięki czemu odnajdą go inni czytelnicy.
> Wziąć udział  w spotkaniach autorskich i zaprosić na nie innych, udostępniając wiadomość  w mediach społecznościowych z hashtagiem #ksiazkanakryzys.
> Przejrzeć listę zaproponowanych przez czytelników książek do czytania w kryzysie. 
> Czytać i czytać. Najlepiej kupować książki w księgarni w swoim mieście (np. w ramach akcji „Książka na telefon”?) albo w którejś z popularnych księgarni internetowych.  

Serwis Granice.pl, organizator akcji #ksiazkanakryzys, zaprasza do współtworzenia społeczności czytelników podczas pandemii. Czytasz? Dołącz do nas. Nie czytasz? Również dołącz. Razem jest lepiej.

Bądźmy razem w tym trudnym czasie!
Kontakt Sławomir Krempa: skrempa@granice.pl, 531 556 031

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.