Komunikaty PR

#ksiazkanakryzys - życie literackie podczas pandemii

2020-04-22  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magda Kaczyńska
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska

Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl

Epidemia koronawirusa i związane z tym ograniczenia sprawiły, że życie literackie przeniosło się do internetu, przede wszystkim do mediów społecznościowych. To tutaj odbywają się premiery książek, spotkania autorskie, rozmowy o literaturze. Aktywnie działają grupy literackie i blogerzy.

Odpowiedzią na potrzebę rozmowy, wymiany myśli, spotkania, choćby tylko wirtualnego, stała się społeczna akcja #ksiazkanakryzys. Internauci, czytelnicy i autorzy dzielą się w mediach społecznościowych wrażeniami z przeczytanych książek, polecają sobie nawzajem ciekawe tytuły, rozmawiają o nowościach literackich. Tworzą wspólnotę miłośników literatury, dzięki czemu izolacja jest mniej dotkliwa. Dołączają do niej także ci, którzy dotąd nie czuli potrzeby czytania. Książka stała się dla nich lekiem na nudę, a równocześnie – przenosząc w inne wymiary, środkiem łagodzącym niepokój i stres. Może się więc okazać, że – paradoksalnie – kwarantanna przyczyni się do wzrostu czytelnictwa.

Strona akcji www.ksiazkanakryzys.pl staje się powoli kroniką… nie tyle z oblężonego miasta, co z czasów zarazy. Będzie zapisem wydarzeń na rynku książki z tego niespokojnego czasu. Na stronie www.ksiazkanakryzys.pl można znaleźć listę zarekomendowanych przez internautów książek, kalendarium nadchodzących spotkań autorskich, a także linki do nagrań spotkań, które już się odbyły.

Co w ramach akcji można zrobić?
> Podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube – wrażeniami z lektury, oznaczając wpis  hashtagiem #ksiazkanakryzys, dzięki czemu odnajdą go inni czytelnicy.
> Wziąć udział  w spotkaniach autorskich i zaprosić na nie innych, udostępniając wiadomość  w mediach społecznościowych z hashtagiem #ksiazkanakryzys.
> Przejrzeć listę zaproponowanych przez czytelników książek do czytania w kryzysie. 
> Czytać i czytać. Najlepiej kupować książki w księgarni w swoim mieście (np. w ramach akcji „Książka na telefon”?) albo w którejś z popularnych księgarni internetowych.  

Serwis Granice.pl, organizator akcji #ksiazkanakryzys, zaprasza do współtworzenia społeczności czytelników podczas pandemii. Czytasz? Dołącz do nas. Nie czytasz? Również dołącz. Razem jest lepiej.

Bądźmy razem w tym trudnym czasie!
Kontakt Sławomir Krempa: skrempa@granice.pl, 531 556 031

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.