Komunikaty PR

#ksiazkanakryzys - życie literackie podczas pandemii

2020-04-22  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magda Kaczyńska
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska

Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl

Epidemia koronawirusa i związane z tym ograniczenia sprawiły, że życie literackie przeniosło się do internetu, przede wszystkim do mediów społecznościowych. To tutaj odbywają się premiery książek, spotkania autorskie, rozmowy o literaturze. Aktywnie działają grupy literackie i blogerzy.

Odpowiedzią na potrzebę rozmowy, wymiany myśli, spotkania, choćby tylko wirtualnego, stała się społeczna akcja #ksiazkanakryzys. Internauci, czytelnicy i autorzy dzielą się w mediach społecznościowych wrażeniami z przeczytanych książek, polecają sobie nawzajem ciekawe tytuły, rozmawiają o nowościach literackich. Tworzą wspólnotę miłośników literatury, dzięki czemu izolacja jest mniej dotkliwa. Dołączają do niej także ci, którzy dotąd nie czuli potrzeby czytania. Książka stała się dla nich lekiem na nudę, a równocześnie – przenosząc w inne wymiary, środkiem łagodzącym niepokój i stres. Może się więc okazać, że – paradoksalnie – kwarantanna przyczyni się do wzrostu czytelnictwa.

Strona akcji www.ksiazkanakryzys.pl staje się powoli kroniką… nie tyle z oblężonego miasta, co z czasów zarazy. Będzie zapisem wydarzeń na rynku książki z tego niespokojnego czasu. Na stronie www.ksiazkanakryzys.pl można znaleźć listę zarekomendowanych przez internautów książek, kalendarium nadchodzących spotkań autorskich, a także linki do nagrań spotkań, które już się odbyły.

Co w ramach akcji można zrobić?
> Podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube – wrażeniami z lektury, oznaczając wpis  hashtagiem #ksiazkanakryzys, dzięki czemu odnajdą go inni czytelnicy.
> Wziąć udział  w spotkaniach autorskich i zaprosić na nie innych, udostępniając wiadomość  w mediach społecznościowych z hashtagiem #ksiazkanakryzys.
> Przejrzeć listę zaproponowanych przez czytelników książek do czytania w kryzysie. 
> Czytać i czytać. Najlepiej kupować książki w księgarni w swoim mieście (np. w ramach akcji „Książka na telefon”?) albo w którejś z popularnych księgarni internetowych.  

Serwis Granice.pl, organizator akcji #ksiazkanakryzys, zaprasza do współtworzenia społeczności czytelników podczas pandemii. Czytasz? Dołącz do nas. Nie czytasz? Również dołącz. Razem jest lepiej.

Bądźmy razem w tym trudnym czasie!
Kontakt Sławomir Krempa: skrempa@granice.pl, 531 556 031

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.