Kultura na wyciągnięcie ręki – muzyka klasyczna w obiektach G City
Już w najbliższą niedzielę, 17 marca w Warszawie rozpocznie się 28. edycja Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, którego partnerem jest G City (dawniej Atrium European Real Estate). Celem tej kooperacji jest przede wszystkim propagowanie muzyki klasycznej wśród swoich społeczności oraz zapewnienie większej grupie odbiorców szerokiego dostępu do muzyki poważnej, która doskonale sprzyja rozwojowi wyobraźni, poprawie kreatywności i twórczym działaniom.
Troska o środowisko naturalne, organizacja bezpłatnych badań zdrowotnych, patronat nad wydarzeniami czy współpraca z organizacjami kulturalnymi, zbiórki na cele charytatywne – to jedynie część przykładów inicjatyw wpisujących się w koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu praktykowanej przez G City Europe (dawniej Atrium European Real Estate). Dla marki zarządzającej siecią obiektów handlowych działania skoncentrowane wokół społeczności stanowią część przemyślanej i długotrwałej strategii.
Z początkiem 2024 roku do inicjatyw wspieranych przez G City Europe dołączyło Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena. Organizacja powołana została ponad dwie dekady temu w Krakowie przez Elżbietę Penderecką – polską działaczkę kulturalną, inicjatorkę festiwali, a także członkinię zarządów wielu prestiżowych, międzynarodowych fundacji muzycznych.
Stowarzyszenie zajmuje się organizacją Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena i Festiwalu Romantycznych Kompozycji, a także promocją muzyki klasycznej oraz prowadzeniem działalności wychowawczej i popularyzatorskiej w zakresie kultury.
W ramach współpracy G City planuje promocję wydarzeń organizowanych przez Stowarzyszenie, ale także aktywne popularyzowanie muzyki klasycznej w swoich topowych obiektach handlowych. W warszawskich centrach należących do sieci, Promenadzie, Reducie, Atrium Targówek oraz we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej, pojawią się specjalne punkty, przy których odwiedzający będą mogli zapoznać się z muzyką Beethovena w wykonaniu wybitnej orkiestry Polskiego Radia. Ponadto przez cały marzec, w Reducie, będzie można uczestniczyć w mini koncertach i zajęciach dla dzieci poświęconych właśnie muzyce klasycznej, a Promenada zaprasza na koncerty i spotkania dla szkół.
– Jesteśmy dumni z możliwości współpracy ze Stowarzyszeniem im. Ludwiga van Beethovena, a przede wszystkim z panią Elżbietą Penderecką, która w Polsce stała się prawdziwą ikoną wsparcia muzyki klasycznej. Jako marka staramy się zawsze mieć na uwadze wartości bliskie naszym klientom, najemcom i lokalnym społecznościom. Takie inicjatywy to także niezwykła szansa dla lokalnych szkół na spotkania z muzyką klasyczną w atrakcyjnej formie. Być może to zainspiruje młodzież do rozwijania szczególnych zainteresowań w tym kierunku. Naszym wspólnym celem jest popularyzowanie fenomenalnej muzyki klasycznej i zapewnienie szerokiego dostępu do wybitnych dzieł – mówi Małgorzata Komarczuk, Group Head of Marketing, G-City Europe.
Jak dbać o prawa autorskie?
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.