Komunikaty PR

Marka ORKISZ zaprasza do świata sztuki wraz z domem aukcyjnym DESA Unicum

2021-12-15  |  13:00
Biuro prasowe

Co łączy dobry alkohol z domem aukcyjnym? Z całą pewnością jest to poszanowanie unikalności, wyrafinowania i kunsztu oraz obietnica wyjątkowych doświadczeń. W grudniu 2021 r. marka ORKISZ nawiązała współpracę z DESA Unicum, największym domem aukcyjnym w Polsce.

Trunek dla prawdziwego konesera

ORKISZ to wódka z segmentu ultra premium. Wytwarzana jest z wyjątkowej prapszenicy Triticum spelta, której tradycja uprawy niemal zanikła, ze względu na wysokie wymagania co do warunków, w jakich wzrasta. Dzisiaj uprawą orkiszu zajmują się specjalistyczne gospodarstwa zaledwie w kilku krajach na świecie, w tym w Polsce. Wódka ta jest wytwarzana w małych ilościach, w procesie powolnej destylacji i dzięki temu charakteryzuje ją niezrównana łagodność oraz subtelny i niepowtarzalny smak. Marka ORKISZ jest również wyjątkowa ze względu na niezwykły design butelki, będącej symbolem elegancji i minimalizmu. Zdobią ją oryginalne piktogramy odwołujące się do tradycji wytwarzania tego trunku. Ponadto ORKISZ wyróżnia się zamknięciem w postaci korka, co stanowi unikalne rozwiązanie nawet w segmencie wódek ultra premium.

Artystyczne partnerstwo

DESA Unicum to największy gracz na polskim rynku aukcyjnym, budujący bliskie relacje z kolejnymi pokoleniami miłośników sztuki. Ten dom aukcyjny posiada największą i najbardziej różnorodną ofertę aukcji dzieł sztuki dawnej, współczesnej, młodej i najnowszej, w tym obrazów, rzeźb, grafik, designu, rzemiosła artystycznego, fotografii czy obiektów kolekcjonerskich. Działalność DESA Unicum obejmuje również szereg projektów wspierających wejście na rynek nowych, obiecujących artystów, jak aukcje Młodej Sztuki. W najbliższym czasie na wydarzenia domu aukcyjnego zaprosi również marka ORKISZ. W ramach partnerstwa marka objęła patronatem następujące grudniowe aukcje, organizowane przez DESA Unicum w Warszawie:

  • Art déco. Styl i epoka

14 grudnia 2021 godz. 19:00

Warszawa, ul. Piękna 1A

 

  • Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie • Sesja II

16 grudnia 2021 godz. 19:00

Warszawa, ul. Piękna 1A

 

  • Sztuka Fantastyczna. Surrealizm i Realizm Magiczny

Aukcja: 21 grudnia 2021 godz. 19:00

Warszawa, ul. Piękna 1A

 

– Marka ORKISZ powstała z myślą o koneserach, którzy poszukują nietuzinkowych smaków
i wyrafinowanych doświadczeń. Doceniamy kunszt i dobry design, współpraca z DESA Unicum, największym domem aukcyjnym w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej to naturalny krok wynikający ze strategii naszej wyjątkowej marki –
mówi Arkadiusz Słota, Senior Brand Manager marki ORKISZ w Stock Polska.

 

***

O Stock Polska

Jesteśmy jednym z wiodących producentów wódek czystych i alkoholi smakowych, drugim największym producentem alkoholu w Polsce. Nasze flagowe marki, takie jak Żołądkowa Gorzka i Żołądkowa de Luxe od lat zajmują czołowe pozycje w swoich kategoriach i są doceniane nie tylko przez polskich konsumentów, ale również nagradzane w licznych prestiżowych, międzynarodowych konkursach. Nasza firma stanowi ważną część międzynarodowej grupy Stock Spirits Group. Specjalność Stock Polska to zarówno alkohole smakowe: Żołądkowa Gorzka, Lubelska, Saska oraz dynamicznie rozwijany portfel wódek czystych, w którym znajdują się Żołądkowa de Luxe, Stock Prestige, Amundsen, Orkisz, a także wódki Żubr i 1906.

 

***

O DESA Unicum

 

DESA Unicum to lider wśród domów aukcyjnych w Polsce, z udziałami w obrotach wynoszącymi 51,6%[1], którego historia sięga lat 50. XX wieku. W ostatnich 5 latach na aukcjach DESA Unicum wylicytowano dzieła o wartości przekraczającej 700 mln zł. Na koniec 2020 roku z łączną wartością sprzedanych dzieł sztuki w wysokości ok. 33,5 mln EUR (w zakresie malarstwa i rzeźby) DESA Unicum była 8. domem aukcyjnym w Europe[2] i 13. na świecie[3]. W 2020 roku DESA Unicum zorganizowała ok. 150 aukcji (stacjonarnych i online), podczas których wylicytowano obiekty o łącznej wartości ok. 200 mln zł. Wśród nich znalazło się 6 z 10 najdroższych obiektów wylicytowanych w Polsce w 2020 roku, w tym „M22” Wojciecha Fangora (wylicytowany za 7,4 mln zł) czy „Czytająca I” Tamary Łempickiej (4,5 mln zł). Inne rekordowo wylicytowane obiekty w historii Desa Unicum to np. obraz Andrzeja Wróblewskiego „Dwie mężatki” (13,44 mln zł), zestaw 50 figur „Tłum III” Magdaleny Abakanowicz (13,2 mln zł), obraz „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego (4,4 mln zł), obraz Jana Matejki „Święty Stanisław karcący Bolesława Śmiałego" (ponad 5,5 mln zł), czy fortepian Steinway & Sons należący do Władysława Szpilmana (1,3 mln zł).

 


[1] Dane na koniec 2020 r., wg. portalu Artinfo.pl

[2] Źródło: Artnet

[3] Źródło: Artprice.com, wszystkie okresy w sztuce poza kategorią „Dawni mistrzowie” (artyści urodzeni przed 1760 r.)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.