Marka ORKISZ zaprasza do świata sztuki wraz z domem aukcyjnym DESA Unicum
Co łączy dobry alkohol z domem aukcyjnym? Z całą pewnością jest to poszanowanie unikalności, wyrafinowania i kunsztu oraz obietnica wyjątkowych doświadczeń. W grudniu 2021 r. marka ORKISZ nawiązała współpracę z DESA Unicum, największym domem aukcyjnym w Polsce.
Trunek dla prawdziwego konesera
ORKISZ to wódka z segmentu ultra premium. Wytwarzana jest z wyjątkowej prapszenicy Triticum spelta, której tradycja uprawy niemal zanikła, ze względu na wysokie wymagania co do warunków, w jakich wzrasta. Dzisiaj uprawą orkiszu zajmują się specjalistyczne gospodarstwa zaledwie w kilku krajach na świecie, w tym w Polsce. Wódka ta jest wytwarzana w małych ilościach, w procesie powolnej destylacji i dzięki temu charakteryzuje ją niezrównana łagodność oraz subtelny i niepowtarzalny smak. Marka ORKISZ jest również wyjątkowa ze względu na niezwykły design butelki, będącej symbolem elegancji i minimalizmu. Zdobią ją oryginalne piktogramy odwołujące się do tradycji wytwarzania tego trunku. Ponadto ORKISZ wyróżnia się zamknięciem w postaci korka, co stanowi unikalne rozwiązanie nawet w segmencie wódek ultra premium.
Artystyczne partnerstwo
DESA Unicum to największy gracz na polskim rynku aukcyjnym, budujący bliskie relacje z kolejnymi pokoleniami miłośników sztuki. Ten dom aukcyjny posiada największą i najbardziej różnorodną ofertę aukcji dzieł sztuki dawnej, współczesnej, młodej i najnowszej, w tym obrazów, rzeźb, grafik, designu, rzemiosła artystycznego, fotografii czy obiektów kolekcjonerskich. Działalność DESA Unicum obejmuje również szereg projektów wspierających wejście na rynek nowych, obiecujących artystów, jak aukcje Młodej Sztuki. W najbliższym czasie na wydarzenia domu aukcyjnego zaprosi również marka ORKISZ. W ramach partnerstwa marka objęła patronatem następujące grudniowe aukcje, organizowane przez DESA Unicum w Warszawie:
- Art déco. Styl i epoka
14 grudnia 2021 godz. 19:00
Warszawa, ul. Piękna 1A
- Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie • Sesja II
16 grudnia 2021 godz. 19:00
Warszawa, ul. Piękna 1A
- Sztuka Fantastyczna. Surrealizm i Realizm Magiczny
Aukcja: 21 grudnia 2021 godz. 19:00
Warszawa, ul. Piękna 1A
– Marka ORKISZ powstała z myślą o koneserach, którzy poszukują nietuzinkowych smaków
i wyrafinowanych doświadczeń. Doceniamy kunszt i dobry design, współpraca z DESA Unicum, największym domem aukcyjnym w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej to naturalny krok wynikający ze strategii naszej wyjątkowej marki – mówi Arkadiusz Słota, Senior Brand Manager marki ORKISZ w Stock Polska.
***
O Stock Polska
Jesteśmy jednym z wiodących producentów wódek czystych i alkoholi smakowych, drugim największym producentem alkoholu w Polsce. Nasze flagowe marki, takie jak Żołądkowa Gorzka i Żołądkowa de Luxe od lat zajmują czołowe pozycje w swoich kategoriach i są doceniane nie tylko przez polskich konsumentów, ale również nagradzane w licznych prestiżowych, międzynarodowych konkursach. Nasza firma stanowi ważną część międzynarodowej grupy Stock Spirits Group. Specjalność Stock Polska to zarówno alkohole smakowe: Żołądkowa Gorzka, Lubelska, Saska oraz dynamicznie rozwijany portfel wódek czystych, w którym znajdują się Żołądkowa de Luxe, Stock Prestige, Amundsen, Orkisz, a także wódki Żubr i 1906.
***
O DESA Unicum
DESA Unicum to lider wśród domów aukcyjnych w Polsce, z udziałami w obrotach wynoszącymi 51,6%[1], którego historia sięga lat 50. XX wieku. W ostatnich 5 latach na aukcjach DESA Unicum wylicytowano dzieła o wartości przekraczającej 700 mln zł. Na koniec 2020 roku z łączną wartością sprzedanych dzieł sztuki w wysokości ok. 33,5 mln EUR (w zakresie malarstwa i rzeźby) DESA Unicum była 8. domem aukcyjnym w Europe[2] i 13. na świecie[3]. W 2020 roku DESA Unicum zorganizowała ok. 150 aukcji (stacjonarnych i online), podczas których wylicytowano obiekty o łącznej wartości ok. 200 mln zł. Wśród nich znalazło się 6 z 10 najdroższych obiektów wylicytowanych w Polsce w 2020 roku, w tym „M22” Wojciecha Fangora (wylicytowany za 7,4 mln zł) czy „Czytająca I” Tamary Łempickiej (4,5 mln zł). Inne rekordowo wylicytowane obiekty w historii Desa Unicum to np. obraz Andrzeja Wróblewskiego „Dwie mężatki” (13,44 mln zł), zestaw 50 figur „Tłum III” Magdaleny Abakanowicz (13,2 mln zł), obraz „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego (4,4 mln zł), obraz Jana Matejki „Święty Stanisław karcący Bolesława Śmiałego" (ponad 5,5 mln zł), czy fortepian Steinway & Sons należący do Władysława Szpilmana (1,3 mln zł).
[1] Dane na koniec 2020 r., wg. portalu Artinfo.pl
[2] Źródło: Artnet
[3] Źródło: Artprice.com, wszystkie okresy w sztuce poza kategorią „Dawni mistrzowie” (artyści urodzeni przed 1760 r.)
Jak dbać o prawa autorskie?
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.