Marka ORKISZ zaprasza do świata sztuki wraz z domem aukcyjnym DESA Unicum
Co łączy dobry alkohol z domem aukcyjnym? Z całą pewnością jest to poszanowanie unikalności, wyrafinowania i kunsztu oraz obietnica wyjątkowych doświadczeń. W grudniu 2021 r. marka ORKISZ nawiązała współpracę z DESA Unicum, największym domem aukcyjnym w Polsce.
Trunek dla prawdziwego konesera
ORKISZ to wódka z segmentu ultra premium. Wytwarzana jest z wyjątkowej prapszenicy Triticum spelta, której tradycja uprawy niemal zanikła, ze względu na wysokie wymagania co do warunków, w jakich wzrasta. Dzisiaj uprawą orkiszu zajmują się specjalistyczne gospodarstwa zaledwie w kilku krajach na świecie, w tym w Polsce. Wódka ta jest wytwarzana w małych ilościach, w procesie powolnej destylacji i dzięki temu charakteryzuje ją niezrównana łagodność oraz subtelny i niepowtarzalny smak. Marka ORKISZ jest również wyjątkowa ze względu na niezwykły design butelki, będącej symbolem elegancji i minimalizmu. Zdobią ją oryginalne piktogramy odwołujące się do tradycji wytwarzania tego trunku. Ponadto ORKISZ wyróżnia się zamknięciem w postaci korka, co stanowi unikalne rozwiązanie nawet w segmencie wódek ultra premium.
Artystyczne partnerstwo
DESA Unicum to największy gracz na polskim rynku aukcyjnym, budujący bliskie relacje z kolejnymi pokoleniami miłośników sztuki. Ten dom aukcyjny posiada największą i najbardziej różnorodną ofertę aukcji dzieł sztuki dawnej, współczesnej, młodej i najnowszej, w tym obrazów, rzeźb, grafik, designu, rzemiosła artystycznego, fotografii czy obiektów kolekcjonerskich. Działalność DESA Unicum obejmuje również szereg projektów wspierających wejście na rynek nowych, obiecujących artystów, jak aukcje Młodej Sztuki. W najbliższym czasie na wydarzenia domu aukcyjnego zaprosi również marka ORKISZ. W ramach partnerstwa marka objęła patronatem następujące grudniowe aukcje, organizowane przez DESA Unicum w Warszawie:
- Art déco. Styl i epoka
14 grudnia 2021 godz. 19:00
Warszawa, ul. Piękna 1A
- Sztuka Dawna. XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie • Sesja II
16 grudnia 2021 godz. 19:00
Warszawa, ul. Piękna 1A
- Sztuka Fantastyczna. Surrealizm i Realizm Magiczny
Aukcja: 21 grudnia 2021 godz. 19:00
Warszawa, ul. Piękna 1A
– Marka ORKISZ powstała z myślą o koneserach, którzy poszukują nietuzinkowych smaków
i wyrafinowanych doświadczeń. Doceniamy kunszt i dobry design, współpraca z DESA Unicum, największym domem aukcyjnym w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej to naturalny krok wynikający ze strategii naszej wyjątkowej marki – mówi Arkadiusz Słota, Senior Brand Manager marki ORKISZ w Stock Polska.
***
O Stock Polska
Jesteśmy jednym z wiodących producentów wódek czystych i alkoholi smakowych, drugim największym producentem alkoholu w Polsce. Nasze flagowe marki, takie jak Żołądkowa Gorzka i Żołądkowa de Luxe od lat zajmują czołowe pozycje w swoich kategoriach i są doceniane nie tylko przez polskich konsumentów, ale również nagradzane w licznych prestiżowych, międzynarodowych konkursach. Nasza firma stanowi ważną część międzynarodowej grupy Stock Spirits Group. Specjalność Stock Polska to zarówno alkohole smakowe: Żołądkowa Gorzka, Lubelska, Saska oraz dynamicznie rozwijany portfel wódek czystych, w którym znajdują się Żołądkowa de Luxe, Stock Prestige, Amundsen, Orkisz, a także wódki Żubr i 1906.
***
O DESA Unicum
DESA Unicum to lider wśród domów aukcyjnych w Polsce, z udziałami w obrotach wynoszącymi 51,6%[1], którego historia sięga lat 50. XX wieku. W ostatnich 5 latach na aukcjach DESA Unicum wylicytowano dzieła o wartości przekraczającej 700 mln zł. Na koniec 2020 roku z łączną wartością sprzedanych dzieł sztuki w wysokości ok. 33,5 mln EUR (w zakresie malarstwa i rzeźby) DESA Unicum była 8. domem aukcyjnym w Europe[2] i 13. na świecie[3]. W 2020 roku DESA Unicum zorganizowała ok. 150 aukcji (stacjonarnych i online), podczas których wylicytowano obiekty o łącznej wartości ok. 200 mln zł. Wśród nich znalazło się 6 z 10 najdroższych obiektów wylicytowanych w Polsce w 2020 roku, w tym „M22” Wojciecha Fangora (wylicytowany za 7,4 mln zł) czy „Czytająca I” Tamary Łempickiej (4,5 mln zł). Inne rekordowo wylicytowane obiekty w historii Desa Unicum to np. obraz Andrzeja Wróblewskiego „Dwie mężatki” (13,44 mln zł), zestaw 50 figur „Tłum III” Magdaleny Abakanowicz (13,2 mln zł), obraz „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego (4,4 mln zł), obraz Jana Matejki „Święty Stanisław karcący Bolesława Śmiałego" (ponad 5,5 mln zł), czy fortepian Steinway & Sons należący do Władysława Szpilmana (1,3 mln zł).
[1] Dane na koniec 2020 r., wg. portalu Artinfo.pl
[2] Źródło: Artnet
[3] Źródło: Artprice.com, wszystkie okresy w sztuce poza kategorią „Dawni mistrzowie” (artyści urodzeni przed 1760 r.)
Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz
„NÓŻ. ROZWAŻANIA PO PRÓBIE ZABÓJSTWA” – PREMIERA KSIĄŻKI I FILM NA ARTE.TV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.