NOT FAIR. Targi sztuki
NOT FAIR, 4–6 września 2020
Targi Sztuki Współczesnej
DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
NOT FAIR to jedno z najważniejszych wydarzeń otwarcia jesiennego sezonu artystycznego w Warszawie. W Polsce brakuje profesjonalnych targów sztuki współczesnej. W tym roku ze względu na pandemię Covid-19 większość międzynarodowych targów zostało odwołanych lub przeniesionych do Internetu. Te polskie galerie, które są aktywne międzynarodowo, nie miały zatem szans pokazania najnowszych i najciekawszych prac reprezentowanych przez siebie artystek i artystów ekspertom i szerszej publiczności. Dlatego DESA Unicum postanowiła wesprzeć polskie galerie oddając im swoją przestrzeń. Dzięki gościnie domu aukcyjnego lokalni odbiorcy będą mieli okazję obejrzeć je w Warszawie. Umożliwi ona galeriom także dotarcie do nowych odbiorców, którzy do tej pory nie mieli okazji zapoznać się bliżej z programem i ofertą galerii reprezentujących artystów współczesnych. Krajowej publiczności przybliżona zostanie formuła wysokiej jakości targów sztuki. Aby mogło odbyć się to w bezpieczny i sprzyjający sposób, nacisk położony został na jakość a nie na ilość. W NOT FAIR udział weźmie szesnaście wybranych galerii, które pokażą specjalnie przygotowane prezentacje solowe lub duety. Będzie to unikalna okazja do bliższego zapoznania się z twórczością młodych oraz uznanych już międzynarodowo artystów w jednym miejscu – przestronnej i centralnie zlokalizowanej siedzibie DESA Unicum.
Na stronie internetowej domu aukcyjnego zaprezentowane zostaną po trzy prace z każdej galerii. Większy ich wybór obejrzeć można będzie na na wystawie w jego siedzibie podczas pierwszego wrześniowego weekendu.
galerie / artystki i artyści
BWA Warszawa: Sławomir Pawszak
Dawid Radziszewski: Marian Szpakowski, Marcin Zarzeka
Fundacja Profile: Teresa Tyszkiewicz
Le Guern: Tomasz Baran, Irmina Staś
LETO: Angelika Markul
Lokal_30: Jan Możdżyński, Anna Orbaczewska
Monopol: Łukasz Korolkiewicz
Piktogram: Dorota Jurczak
Pola Magnetyczne: Agata Bogacka, Nicolas Grospierre
Polana Institute: Olga Micińska, Mikołaj Sobczak
Propaganda: Ada Zielińska
Raster: Janek Simon, Zbigniew Rogalski
Rodriguez: Marlon de Azambuja, Michał Martychowiec
Stereo: Wojciech Bąkowski
Wschód: Jarosław Fliciński
oraz
Instytut Fotografii Fort: Michał Szlaga
Wstęp wolny
Dyrekcja NOT FAIR 2020:
Marta Kołakowska, właścicielka galerii LETO
Michał Woliński, dyrektor galerii Piktogram, założyciel NOT FAIR
Organizacja: Stowarzyszenie Piktogram
Gospodarz: Dom aukcyjny DESA Unicum
Sponsor: White Stone Development
Partnerzy:
Vogue Polska
Kawa Popularna
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa
@not.fair
www.notfair.pl
kontakt: info@notfair.pl
https://desa.pl/pl/wystawy/not-fair/
https://www.facebook.com/events/880356435821553/

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.