Nowe programy, nowy liner, nowa oprawa - 5 maja wystartowało radio SuperNova
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl
Pierwszym utworem, który pojawił się na antenie nowej stacji o godz. 6:00, był „Początek” z Męskiego Grania 2018 w wykonaniu Dawida Podsiadły, Korteza i Krzysztofa Zalewskiego. Piosenka rozpoczynała także każde pasmo. „To dla nas nowy początek, nowe otwarcie. Wchodzimy w tę przygodę z nową energią i bardzo podekscytowani. Naszym słuchaczom chcemy zaoferować najlepsze polskie przeboje, nowe brzmienia, wartościowy kontent i tematy, które ich emocjonują” – mówi Anna Paluszek, dyrektor programowa radia SuperNova. Do zespołu radia dołączyli nowi prowadzący, producenci programów i twórcy audycji.
Nowy liner stacji to „Gramy po polsku”. Na antenie pojawią się współczesne polskie przeboje, a także utwory z lat 80., 90. i powstałe po roku 2000. Stacja postawi także na promocję nowych brzmień i art popu.
Pasmo poranne poprowadzą znani z anteny radia WAWA Katarzyna Żochowska i Kuba Adamiak. „Przed wami SuperNovy Dzień!” rozpoczyna się od poniedziałku do piątku o godzinie 6:00, kończy o 9:00. Natomiast w soboty pojawi się na antenie o godz. 8:00 i potrwa do godz.10:00. Nowością w programie są m.in. „SuperRing Na Grubo” – autorski program Artura Jarząbka, który przeszedł do SuperNovej z Radia ESKA, oraz felieton „Śliwką w kompot” Marcina Śliwy, krakowskiego dziennikarza stacji. „SuperNovy Dzień” będzie tworzony we współpracy z dziennikarzami Grupy ZPR Media.
O godz. 9:00 rozpoczyna się pasmo towarzyszące „SuperGramy”, którego prowadzącym jest Dawid Wajda. O 12:00 Artur Jarząbek prezentuje godzinny program „SuperNova w samo południe”, w którym zawsze zajmuje się tematami, które rozgrzewają emocje. Do programu są zapraszani eksperci i słuchacze. W drugiej odsłonie pasma towarzyszącego „SuperGramy” mikrofon przejmuje od godz. 13:00 Mateusz Kwiatkowski, a o 15:00 program „Projekt
Popołudnie” rozpoczynają Piotr Jachim i Kamil Kowalski, którzy przedstawiają podsumowanie dnia. W programie najważniejsze wydarzenia omawiają dziennikarze Grupy ZPR Media, pojawią się w nim także stałe pozycje takie jak np. „SuperBiznes” czy „SuperSport”. Kolejna pozycja, która pojawi się na antenie radia, to „Miejskie granie – strefa kultury i nowej muzyki” Moniki Król.
W programie: art pop, nowa aspiracyjna muzyka, a także wywiady z artystami, twórcami kultury, premiery muzyczne, rekomendacje kulturalne. Program jest emitowany od poniedziałku do soboty od godz. 18:00 do 21:00. W sobotę w jego ramach o godz. 20:00 pojawi się „Super 13 – lista przebojów”.
W weekendy na antenie zagości pasmo „SuperWeekend” (sobota 10:00-18:00, niedziela 8:00-22:00), podczas którego będzie można posłuchać m.in. wywiadów z artystami, prowadzonych przez dyrektora muzycznego stacji Pawła Wiszniewskiego. Prowadzącymi SuperWeekend będą m.in. Piotr Grządkowski, Mateusz Kwiatkowski, Piotr Jachim i pozostali prezenterzy stacji.
„Bardzo ważne są dla nas sprawy lokalne. Stąd na naszej antenie każdego dnia pojawi się 13 serwisów lokalnych, lokalny „SuperTemat”, lokalne magazyny publicystyczne, prognozy pogody, wiadomości dla kierowców” – mówi Anna Paluszek.
Oprawę stacji przygotował Maciej Woźnica, producent Grupy ZPR Media, a w jinglach śpiewa Dede Negra znana m.in. z coveru „Mój jest ten kawałek podłogi”.
Równocześnie ze startem stacji uruchomiono nową stronę www.radiosupernova.pl i nową aplikację. „Będziemy udostępniać treści infotainmentowe z anteny jako podcasty na naszej stronie i w aplikacji, to dla nas ważny kierunek rozwoju” – mówi Paweł Szaniawski, prezes spółek, do których należą koncesje radia SuperNova.
SuperNova nadaje w 15 miastach: w Warszawie, Ostrołęce, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku, Wrocławiu, Jeleniej Górze, Opolu, Trzebnicy, Nowym Sączu, Rzeszowie, Łodzi, Szczecinie, Koninie oraz w Kielcach.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.