Komunikaty PR

Odsłonięto wystawę o Szarych Szeregach na skwerze Hoovera w Warszawie

2024-09-27  |  14:25

W 85. rocznicę założenia Szarych Szeregów, 27 września 2024 r., Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego otworzyła plenerową wystawę „Dziś, Jutro, Pojutrze – historia Szarych Szeregów” na warszawskim skwerze Hoovera. Przedstawia ona najważniejsze informacje o bohaterskiej formacji, która odegrała istotną rolę podczas II wojny światowej, w tym w Powstaniu Warszawskim.

Apel „wszyscy jesteśmy żołnierzami” wybrzmiał z komunikatu specjalnego Polskiego Radia 1 września 1939 r. Na te słowa odpowiedzieli również młodzi ludzie, którzy stanęli do walki o wolną Polskę. Ich udział w obronie Katowic, Gdyni, Warszawy czy Grodna jest przykładem determinacji i bohaterstwa młodzieży skupionej wokół Organizacji Harcerzy Związku Harcerstwa Polskiego. Gdy zapadła decyzja o kapitulacji Warszawy, 27 września 1939 r., formacja przeszła do podziemia, przyjmując kryptonim „Szare Szeregi”. Do dziś jest on określeniem dla całego tajnego harcerstwa.

– Działalność Szarych Szeregów była ważną częścią ruchu oporu. Harcerze brali udział w obronie polskich miast podczas kampanii wrześniowej, a po zapadnięciu decyzji o kapitulacji Warszawy stworzyli organizację, która zasłynęła m.in. z „małego sabotażu”. Niezwykle ważną rolę w Powstaniu Warszawskim odegrały stworzone przez harcerzy bataliony „Zośka” i „Parasol”, które wsławiły się bohaterstwem. Postawa tych młodych ludzi, ich walka i poświęcenie są dla nas niegasnącą inspiracją, a także wzorem. Chcemy przekazywać wiedzę o nich następnym pokoleniom, dlatego przy najważniejszym stołecznym deptaku otworzyliśmy plenerową wystawę – mówi Rafał Szczepański, prezes Fundacji Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego.

„Dziś, Jutro, Pojutrze – historia Szarych Szeregów” to projekt edukacyjny Fundacji Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego zrealizowany we współpracy z Muzeum Harcerstwa. Za dobór materiałów odpowiadał zespół historyków kierowany przez dr. Stefana Artymowskiego. Wystawa znajduje się na skwerze Hoovera przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie i potrwa do 18 października. Wstęp jest bezpłatny. Sponsorem głównym wystawy jest Orlen S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku Biuro prasowe
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,
Kultura Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz
2024-10-23 | 01:00

Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz

Obchodzony 23 października Międzynarodowy Dzień Druku to doskonały moment, aby przyjrzeć się bliżej roli, jaką we współczesnym świecie odgrywa technologia druku. Firma Canon, od
Kultura „NÓŻ. ROZWAŻANIA PO PRÓBIE ZABÓJSTWA” – PREMIERA KSIĄŻKI I FILM NA ARTE.TV
2024-10-07 | 12:00

„NÓŻ. ROZWAŻANIA PO PRÓBIE ZABÓJSTWA” – PREMIERA KSIĄŻKI I FILM NA ARTE.TV

Salman Rushdie to urodzony w Bombaju brytyjski pisarz i eseista, laureat Nagrody Bookera za powieść „Dzieci północy”. W 2022 roku cały świat obiegła informacja o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.