Komunikaty PR

P&G podsumowuje swoje działania w obszarze E&I

2023-03-14  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Do pobrania jpg ( 0 MB )

P&G od lat dąży do stworzenia świata, który jest wolny od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma równe szanse. Każdego roku w marcu, Procter & Gamble i jej marki, takie jak Ariel, Pampers, Gillette czy Pantene, świętują Miesiąc Równości i Inkluzywności. W ten sposób firma chce dać wyraz uznania innowacjom sprzyjającym włączeniu społecznemu, różnorodnym sposobom myślenia i liderom dokonującym znaczących zmian w tym obszarze.

Innowacyjność leży u podstaw filozofii biznesowej Procter & Gamble, a usprawnienia wprowadzane w produktach firmy podnoszą poziom życia ponad 7 miliardów konsumentów na całym świecie. Innowacyjne rozwiązania w produktach, ale także systemach i procesach są możliwe dzięki różnorodności w zespołach. Dlatego też, dążenie do różnorodności jest wpisane w strategię biznesową firmy.

- Jesteśmy odzwierciedleniem naszych konsumentów, a dzięki temu, że jesteśmy różnorodni, mamy więcej empatii, szybciej rozpoznajemy i odpowiadamy na ich potrzeby. Nasze zespoły skupiają osoby, które reprezentują zróżnicowane podejście do problemów i ich rozwiązań. Różnorodne  punkty widzenia i myślenia prowadzą z kolei do powiązania takich elementów, które pozornie są ze sobą niepowiązane, co w efekcie daje przełomowe rezultaty – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.

Różnorodni od samego początku

Koncern podejmuje wiele działań, aby zapewnić różnorodność. Realizuje to m.in poprzez dbanie o równą reprezentację kobiet i mężczyzn już na etapie pozyskiwania talentów. Na świecie, 45% pracowników P&G to kobiety. W polskich biurach firmy stanowią one  60%, a w centrum IT – 40% zespołu. To między innymi zasługa takich programów jak Future Female Leaders IT, który jest skierowany do studentek kierunków informatycznych. Dzięki niemu, uczestniczki mogą dowiedzieć się, jak P&G wykorzystuje nowe technologie do tworzenia innowacyjnych rozwiązań i jakie ścieżki kariery oferuje w obszarze IT.  Obecnie trwa nabór do kolejnej edycji programu.

Jako jedna z niewielu firm na polskim rynku, P&G wykorzystuje unikalne cechy osób neuroróżnorodnych. Stworzyła specjalny program rekrutacji, który uwzględnia potrzeby osób w spektrum autyzmu. Dzięki niemu, w firmie pracuje obecnie 11 osób neuroróżnorodnych - w Globalnym Centrum Usług Biznesowych, Europejskim Centrum Zarządzania Łańcuchem Dostaw i fabrykach koncernu. Zajmują oni stanowiska analityków biznesowych, citizen develeperów i back-end testerów, wspierając zespoły P&G w zakresie analizy danych oraz optymalizacji i cyfryzacji procesów.

Miejsce pracy dla pracowników przyszłości – inkluzywne i wspierające różnorodność

Marki P&G, takie jak Ariel, Pampers, Pantene, Gillette, Always czy Oral B towarzyszą codziennie 7 miliardom konsumentów na całym świecie. Aby jak najlepiej rozumieć ich różnorodne potrzeby, firma dba o to, by tworzyć środowisko pracy dogodne dla równie zróżnicowanej grupy pracowników. Na początku roku firma oddała do użytku swoją odnowioną siedzibę, P&G Warsaw Hub, która jest nie centrum działalności koncernu w Europie Centralnej, ale także tworzy warunki do współpracy wszystkich jednostek biznesowych P&G zlokalizowanych w Polsce. Podczas modernizacji biura zadbano  m.in. o to, by uwzględniało ono potrzeby osób z niepełnosprawnościami. W recepcji, która jest wizytówką firmy, została zainstalowana pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących, która pozwala im skutecznie komunikować się z jej pracownikami. Wszystkie sale konferencyjne oznaczone są w języku Braille'a, dzięki czemu osoby niedowidzące z łatwością mogą samodzielnie znaleźć miejsce spotkania. Z kolei na podłodze znalazły się informacje o schodach i innych przeszkodach, by ułatwić pracownikom poruszanie się po biurze.

Równość płci zaczyna się w domu

Pracownicy P&G w swojej codziennej pracy skupiają się na tym, by poprawiać codzienność konsumentów. Koncern, dąży więc do tego, by także życie jego pracowników było łatwiejsze.  Oferuje wiele udogodnień promujących równość płci, która według firmy zaczyna się już w domu. 3 lata temu  firma wprowadziła program „Share The Care”, który jest skierowany do ojców zatrudnionych w P&G. Dzięki niemu mogą oni skorzystać z dodatkowych 6 tygodni pełnopłatnego urlopu rodzicielskiego – wykorzystując go w ciągu dwóch lat od narodzin dziecka. Program wspiera równe rodzicielstwo i elastyczny podział obowiązków, ale także ułatwia kobietom powrót do pracy po urlopie macierzyńskim. Cieszy się on coraz większą popularnością – od momentu uruchomienia go w Polsce skorzystało z niego już ponad 300 uprawionych ojców.

Produkty i opakowania, które spełniają potrzeby miliardów ludzi

Dzięki różnorodności i inkluzywnej kulturze, P&G  lepiej rozumie tych, których głos jest mniej słyszany, a mają bardzo szczególne potrzeby. Firma nieustannie tworzy innowacyjne rozwiązania, żeby jej produkty były dostępne dla wszystkich. Chcąc uwzględnić potrzeby osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, zaburzeniami wzroku i funkcji poznawczych, stworzyła nowe, kartonowe opakowania kapsułek Ariel - ECOCLIC® box. Jest ono wyposażone m.in w technologię NaviLens, która pomaga osobom z wadami wzroku zidentyfikować, że kupują środek do prania. Produkty Ariel w innowacyjnym opakowaniu trafiły na półki w Polsce kilka miesięcy temu i dbają o nieskazitelną czystość ubrań polskich konsumentów.

Marki P&G zabierają głos w dyskusji dotyczącej świata równych szans

Firma wykorzystuje zasięg i siłę swoich marek, aby zabrać głos w dyskusji dotyczącej równych szans dla wszystkich. W kampaniach reklamowych marki P&G przełamują stereotypy, walczą z uprzedzeniami, motywują do zmian i odzwierciedlają zaangażowanie całego koncernu w tym obszarze. Głosem Michała Szpaka, ambasadora Pantene, w kampanii „Siła Włosów” marka zwraca uwagę na prawo do odmienności i wyrażenia jej poprzez wygląd, a w szczególności włosy. Również marka Gillette dostrzega zmiany w postrzeganiu męskości i zachęca mężczyzn, by stali się wzorami do naśladowania dla przyszłych pokoleń w dążeniu do świata równych szans. Poprzez kampanię „Facet na 100 PRO”, realizowaną z Fundacją Share The Care, marka Gillette pokazała, jak w pełni korzystać z ojcostwa i być obecnym w życiu swoich dzieci od samego początku.

- Dla nas świętowanie różnorodności nie kończy się w marcu. Będziemy konsekwentnie kontynuować nasze działania w kolejnych tygodniach,  miesiącach i w przyszłości. Wspólnie z naszymi pracownikami, wykorzystując głos naszych marek, u boku naszych partnerów będziemy dążyć do zmian zarówno w społecznościach lokalnych, jak i na szeroką skalę – podsumowuje Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Wernisaż twórczości Pawła Adamowskiego Biuro prasowe
2024-07-11 | 01:00

Wernisaż twórczości Pawła Adamowskiego

Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza w poniedziałek 15 lipca o godzinie 16:00 na wernisaż twórczości Pawła Adamowskiego pt. „Ulotne piękno
Kultura Momentum Leisure otwiera trzeci park tematyczny w Polsce!
2024-07-02 | 10:00

Momentum Leisure otwiera trzeci park tematyczny w Polsce!

Momentum Leisure świętuje wielkie otwarcie już trzeciego parku tematycznego w Polsce, Majaland Gdańsk, które odbyło się 29 czerwca 2024 r. Po udanych otwarciach parków Majaland
Kultura „Matsuri - Piknik z Kulturą Japońską” już w ten weekend!
2024-06-20 | 09:00

„Matsuri - Piknik z Kulturą Japońską” już w ten weekend!

To niezwykłe wydarzenie stanowi doskonałą okazję do poznania ponadczasowych tradycji, jak i również współczesnych aspektów Japonii.  W trakcie pikniku mieszkańcy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.