Platige Image Studiem Postprodukcyjnym Roku wg Klubu Twórców Reklamy
Platige Image zostało wybrane Studiem Postprodukcyjnym Roku w tegorocznej jubileuszowej 20-tej edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy. Stowarzyszenie nagrodziło także poszczególne projekty, przyznając łącznie 10 statuetek, zrealizowane w mijającym roku przez polskie studio.
– Przyznanie nam piąty raz z rzędu tytułu Studia Postprodukcyjnego Roku to najlepszy dowód na to, że nie spoczywamy na laurach i nie zwalniamy tempa. Wśród nagrodzonych do tegorocznych nagród KTR znalazły się zarówno produkcje takie jak Żubr, przy którym pracujemy od lat, jak i nowe, dla takich marek jak Lamborghini czy AXE. W tym roku kapituła konkursu doceniła także wyprodukowany przez nas trailer do gry Company of Heroes – mówi Karol Żbikowski, prezes zarządu Platige Image.
Realizując strategię rozwoju, w maju 2023 r. Platige otworzyło największe w tej części Europy studio motion capture. Spółka utworzyła także Soundly by Platige - nową markę zajmującą się realizacją dźwięku, a Epic Games przyznało studiu status partnera serwisowego Unreal Engine. Platige zaangażowało się także w prace naukowo-badawcze. W połowie roku nawiązano współpracę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, której celem jest opracowanie zastosowań sztucznej inteligencji w branży kreatywnej. Eksperci studia dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem prowadząc wykłady dla studentów Warszawskiej Szkoły Filmowej. – Te, oraz wiele innych inicjatyw, także tych stricte biznesowych podjętych przez nas w mijającym roku sprawiło, że wciąż się rozwijamy. Nasz międzynarodowy zespół składa się z ponad 350 osób i z powodzeniem realizuje produkcje na takich rynkach, jak USA, Kanada, czy wspomniana Australia – dodaje Karol Żbikowski.
Platige Image, oprócz przyznanej nagrody dla Studia Postprodukcyjnego Roku, otrzymało także 10 nagród: brąz w kategorii COMMUNICATION za reklamę dla Australijskiej Izby Turystyki, srebro w kategorii DESIGN za reklamę AXE. W kategorii CRAFT – VIDEO w podkategorii ANIMATION złoto za reklamę dla Australijskiej Izby Turystyki oraz srebro za reklamę dla marki Żubr „Trąba”, w podkategorii VISUAL EFFECTS / FX złoto za reklamę dla Australijskiej Izby Turystyki oraz dwa srebra, za Company of Heroes 3 - Console Reveal Trailer oraz reklamę dla Australijskiej Izby Turystyki. Natomiast w podkategorii POST-PRODUCTION EXCELLENCE brąz za Company of Heroes 3 - Console Reveal Trailer, srebro za reklamę „From Now On” dla Lamborghini Revuelto i złoto za produkcję dla Australijskiej Izby Turystyki.
Spoty zachęcające do odwiedzenia Australii okazały się prawdziwym hitem. W samej sieci widziało je już ponad 100 mln osób. W ramach projektu powstała także wersja reklamy na nośniki 3D DOOH, którą pokazywano m.in. w tak prestiżowych lokacjach jak: Godzilla w Nowym Jorku, Moxy w Los Angeles oraz K-Pop w Seulu. Produkcje Platige zostały docenione także przez profesjonalistów. Na początku października film Come and Say G’day otrzymał złoto w kategorii animacje 3D na Shots Awards Asia Pacific.
Company of Heroes 3 - Console Reveal Trailer to, wyprodukowany z okazji premiery kolejnej części „Company of Heroes™” materiał przez Platige Image, który zapowiadał nadchodzącą premierę gry.
W maju br. światło dziennie ujrzała reklama Lamborghini Revuelto – pierwszego od 12 lat nowego model włoskiego producenta supersamochodów. Samochód wzbudził w świecie motoryzacji wiele emocji także dlatego, że jest to pierwszy w historii firmy pojazd, w którym wykorzystano napęd elektryczny. Taka premiera wymagała wyjątkowej oprawy wizualnej. Zajął się nią Platige Image, który przygotował 130 ujęć VFX. Warto dodać, że polskie studio, jako jedno z nielicznych na rynku, ma doświadczenie i certyfikację TISAX® niezbędne do realizacji tego typu projektów.
Jury KTR przyznało także nagrodę za animację w spocie Trąba, który jest wynikiem wieloletniej współpracy Platige Image z Kompanią Piwowarską i realizacją jednej z ostatnich kampanii dla marki Żubr.
Nagrodzona została także reklama AXE, w której Platige Image był odpowiedzialny za postprodukcję obrazu, a dokładniej przygotowanie animacji 2D i 3D, VFX oraz kolor korekcję. Sam projekt został pozyskany dzięki działającemu od ponad roku na amerykańskim rynku zespołowi Platige USA.
KTR to konkurs organizowany od 2004 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. KTR to przede wszystkim święto kreatywności i twórczej odwagi, w którym doceniana jest wyrazista komunikacja, niestandardowe i przełamujące konwencję idee oraz aktualność użytych narzędzi, mediów i tematów. Typując zwycięzców jury wybiera najlepsze prace, doceniając odwagę, aktualność, kunszt i twórczą wyobraźnię w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Technology oraz Craft. Nominowane prace nagradzane są brązem, srebrem, złotem oraz nagrodą BEST OF CATEGORY.
Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Canon na Międzynarodowy Dzień Druku: tworzenie wartości poprzez obraz
„NÓŻ. ROZWAŻANIA PO PRÓBIE ZABÓJSTWA” – PREMIERA KSIĄŻKI I FILM NA ARTE.TV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.