Komunikaty PR

PONADCZASOWA AIDA MIŁOSNA


2020-02-13  |  01:00
Biuro prasowe

Spędź tegoroczny Miesiąc Miłości w wyjątkowy sposób. Kup bilet na premierę AIDY, która w dwa ostatnie wtorkowe wieczory lutego (18 i 26.02.) o godzinie 19:00 będzie wyświetlana na specjalnych pokazach operowych w wybranych kinach Cinema City w kilku polskich miastach w ramach cyklu Aria on Screen.

AIDA to ponadczasowa historia miłosna, zamówiona w 1869 r. na otwarcie Kanału Sueskiego.
W wyniku przeróżnych komplikacji, prapremiera AIDY z muzyką VERDIEGO odbyła się w Operze Kairskiej dopiero w 1871 i od tamtej pory do dziś grana jest na wszystkich ważniejszych scenach świata, przy niesłabnącym entuzjazmie publiczności. Polska prapremiera AIDY odbyła się w warszawskim Teatrze Wielkim w listopadzie 1875 r., a w wersji z polskim tekstem – dwa lata później.

Ile można poświęcić dla miłości? Jak kochać, gdy wszystko tej miłości przeczy, gdy kochankowie są po różnych stronach barykady, a ich rodziny to odwieczni wrogowie? Czy życzyć ukochanemu zwycięstwa, jeśli oznacza to klęskę, a może nawet śmierć rodaków? Jak pokonać rywalkę, jeśli to właśnie ją wyznaczył na żonę sam Faraon. Czy w imię miłości można zdradzić? Zabić? Uciec? Pokonać siebie?

AIDA pokazuje tragiczne losy etiopskiej księżniczki, zakochanej z wzajemnością w dowódcy wrogiej egipskiej armii. Jest to opowieść o tym, jak wiele można znieść dla miłości i jak trudno jest być razem, jeśli los nie sprzyja ukochanym. To historia o miłości ponad granice, miłości ponad podziały, miłości ponad śmierć – lepszego filmu na Walentynki nie znajdziecie!

Dzięki kinowej wersji w reżyserii irańskiej artystki Shirin Neshat z polskimi napisami, będziemy mieć okazję doskonale zrozumieć libretto AIDY z Festiwalu w Salzburgu z udziałem rosyjsko-austriackiej śpiewaczki operowej, śpiewającej sopranem Anny Netrebko. Znajdziemy się w samym środku operowego świata z jego dramatycznymi emocjami, fenomenalną muzyką, imponującymi kostiumami i brawurowymi inscenizacjami.

AIDĘ i inne opery w ramach Aria on Screen można oglądać w dwa ostatnie wtorki miesiąca o godz. 19:00 w wybranych kinach Cinema City w Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Łodzi oraz we Wrocławiu. 

Serdecznie zapraszamy na pokazy! 

Bilety: https://www.cinema-city.pl/static/pl/pl/opera

 

 

Kontakt dla mediów: Karina Grygielska, k.grygielska@agencjafaceit.pl;  tel. +48 601 369 597

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.